Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb net een flesje Tobermory 10jr open gemaakt,wat een zalige whisky is dat
,net zo lekker maar net een tikkeltje anders als zijn zusje Ledaig 

0 x
Had één van mij refill 50cl flesjes opengetrokken van een jaar of 2 geleden, zat geen labeltje op... Old Pulteney 12 yo kan niet missen! Afsluitend met een paar drams Smokehead, een heerlijke smoke/peat combo en leuk geprijst 

0 x
Ik heb een GlenDronach uitgeschonken. Ik ben naar hun Cask in a Van tour geweest, waar ik de Cask in a Van Glendronach kocht. Het is blijkbaar een speciale editie die enkel op die tour verkocht werd.
Het is een 8 jarige Glendronach Vintage die gerijpt heeft op virgin Oak vaten. Ik vind hem heel lekker, al vind ik de 14 jarige Olorosso Sherry Butt van hen wel beter.
Maar als ik de 2 whisky's na mekaar proeft kan ik voor mezelf wel stellen dat Glendronach kwaliteit aflevert.
Het is een 8 jarige Glendronach Vintage die gerijpt heeft op virgin Oak vaten. Ik vind hem heel lekker, al vind ik de 14 jarige Olorosso Sherry Butt van hen wel beter.
Maar als ik de 2 whisky's na mekaar proeft kan ik voor mezelf wel stellen dat Glendronach kwaliteit aflevert.
0 x
Het huidige weer schreeuwt wat mij betreft om stevige Islays; het gevolg?
Een heerlijke Lagavulin 16yo
Een heerlijke Lagavulin 16yo
0 x
Gisteren even geen zin in een Islay en dus een nieuwe fles opengemaakt en wel de Speymalt Macallan 2000 van Gordon & MacPhail. Zoveel sherry in een whisky was ik nog niet tegengekomen, vrij heftige sherry smaak (droog/hout/druif). Onaangenaam ? Zeker niet, maar momenteel komt hij wel bij in het hoekje waar ook de heftige Islay's staan, als zijnde een whisky waar je echt voor moet gaan zitten en eentje waar je duidelijk voor in de stemming moet zijn, bijvoorbeeld gelijk aan een Supernova o.i.d.
0 x
Heb zojuist zitten genieten van m'n Kilchoman Summer release 2010 en dan kan het gebeuren, dat hij ineens ongelooflijk lekker is(ik moet eerlijk bekennen, dat ik wel erg lekker(lees pittig) heb zitten eten, hetgeen van invloed kan zijn/is op je smaakpapillen), dat is 'ie anders ook wel, maar nu meer dan "anders"
.
Geinige ervaring , eigenlijk!
René
Geinige ervaring , eigenlijk!
René
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

chris schreef:Ik heb net een flesje Tobermory 10jr open gemaakt,wat een zalige whisky is dat,net zo lekker maar net een tikkeltje anders als zijn zusje Ledaig
De nieuwe versie of nog de oude versie? Maar de moeite waard dus als je de Ledaig 10 yo wel te pruimen vindt? Niet geheel toevallig degene die nu in mijn glas zit

0 x
Kilchoman Summer Release 2010, Laphroaig Quarter Cask
Net binnen en geproefd (sample) Kilchoman Summer Release 2010, 46%.
Daarna vlug de juist binnengekregen Laphroaig Quarter Cask open gemaakt om tenminste een "echte" Islay smaak te beleven. Pjew !
Daarna vlug de juist binnengekregen Laphroaig Quarter Cask open gemaakt om tenminste een "echte" Islay smaak te beleven. Pjew !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
De eerste van vanavond was 'n Aultmore 1982 BF - 28yo - 53.1% - Hogshead cask nr. 2217 - 235 Bts. - lekkere, zachte whisky, die wel erg makkelijk (weg)drinkt! En dat voor 'n bijzonder vriendelijke prijs, perfecte keus van je, Cees-Jan 
Wanneer ga je weer naar Schotland

Wanneer ga je weer naar Schotland
0 x
Highland Park 12yo. Deze whisky is (mede) verantwoordelijk voor mijn whisky virus, en nu ik hem weer eens pak na een tijdje weet ik weer waarom 
0 x
Eergisteren van Whyte & Mackay een sample van Jura Prophecy gekregen via twitter.
Ben hem nu aan het proeven, en er al helemaal weg van.
Jammer dat hier maar 1800 flessen van zijn. Zal wel duur wezen dan....
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Nog een Laga 12yo CS 2009.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ben maar eens begonnen om op Whiskybase mijn collectie vast te leggen.
Wat een dievenwerk, te veel van mijn flessen staan niet in de database daar, dus dat betekent alles daar opvoeren.
Maar wel een mooi excuus om wat flessen, die toch door je handen gaan, te openen, zoals de:
Chieftains Caol Ila Rum Finish, 46%, 12y.

Wat een dievenwerk, te veel van mijn flessen staan niet in de database daar, dus dat betekent alles daar opvoeren.
Maar wel een mooi excuus om wat flessen, die toch door je handen gaan, te openen, zoals de:
Chieftains Caol Ila Rum Finish, 46%, 12y.

0 x
Gister na afloop van een goed diner in een restaurant weer eens een Lagavulling 16y gedronken. Blijft een prima whisky!
0 x
dmace schreef:Eergisteren van Whyte & Mackay een sample van Jura Prophecy gekregen via twitter.
€ 42,95 bij Ton Overmars
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”