Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Stormbringer schreef:Bouncer schreef:Zojuist toegekomen via drankdozijn:
Elijah Craig Barrel Proof, Ardbeg Uigedail, Aberlour 12 non chill-filtered en Nikka from the barrel.
Jammer genoeg betaal ik nu als Belg voor deze 4 flesjes in totaal 24 euro meer dan mijn Nederlandse vrienden...
Zijn die in België niet te koop dan?
Zekers maar niet tegen de lage prijzen die D12 hanteert.
Nederlandse en Belgische slijters begrijpen nog altijd niet hoe D12 deze prijzen kan hanteren.
Blijkbaar zijn ze nog lager dan de inkoop prijzen die slijters betalen.
Dan heb ik het wel over de standaard OB's.
0 x
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Ik woon bij de grens en ben zeker 2-3 dagen per in België zijn dus mocht jullie een tussen station nodig hebben dan is het geen probleem.
Regio Hoogstraten/Meer
Regio Hoogstraten/Meer
1 x
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Dit weekend twee arran peated boxen gekocht.
heerlijke peated whisky voor respectievelijk 55 en 60 euro (cask strenght).
daar ga ik van genieten
heerlijke peated whisky voor respectievelijk 55 en 60 euro (cask strenght).
daar ga ik van genieten
0 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

- Berichten: 926
- Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
- Locatie: Kruibeke, België
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Vandaag mijn drie nieuwe pareltjes afgehaald bij de slijter:
Glenlivet 1981 SV
Glenturret 1986 SV
Longmorn 1990 SV
Glenlivet 1981 SV
Glenturret 1986 SV
Longmorn 1990 SV
2 x
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Zojuist in ontvangst genomen 2x Strathclyde 2005 DH10867 

Laatst gewijzigd door wodan op 11 Feb 2016, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Straks deze aanschaffen: Glenmorangie The Original 
1 x
Rian van der Broek
Verslavingshulp bij Trubendorffer
Verslavingshulp bij Trubendorffer
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Na jaren op de wishlist (er kwam altijd wel iets tussen) nu toch m'n eerste Kavalan aangeschaft.
https://www.whiskybase.com/whisky/72758/kavalan-2006-selection
Twee jaar na elkaar overdonderd door de kwaliteit van de Kavalan expressies op het whiskyfestival van Parijs (oa. de peaty casks, manzanilla cask, distillery reserve, ...) , het moest er eens van komen.
Deze nog niet geproefd maar een selectie van LMDW en The Nectar (en een raving review door onze Kay), dat lijkt me de gok wel waar
https://www.whiskybase.com/whisky/72758/kavalan-2006-selection
Twee jaar na elkaar overdonderd door de kwaliteit van de Kavalan expressies op het whiskyfestival van Parijs (oa. de peaty casks, manzanilla cask, distillery reserve, ...) , het moest er eens van komen.
Deze nog niet geproefd maar een selectie van LMDW en The Nectar (en een raving review door onze Kay), dat lijkt me de gok wel waar
1 x
- Stormbringer
- Senior

- Berichten: 246
- Lid geworden op: 02 Dec 2015, 23:10
- Locatie: Elsloo (L)
- Contact:
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Rianvdb schreef:Straks deze aanschaffen: Glenmorangie The Original
Heerlijk is die!

0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

- Berichten: 653
- Lid geworden op: 05 Okt 2013, 20:42
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Twee whiskies uit m'n geboortejaar, nu ze nog te betalen zijn.
Een Tomintoul 1972 39y The Perfect Dram en een Glengoyne 1972 Mos Angel's Choice.
Een Tomintoul 1972 39y The Perfect Dram en een Glengoyne 1972 Mos Angel's Choice.

8 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Dram The Man schreef:Twee whiskies uit m'n geboortejaar, nu ze nog te betalen zijn.
Een Tomintoul 1972 39y The Perfect Dram en een Glengoyne 1972 Mos Angel's Choice.
' Glengoyne 1972 Mos Angel's Choice '

2 x
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Mijn eerste Kavalan. Komen er nog meer on te proeven en te samplen
https://www.whiskybase.com/whisky/73277/solist
https://www.whiskybase.com/whisky/73277/solist
1 x
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Ok...even slikken want mn portemonnee doet een beetje pijn...
Dailuaine GM CC 2002 (Dailuaine bevalt me tot nu toe zeer goed, ik ben erg benieuwd wat de sherry-invloeden doen op het smaakprofiel)
Glenburgie The Ultimate 1995 20Y (6476) - Met dank aan Kay, die deze whisky als "bang for your buck" tipte...ik ga er maar even vanuit dat zn oordeel klopt...
En tenslotte:
Invergordon 43 yr (70.000 bottles on the wall): Whiskybase mailde me dat ze er toch nog eentje hadden gevonden. Mn hoogste prijs voor een whisky was tot nu toe 72,-. Dan is deze meer dan de helft duurder maar ik had het gevoel dat ik deze niet mocht laten lopen. Een 43 jarige whisky...heel tof. Ik ga er goed over nadenken of ik deze ga openen. Ik moet het nog even voor mezelf kunnen verantwoorden....en anders kan ik er vast iemand anders blij mee maken.
Dailuaine GM CC 2002 (Dailuaine bevalt me tot nu toe zeer goed, ik ben erg benieuwd wat de sherry-invloeden doen op het smaakprofiel)
Glenburgie The Ultimate 1995 20Y (6476) - Met dank aan Kay, die deze whisky als "bang for your buck" tipte...ik ga er maar even vanuit dat zn oordeel klopt...
En tenslotte:
Invergordon 43 yr (70.000 bottles on the wall): Whiskybase mailde me dat ze er toch nog eentje hadden gevonden. Mn hoogste prijs voor een whisky was tot nu toe 72,-. Dan is deze meer dan de helft duurder maar ik had het gevoel dat ik deze niet mocht laten lopen. Een 43 jarige whisky...heel tof. Ik ga er goed over nadenken of ik deze ga openen. Ik moet het nog even voor mezelf kunnen verantwoorden....en anders kan ik er vast iemand anders blij mee maken.
1 x
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Kwam nog twee leuke whiskies 'in het wild' tegen, voor normale retailprijzen:
Kilkerran WIP VII Bourbon CS (typisch eentje waar je er niet genoeg van kan hebben)
Glen Grant 1985/2009 WIN C#10182 (geboortejaartoppertje)
Kilkerran WIP VII Bourbon CS (typisch eentje waar je er niet genoeg van kan hebben)
Glen Grant 1985/2009 WIN C#10182 (geboortejaartoppertje)
4 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten







