Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
Re: Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
Hmm. Ik hou wel van marmite. Die bunna lijkt mij er een voor de categorie 'deze moet je niet drinken, maar een keer gedronken hebben'.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ik dus absoluut niet...! Maar komt goed, ik druk er met heel veel liefde een sample bij als ik de 72'er Invergordon je kant opstuur 

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

caskstrength schreef:Ooh normaal zijn de bottelingen van MoS toch goed te drinken... Des te vervelender omdat hij niet goedkoop zal zijn geweest...
EDIT zie de prijs nu. Zonde... Er zijn wel mensen die blijkbaar van in marmite gedoopt eikenhout houden (zie rating van 92 punten)
Correct, bijna 9 tientjes!
Over smaak valt wel degelijk te twisten, deze whisky is simpelweg veel te laat gebotteld. De finish is echt alsof er wat stukken verrotte Schwarzwalder schinken tussen je kiezen is blijven zitten en je wanhopig tevergeefs zoekt naar flosdraad om van die smaak af te komen...
Ik koop voortaan in ieder geval niet 'blind' nog een MoS botteling...

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Blindkoop is duurkoop...
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Oogadal schreef:Ik koop voortaan in ieder geval niet 'blind' nog een MoS botteling...
Of hou het voorlopig bij bourbongerijpte whisky. Het schijnt dat Duitsers flink gezwavelde sherrybottelingen best smakelijk vinden. Enorm kort door de bocht, ik weet het, maar dat zou wel kunnen verklaren waarom MoS deze bunna heeft gebotteld. Ik ga er maar van uit dat ze het niet doen om whiskyliefhebbers te zieken.
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Zou kunnen, maar ik heel koop best veel IB's uit Duitsland en kan zelf een redelijk portie zwavel best waarderen. Maar dit is net even anders als zwavel. Het is echt net een stuk Schwarzwalder schinken waar een randje schimmel aan zit; je gaat er niet dood aan, maar het geeft een nare smaak die bovendien vrij lang aanhoudt. Ik snap dat ze het vat niet wegknikkeren, maar verkoop het dan terug aan Bunna, dan kunnen die 'm blenden met de core range en vindt je er niets van terug. Dat kost MoS geld natuurlijk, maar je naam en reputatie hoog houden is ook wat waard lijkt me. Dit soort vaten komt bij elke distillery wel een keer voor, op de liters die er geproduceerd worden is zo'n vat natuurlijk makkelijk weg te blenden.
Ik koop niet heel vaak op goed geluk, maar aangezien het een Bunna op sherry is en Bunna's op sherry me eigenlijk altijd wel goed bevallen durfde ik dit wel aan. Weer wat geleerd...
Ik ga wel een beetje experimenteren met wat mengen om het af te vlakken, zou me niet eens verbazen als er nog iets smakelijks ontstaat ook
Ik koop niet heel vaak op goed geluk, maar aangezien het een Bunna op sherry is en Bunna's op sherry me eigenlijk altijd wel goed bevallen durfde ik dit wel aan. Weer wat geleerd...
Ik ga wel een beetje experimenteren met wat mengen om het af te vlakken, zou me niet eens verbazen als er nog iets smakelijks ontstaat ook

0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Oogadal schreef:Zou kunnen, maar ik heel koop best veel IB's uit Duitsland en kan zelf een redelijk portie zwavel best waarderen. Maar dit is net even anders als zwavel. Het is echt net een stuk Schwarzwalder schinken waar een randje schimmel aan zit; je gaat er niet dood aan, maar het geeft een nare smaak die bovendien vrij lang aanhoudt. Ik snap dat ze het vat niet wegknikkeren, maar verkoop het dan terug aan Bunna, dan kunnen die 'm blenden met de core range en vindt je er niets van terug. Dat kost MoS geld natuurlijk, maar je naam en reputatie hoog houden is ook wat waard lijkt me. Dit soort vaten komt bij elke distillery wel een keer voor, op de liters die er geproduceerd worden is zo'n vat natuurlijk makkelijk weg te blenden.
Ik stond een half jaar geleden op het punt deze whisky (blind) te kopen heb het toen niet gedaan door een aantal slechte proefnotities uit Duitsland. Achteraf een goede keus gemaakt dus.
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ik heb nu een soortgelijke ervaring gehad met een Glen Scotia: https://www.whiskybase.com/whisky/27440/1992-twa. Het leek wel op rottend hout en rottende bladeren in de herfst
Het was mijn eerste Glen Scotia, en hopelijk geen schoolvoorbeeld. Ik lees in whiskypedia (boek van Charles MacLean) dat het karakter normaliter eerder notig en licht maritiem is met zeewier en zilte zeelucht. Ik haalde er wel lichte turf uit, maar de andere elementen bleven helaas achterwege in deze dram.
Ik ga nog wel eens een andere proberen en hoop dat die beter bevalt.
Het was mijn eerste Glen Scotia, en hopelijk geen schoolvoorbeeld. Ik lees in whiskypedia (boek van Charles MacLean) dat het karakter normaliter eerder notig en licht maritiem is met zeewier en zilte zeelucht. Ik haalde er wel lichte turf uit, maar de andere elementen bleven helaas achterwege in deze dram.
Ik ga nog wel eens een andere proberen en hoop dat die beter bevalt.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Glengoyne Cask Strength 12yo kon mij niet zo bekoren
Vond hem te dik, olieachtig smaken.. Of hoe kan ik het beter omschrijven?

0 x
"Alcohol may be man's worst enemy, but the bible says love your enemy". - Frank Sinatra
Niels VDB schreef:Glengoyne Cask Strength 12yo kon mij niet zo bekoren![]()
Daar houd ik juist wel van. Lekker vol stroperig mondgevoel. Maar das idd persoonlijk
2 x
Knockando 18 vond ik persoonlijk een tegenvallende whisky. Geur heeft te veel aarde invloeden en mout overheerst in de smaak.
0 x
De Smoky Black van The Famous Grouse (opvolger van de Black Grouse) smaakt alsof je een postelastiek aan het kauwen bent. Echt niet te doen. Het ergste is dat de smaak enorm hardnekkig is. Zelfs na een kauwgom proefde ik het nog 

0 x
-
MountainDew
- Actief lid

De Loch Lomond Single Malt vind ik echt een whisky niet te pruimen is. Smerigste bocht dat ik ooit geproeft heb. Er zit een onwenselijke bijsmaak aan die ik niet echt kan thuisbrengen. Het is natuurlijk een goedkope whisky, maar zelfs in die prijsklasse zijn aardig wat whisky's te vinden die deze ver voorbij streven.
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Laatst een fles Oban opengetrokken, bottlecode L0321CM000, flesje uit 2010 lijkt me dus. Een behoorlijke tegenvaller, neus blijft lang gesloten, smaak vrij vlak en trekt vooral erg bitter weg. Vergeleken met de laatste botteling die ik me herinner (zal uit circa 2006/2007 zijn geweest) een grote achteruitgang.
0 x
Ik had een paar weekjes terug een Pulteney 2008 Vw geproefd bij Whiskybase die vond ik echt smerig, leek net goedkope parfum. Maar goed..ik heb heel vaak dat een whisky moet groeien hoewel bij deze ik dat niet echt denk. Meer mensen ervaring met deze?
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”