Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Feb 2016, 18:49

0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2184
Lid geworden op: 12 Apr 2012, 14:40

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 09 Feb 2016, 18:54

Stormbringer schreef:
Bouncer schreef:Zojuist toegekomen via drankdozijn:
Elijah Craig Barrel Proof, Ardbeg Uigedail, Aberlour 12 non chill-filtered en Nikka from the barrel.

Jammer genoeg betaal ik nu als Belg voor deze 4 flesjes in totaal 24 euro meer dan mijn Nederlandse vrienden... :Cry


Zijn die in België niet te koop dan?


Zekers maar niet tegen de lage prijzen die D12 hanteert.

Nederlandse en Belgische slijters begrijpen nog altijd niet hoe D12 deze prijzen kan hanteren.
Blijkbaar zijn ze nog lager dan de inkoop prijzen die slijters betalen.
Dan heb ik het wel over de standaard OB's.
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 672
Lid geworden op: 06 Jul 2015, 11:05

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 09 Feb 2016, 19:24

Ik woon bij de grens en ben zeker 2-3 dagen per in België zijn dus mocht jullie een tussen station nodig hebben dan is het geen probleem.
Regio Hoogstraten/Meer
1 x

jbossuyt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 Feb 2016, 16:52
Contact:

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor jbossuyt » 10 Feb 2016, 14:09

Dit weekend twee arran peated boxen gekocht.

heerlijke peated whisky voor respectievelijk 55 en 60 euro (cask strenght).

daar ga ik van genieten
0 x

Gebruikersavatar
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 926
Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
Locatie: Kruibeke, België

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 10 Feb 2016, 19:59

Vandaag mijn drie nieuwe pareltjes afgehaald bij de slijter:

Glenlivet 1981 SV
Glenturret 1986 SV
Longmorn 1990 SV
2 x
Afbeelding

wodan
Senior
Senior
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 Mar 2015, 11:16
Locatie: aalst (gld)
Contact:

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor wodan » 11 Feb 2016, 10:06

Zojuist in ontvangst genomen 2x Strathclyde 2005 DH10867 :bigsmile
Laatst gewijzigd door wodan op 11 Feb 2016, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x

Rianvdb
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 Feb 2016, 13:18

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Rianvdb » 11 Feb 2016, 11:19

Straks deze aanschaffen: Glenmorangie The Original :D
1 x
Rian van der Broek
Verslavingshulp bij Trubendorffer

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 11 Feb 2016, 19:01

Na jaren op de wishlist (er kwam altijd wel iets tussen) nu toch m'n eerste Kavalan aangeschaft.

https://www.whiskybase.com/whisky/72758/kavalan-2006-selection

Twee jaar na elkaar overdonderd door de kwaliteit van de Kavalan expressies op het whiskyfestival van Parijs (oa. de peaty casks, manzanilla cask, distillery reserve, ...) , het moest er eens van komen.

Deze nog niet geproefd maar een selectie van LMDW en The Nectar (en een raving review door onze Kay), dat lijkt me de gok wel waar :cool:
1 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Stormbringer
Senior
Senior
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 Dec 2015, 23:10
Locatie: Elsloo (L)
Contact:

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Stormbringer » 11 Feb 2016, 19:25

Rianvdb schreef:Straks deze aanschaffen: Glenmorangie The Original :D


Heerlijk is die! :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 653
Lid geworden op: 05 Okt 2013, 20:42

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 11 Feb 2016, 19:32

Twee whiskies uit m'n geboortejaar, nu ze nog te betalen zijn.
Een Tomintoul 1972 39y The Perfect Dram en een Glengoyne 1972 Mos Angel's Choice. :hoera
8 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 799
Lid geworden op: 11 Jun 2011, 20:36

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 11 Feb 2016, 20:40

Dram The Man schreef:Twee whiskies uit m'n geboortejaar, nu ze nog te betalen zijn.
Een Tomintoul 1972 39y The Perfect Dram en een Glengoyne 1972 Mos Angel's Choice. :hoera


' Glengoyne 1972 Mos Angel's Choice ' :goedgedaan
2 x

Oddevold
Senior
Senior
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 Jun 2015, 19:30
Locatie: Zweden

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Oddevold » 11 Feb 2016, 21:09

Ardbeg 1974 Sestante 18yo 40% :smullen
4 x
Afbeelding

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 787
Lid geworden op: 04 Dec 2015, 15:33
Locatie: Waalre

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Thedge » 12 Feb 2016, 13:19

Mijn eerste Kavalan. Komen er nog meer on te proeven en te samplen

https://www.whiskybase.com/whisky/73277/solist
1 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 Mar 2013, 12:15

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Mel » 12 Feb 2016, 15:46

Ok...even slikken want mn portemonnee doet een beetje pijn... :D

Dailuaine GM CC 2002 (Dailuaine bevalt me tot nu toe zeer goed, ik ben erg benieuwd wat de sherry-invloeden doen op het smaakprofiel)
Glenburgie The Ultimate 1995 20Y (6476) - Met dank aan Kay, die deze whisky als "bang for your buck" tipte...ik ga er maar even vanuit dat zn oordeel klopt... :D

En tenslotte:

Invergordon 43 yr (70.000 bottles on the wall): Whiskybase mailde me dat ze er toch nog eentje hadden gevonden. Mn hoogste prijs voor een whisky was tot nu toe 72,-. Dan is deze meer dan de helft duurder maar ik had het gevoel dat ik deze niet mocht laten lopen. Een 43 jarige whisky...heel tof. Ik ga er goed over nadenken of ik deze ga openen. Ik moet het nog even voor mezelf kunnen verantwoorden....en anders kan ik er vast iemand anders blij mee maken.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 12 Feb 2016, 16:08

Kwam nog twee leuke whiskies 'in het wild' tegen, voor normale retailprijzen:

Kilkerran WIP VII Bourbon CS (typisch eentje waar je er niet genoeg van kan hebben)
Glen Grant 1985/2009 WIN C#10182 (geboortejaartoppertje)
4 x
Afbeelding | Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten