Ondergewaardeerde Single Malts

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Malt Leon
Senior
Senior

Re: Ondergewaardeerde Single Malts

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 12 Jul 2015, 17:58

mardo schreef:Ik hoor nooit iemand over de Knockando 12, dat vind ik een erg lekkere en betaalbare whisky. Ook op whiskybase behoorlijk ondergewaardeerd naar mijn mening.

Het mooie is ook dat ze er een vintage op zetten :hoera
Misschien in de toekomst een rijtje 12,15,18 en 21 aanschaffen
0 x

Marcellus
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Marcellus » 13 Jul 2015, 22:23

Bushmills 16Y. Heb er na een halve fles proeven, 3 stuks van ingeslagen. Koopje destijds (was jarenlang nog geen € 33,-). Is nu (net als de meeste andere Whisky's) enorm in prijs gestegen in de laatste paar maanden. Prijs hangt nu ergens tussen € 50,- en € 60,-

Heerlijke Whiskey. Helaas gebotteld op 40% maar dat is dan ook het enige nadeel. Ondergewaardeerd? Niet door de liefhebbers maar da's een open deur. Misschien is "onderbelicht" (dus impliciet ondergewaardeerd) een betere term?

Oh ja, de 21Y is nog beter en echt een juweeltje!
0 x

Arjan1985
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Arjan1985 » 07 Aug 2015, 12:00

Persoonlijk vond ik de volgende whisky's erg lekker en je hoort er ook niet veel over:

- Fettercairn Fior
- Glenfiddich Malt Master's Edition
- Old Ballantruan 10 year
0 x

xit2050
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor xit2050 » 27 Aug 2015, 12:30

Marcellus schreef:Bushmills 16Y. Heb er na een halve fles proeven, 3 stuks van ingeslagen. Koopje destijds (was jarenlang nog geen € 33,-). Is nu (net als de meeste andere Whisky's) enorm in prijs gestegen in de laatste paar maanden. Prijs hangt nu ergens tussen € 50,- en € 60,-

Is mijn absolute topfavoriet... maar er is iets vreemds aan de hand met de prijs.
Zoals je zegt jarenlang te koop voor ongeveer 30-35€, nu plots meer dan 50€ en bij drankgigant en drankdozijn (en de meeste webshops) gewoon niet meer te krijgen.
Heb beide gemaild, beide zeggen "slecht verkrijgbaar".
Nog maar bij 1webshop op drankvinder te krijgen en daar moet 'ie 70€ kosten! :HitHead

Trouwens, je zegt "net als de meeste andere"... heb geen weet van andere die zo sterk in prijs zijn gestegen...

Heeft er iemand een verklaring?
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 27 Aug 2015, 12:50

xit2050 schreef:
Marcellus schreef:Bushmills 16Y. Heb er na een halve fles proeven, 3 stuks van ingeslagen. Koopje destijds (was jarenlang nog geen € 33,-). Is nu (net als de meeste andere Whisky's) enorm in prijs gestegen in de laatste paar maanden. Prijs hangt nu ergens tussen € 50,- en € 60,-

Is mijn absolute topfavoriet... maar er is iets vreemds aan de hand met de prijs.
Zoals je zegt jarenlang te koop voor ongeveer 30-35€, nu plots meer dan 50€ en bij drankgigant en drankdozijn (en de meeste webshops) gewoon niet meer te krijgen.
Heb beide gemaild, beide zeggen "slecht verkrijgbaar".
Nog maar bij 1webshop op drankvinder te krijgen en daar moet 'ie 70€ kosten! :HitHead

Trouwens, je zegt "net als de meeste andere"... heb geen weet van andere die zo sterk in prijs zijn gestegen...

Heeft er iemand een verklaring?

Die stijgende prijs wordt gevoed door geruchten dat de Bushmills 16yo uit de handel wordt genomen. Dat is overigens nog nergens bevestigd.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

xit2050
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor xit2050 » 27 Aug 2015, 14:45

thijs100 schreef:Die stijgende prijs wordt gevoed door geruchten dat de Bushmills 16yo uit de handel wordt genomen. Dat is overigens nog nergens bevestigd.

Bedankt voor de reactie.
Enig idee waar die geruchten vandaan komen? Een link?

Op de website van Bushmills staat de 16Y nog steeds...
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 27 Aug 2015, 15:26

xit2050 schreef:
thijs100 schreef:Die stijgende prijs wordt gevoed door geruchten dat de Bushmills 16yo uit de handel wordt genomen. Dat is overigens nog nergens bevestigd.

Bedankt voor de reactie.
Enig idee waar die geruchten vandaan komen? Een link?

Op de website van Bushmills staat de 16Y nog steeds...

Nope, geen link. Geruchten zijn altijd walgelijk. Een of andere lambal roept iets, gebaseerd op een hele vage bron, en daarna begint iedereen elkaar na te praten. Maar goed, die geruchten zijn (zo goed als zeker) de reden dat de Bushmills 16 duurder is geworden. Of ze nou gefundeerd zijn of niet.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

DrankDozijn
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DrankDozijn » 27 Aug 2015, 16:59

Tot voor kort was Bushmill's een onderdeel van het Diageo portfolio. Maar in combinatie met een deal inzake Don Julio tequila is er geruild en behoort Bushmill's nu bij Jose Cuervo. Door de veranderde distributie zijn er wat gaten ontstaan in het aanbod. Wij zijn wel 'bezig' met nieuwe aanvoer van de 16 years. Wordt vervolgd....

Groetjes,
Rachel. :Proost
5 x
Afbeelding

xit2050
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor xit2050 » 28 Aug 2015, 08:45

DrankDozijn schreef:Tot voor kort was Bushmill's een onderdeel van het Diageo portfolio. Maar in combinatie met een deal inzake Don Julio tequila is er geruild en behoort Bushmill's nu bij Jose Cuervo. Door de veranderde distributie zijn er wat gaten ontstaan in het aanbod. Wij zijn wel 'bezig' met nieuwe aanvoer van de 16 years. Wordt vervolgd....

Groetjes,

Nuttige info Rachel, was ik nog niet van op de hoogte.

Ik hoop alvast dat het snel gaat en de Bushmills 16Y weldra weer in het assortiment te vinden is (en indien mogelijk aan de oude prijs). :D
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 28 Aug 2015, 09:15

Arjan1985 schreef:Persoonlijk vond ik de volgende whisky's erg lekker en je hoort er ook niet veel over:

- Fettercairn Fior
- Glenfiddich Malt Master's Edition
- Old Ballantruan 10 year

Ja die fettercairn, das een heel eigenaardig toch we lekker whiskietje
1 x

mt043
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mt043 » 28 Aug 2015, 16:52

xit2050 schreef:
DrankDozijn schreef:Tot voor kort was Bushmill's een onderdeel van het Diageo portfolio. Maar in combinatie met een deal inzake Don Julio tequila is er geruild en behoort Bushmill's nu bij Jose Cuervo. Door de veranderde distributie zijn er wat gaten ontstaan in het aanbod. Wij zijn wel 'bezig' met nieuwe aanvoer van de 16 years. Wordt vervolgd....

Groetjes,

Nuttige info Rachel, was ik nog niet van op de hoogte.

Ik hoop alvast dat het snel gaat en de Bushmills 16Y weldra weer in het assortiment te vinden is (en indien mogelijk aan de oude prijs). :D

Ik ben ook al langer opzoek naar de 16 yo van Bushmills. Ik vind hem nu te duur en hoop dan ook dat die snel terug komt en dan onder 50 euro.

Paar maanden geleden voordat hij ineens van de radar verdween heb ik hem nog gezien bij drankgigant voor 35 euro.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 29 Aug 2015, 21:26

Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen over die prijsstelling van de Bushmills 16yo. Maar hoe langer we er over blijven "zeuren", des te groter is de kans dat de whiskyhandelaren beetje bij beetje de prijzen gaan verhogen!

Advies: blijf er niet té lang over door zeuren, de kans is dan groot dat de prijzen oplopen i.p.v. stabilisering cq betere(lees: lagere) prijzen. ;)
1 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 05 Sep 2015, 15:28

Springbank 12y Cask Strength en 15y old vind ik uitstekende kwaliteit voor hun prijs.
Aberlour A'Bunadh een betaalbare fles voor liefhebbers van sherrybommetjes.

Japanse Whiskies vind ik over het algemeen belachelijk overgewaardeerd en nóg belachelijker geprijsd :evil:

Bunnahabhain hou ik wel van als outsider op Islay maar helaas zijn hun meeste flessen ook te duur geprijsd. Zelfs de Bunnahabhain 18y vind ik te duur geprijsd tussen 90€ en 100€. Daarvoor koop je al een zeer mooie indy bottling op leeftijd.
Tegenwoordig is alles wat van Islay komt erg duur geworden :-)

De speciale releases van Ardbeg vind ik over het algemeen ook zwaar overprijsd. Neem nu de Ardbeg Perpetuum die dit jaar uitkwam. Mega-hype en iedereen koopt een fles voor 100-200€ per fles terwijl er vele tienduizenden van gebotteld zijn. Geef mij dan maar enkele flessen Ardbeg Uigeadail of Ardbeg Corryvreckan in de plaats van één overhypte Perpetuum.
1 x
Afbeelding

BorisR
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BorisR » 13 Apr 2016, 20:57

Old Pultney vind ik helemaal geweldig en is nog steeds zeer scherp geprijsd vergeleken met bijv. Ardbeg, Macallan en Highland Park, maar wordt desondanks een veelvoud minder genoemd. Ik hoop dat ze niet zo'n ommezwaai gaan maken zoals Highland Park heeft gedaan. Tevens heeft Knockando zeer goede whisky voor een scherpe prijs.
0 x

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 16 Apr 2016, 23:28

afgelopen jaar deden we onderweg Deanston aan, dit omdat we op weg waren richting noordwesten en we onderweg toch even de benen moesten strekken. We wilden deze toch even bezoeken, al was het maar om de 3 filmlocaties van The angel`s share vol te maken. (Glengoyne en Balblair hadden we al eerder afgetikt). Overigens al voordat de film bestond.

De standaard/normale 12 van Deanston vond ik een geweldige verrassing, sterker nog tot die dag had ik niet 1 deanston in huis. nu meerdere.....

En natuurlijk Dalmore Gran Reserva, erg jammer dat deze schoonheid maar zo kort het leven heeft gekregen.....hoewel ik daar gelukkig nog wel een paar van heb staan. :gnif
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”