Waar koop je of bestel je meestal je whisky
Re: Waar koop je of bestel je meestal je whisky
Bij de lokale slijter die scherpe prijzen hanteert.
Ik vind het belangrijk om lokale ondernemers te 'sponsoren'.
Ik vind het belangrijk om lokale ondernemers te 'sponsoren'.
0 x
Ik mis een optie voor de Belgische forumleden, namelijk de supermarkt. 

0 x
- Sgt. Slaughter
- Actief lid

Het liefst ga ik naar de lokale slijter (Bams te Maastricht.. Voor wie er nog nooit geweest is.. GA! Prachtige winkel en deskundig personeel) en anders bestel ik bij DD of DG!
0 x
Sylvester schreef:Ik mis een optie voor de Belgische forumleden, namelijk de supermarkt.
Ook hier (in NL) hebben sommige supermarkten een slijter in huis. Ik noem de supermarkt dus onder het kopje 'slijters'.
0 x
Vandaag voor het eerst bij Verhaar in Bithoven geweest.
Zeer positief! Mooie winkel, groot assortiment, prima prijzen en goede (vriendelijke) service.
Ga er nog wel vaker heen vrees ik
Zeer positief! Mooie winkel, groot assortiment, prima prijzen en goede (vriendelijke) service.
Ga er nog wel vaker heen vrees ik

0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Grappig dat Marktplaats.nl er tussen staat, officieel is sterke drank een verboden product op Marktplaats.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Ik laat me ook wel eens verleiden door het internet, maar ik ga toch het liefst bij de slijter langs.
Gezellig een praatje maken en je komt nog eens met iets verrassends thuis, omdat hij je iets liet proeven waar je nieuwsgierig naar bent geworden.
Gezellig een praatje maken en je komt nog eens met iets verrassends thuis, omdat hij je iets liet proeven waar je nieuwsgierig naar bent geworden.
0 x
Deze week wou ik me een flesje Aberlour a'bunadh aanschaffen, en ben dus ook even langs de slijter gereden, daar stond de fles dus aan 74,50Euro, met in het achterhoofd wetende dat ik bij onze noorderburen deze fles kon aanschaffen voor 53,95 euro heb ik hem dus mooi laten staan en op internet besteld, 20 euro verschil vond ik nu echt wel ver erover.
Ik heb er geen probleem om iets meer te betalen bij een lokale slijter, omdat je daar je praatje kan doen enz maar geen 20 euro.
Ik heb er geen probleem om iets meer te betalen bij een lokale slijter, omdat je daar je praatje kan doen enz maar geen 20 euro.
3 x
-
freddievtb
- Senior

soms een aanbieding bi Gall & Gall, aanbiedingen op de veerboot naar Newcastle, online bij D12, en in Schotland bij de Makro
0 x
- Stormbringer
- Senior

Meestal gebeurd het zoeken naar een leuke fles online: onlinewinkels afstruinen, tasting notes lezen
en zo een keuze maken. En dan kopen waar ik toevallig in de buurt ben: Gall & Gall ligt vlakbij huis,
de Macro is een optie, of The Whisky Friend in Sittard.
Ik ga in elk geval niet ver van huis als de prijs ergens iets goedkoper is. Dan moet er toch al een aardig verschil zijn,
of het zou zo moeten zijn dat ik toevallig ergens in de buurt moet zijn.
Kopen bij een goede whiskyslijterij is an sich wel leuker omdat zo iemand je vanalles kan vertellen over
de whisky die je wil kopen.
Gr,
Stormbringer
en zo een keuze maken. En dan kopen waar ik toevallig in de buurt ben: Gall & Gall ligt vlakbij huis,
de Macro is een optie, of The Whisky Friend in Sittard.
Ik ga in elk geval niet ver van huis als de prijs ergens iets goedkoper is. Dan moet er toch al een aardig verschil zijn,
of het zou zo moeten zijn dat ik toevallig ergens in de buurt moet zijn.
Kopen bij een goede whiskyslijterij is an sich wel leuker omdat zo iemand je vanalles kan vertellen over
de whisky die je wil kopen.
Gr,
Stormbringer
0 x
- Stormbringer
- Senior

Sgt. Slaughter schreef:Het liefst ga ik naar de lokale slijter (Bams te Maastricht.. Voor wie er nog nooit geweest is.. GA! Prachtige winkel en deskundig personeel) en anders bestel ik bij DD of DG!
Inderdaad een mooie winkel waar je echt even naar binnen moet gaan als je in Maastricht bent!

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Meeuwy schreef:Deze week wou ik me een flesje Aberlour a'bunadh aanschaffen, en ben dus ook even langs de slijter gereden, daar stond de fles dus aan 74,50Euro, met in het achterhoofd wetende dat ik bij onze noorderburen deze fles kon aanschaffen voor 53,95 euro heb ik hem dus mooi laten staan en op internet besteld, 20 euro verschil vond ik nu echt wel ver erover.
Als het 20 euro is op een fles van € 449 die online voor € 429 te krijgen is gun ik mijn slijter ook de handel. Maar dik 20 euro op een dram die voor 5 tientjes online te krijgen is, dan pleeg je als slijter harakiri in mijn ogen. Je klanten kunnen maar zo de conclusie trekken dat je met alles 50% te duur bent. Zeker als naast de A'Bunahd ook een een Ardbeg Uigeadail staat voor € 74.95.....
1 x
Als het 20 euro is op een fles van € 449 die online voor € 429 te krijgen is gun ik mijn slijter ook de handel. Maar dik 20 euro op een dram die voor 5 tientjes online te krijgen is, dan pleeg je als slijter harakiri in mijn ogen. Je klanten kunnen maar zo de conclusie trekken dat je met alles 50% te duur bent. Zeker als naast de A'Bunahd ook een een Ardbeg Uigeadail staat voor € 74.95.....
De Ardbeg Uigeadail stond er te koop voor 80.5 euro.
0 x
in zammel de prik en tik staat ook bekend voor zijn whisky collection bij jan
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”