Dit omdat ik daar kan rondkijken, proeven, praatje maken en puur voor de sfeer, maar ik dacht laat ik toch eens online kijken.
Met standaard voorraad bedoel ik niet de speciale whisky's waarvoor ik naar de winkel ga om uitgebreid te proeven maar wat ik altijd wel in de kast heb staan en altijd een flesje dicht.
Standaard heb ik in de kast staan:
Laphroaig 10 Year
Caol Ila 12 Year
Ardbeg 10 Year
Lagavulin 16 Year
Talisker 10 Year
Koop ik dit allemaal in een keer bij bijvoorbeeld Drankgigant, dan ben ik kwijt: +/-€ 175,00 (heb niet in andere online shops gekeken)
Ga ik deze voorraad in een stenen winkel halen in Alphen aan den Rijn, of leiden of in de regio
Dik 25% duurder dus.....
Nu vind ik het echt geen probleem om iets meer te betalen in een winkel waar je geholpen wordt, maar dit verschil is wel erg groot. Ik begrijp best dat een online winkel minder overhead heeft en wellicht veel meer volume doet. Maar op deze manier gaan de stenen winkels het toch niet meer redden op termijn, wat zonde zou zijn.
Uiteraard ga ik vanmiddag gewoon naar een stenen winkel waar ik dan maar de helft van mijn voorraad aanvul en misschien nog iets aparts op de kop ga tikken