Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Laphroaig qc. Het einde van de fles komt helaas in zicht...
0 x
- Stormbringer
- Senior

Deze:
https://www.gall.nl/shop/708895-loch-lomond-70cl/
En laat deze nou net de favoriete whisky van kapitein Haddock uit de Kuifjestrips zijn!
Hoe dan ook, ik heb er 2 gedronken en ik vind 'm te rokerig voor mijn smaak.
Gr,
Stormbringer
https://www.gall.nl/shop/708895-loch-lomond-70cl/
En laat deze nou net de favoriete whisky van kapitein Haddock uit de Kuifjestrips zijn!
Hoe dan ook, ik heb er 2 gedronken en ik vind 'm te rokerig voor mijn smaak.
Gr,
Stormbringer
0 x
Glenfarclas 15
Kilchoman Machir Bay 2014
Lekker afsluitertje
Kilchoman Machir Bay 2014
Lekker afsluitertje
0 x
Bram84 schreef:Wat scoor jij 'm dan finaal en wat vind je van de GD. Want deze is me wel 91 waard.
Het puntje minder voor de BA is voor mij de finish, de neus belooft veel: lekker vlezig, een heerlijke volle jus, doet me denken aan een lekker stuk vlees, openhaard, jacht. De smaak voldoet voor 100% wat de neus doet vermoeden; vol, sappig, vlezig,..'
Maar dan de finish is voor mij te kort, niet wat je verwacht na een heerlijke neus en smaak. Nog prima hoor, maar net dat puntje minder (voor mij alleszins)
De Glendronach krijgt van mij 91 mooie punten en de Mortlach zet ik op 93 punten.
Een heerlijke whisky met een profiel dat je gewoon niet veel vind. Zelfs niet bij Mortlach. Het is precies wat ik zoek als ik zeg ik ga een Mortlach drinken.
En de Glendronach is hartstikke goed maar niets wereldschokkends. Prachtige kwaliteit die ik verwacht SC bottelingen van Glendronach. Alle samples in die HQ set van Edwin waren trouwens van topkwaliteit! Behalve natuurlijk de 2003 en 2004 die "gewoon" goed waren.

2 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Momenteel Laphroaig 10.
Laphroaig is wat mij betreft de lekkerste islay whisky.
Alleen de Laphroaig Select vind ik een teleurstelling.
Dank voor uw aandacht...
Laphroaig is wat mij betreft de lekkerste islay whisky.
Alleen de Laphroaig Select vind ik een teleurstelling.
Dank voor uw aandacht...
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

johan brugge schreef:Indrukwekkend duur alleszins, ja. Amai.
Dat ook helaas. Ik heb wel een doosje wat goedkoper in kunnen kopen en daar hebben enkele forumleden van mee kunnen profiteren, maar dan nog is het geen 'steal'. Heb het dus ook maar bij een fles voor mezelf gehouden, maar voor een Springbank fan was het geen optie om hem te laten staan.
0 x
gisteren de 1997 18yo CLynelish for ALS… ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar vind het een moeilijke clynelish. Valt wat zwaar, net precies alsof er een fles van een ander goedje is bijgekapt (wat ik niet beweer dat het zo is he). Kan dit een finish zijn? In elk geval een behoorlijk heavy bourbonvat.
Heb hem nu een paar drams de kans gegeven, maar moet toch mijn score wat naar beneden aanpassen.
Heb hem nu een paar drams de kans gegeven, maar moet toch mijn score wat naar beneden aanpassen.
0 x
Yapi schreef:gisteren de 1997 18yo CLynelish for ALS… ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar vind het een moeilijke clynelish. Valt wat zwaar, net precies alsof er een fles van een ander goedje is bijgekapt (wat ik niet beweer dat het zo is he). Kan dit een finish zijn? In elk geval een behoorlijk heavy bourbonvat.
Wat geeft die als je hem naast de '97 Bonding Dram zet? Die voor ALS was de eerste sinds de BD die me écht het 1982-clynelish-gevoel gaf maar blijkbaar zullen ze toch nog een stuk uit elkaar liggen?
0 x
BWhisky schreef:Yapi schreef:gisteren de 1997 18yo CLynelish for ALS… ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar vind het een moeilijke clynelish. Valt wat zwaar, net precies alsof er een fles van een ander goedje is bijgekapt (wat ik niet beweer dat het zo is he). Kan dit een finish zijn? In elk geval een behoorlijk heavy bourbonvat.
Wat geeft die als je hem naast de '97 Bonding Dram zet? Die voor ALS was de eerste sinds de BD die me écht het 1982-clynelish-gevoel gaf maar blijkbaar zullen ze toch nog een stuk uit elkaar liggen?
die van de BD gaat er voor mij toch een stuk over. En heb momenteel een MOS 82 open staan die bijna leeg is, de ALS gaat er niet naartoe ivgl met de BD.
1 x
dufftown 1999
littlemill 1983
Dailuaine 2000
linkwood 1990, deze 24 jaar oude 51,7 % is zeer prettige whisky
littlemill 1983
Dailuaine 2000
linkwood 1990, deze 24 jaar oude 51,7 % is zeer prettige whisky
0 x
Linlithgow 1982-2008 Càrn Mòr
Glenturret 1980-2013 TWA
An Cnoc 35YO
An Cnoc 1975-2014
Talisker 30 YO 2006
Talisker 35YO 2012
Glenturret 1980-2013 TWA
An Cnoc 35YO
An Cnoc 1975-2014
Talisker 30 YO 2006
Talisker 35YO 2012
2 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Kay schreef:Linlithgow 1982-2008 Càrn Mòr
Glenturret 1980-2013 TWA
An Cnoc 35YO
An Cnoc 1975-2014
Talisker 30 YO 2006
Talisker 35YO 2012
hoe waren de Taliskerssssssss
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”