Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Glendronach 15 revival geledigd toch zonde dat zo'n mooie en betaalbare whisky eruit gaat...
3 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Mvamelsfort schreef:Glendronach 15 revival geledigd toch zonde dat zo'n mooie en betaalbare whisky eruit gaat...
Was vast niet de laatste 15yo Revival in je kast in de categorie 'aankopen tot 35 euro'...?
1 x
Geopend: Glen Deveron 15
Cadeau gekregen van een vriend van me, hij heeft hem gekocht als DE.
Vreemd genoeg kan ik op WB niet terugvinden dat het een DE is. Iemand die meer weet?
Vreemd genoeg kan ik op WB niet terugvinden dat het een DE is. Iemand die meer weet?
0 x
Geleegd: BenRiach 16 y.o. Sauternes
Tips voor een opvolger zijn welkom (zie draad 'Twijfel over volgende aanschaf')
Tips voor een opvolger zijn welkom (zie draad 'Twijfel over volgende aanschaf')
0 x
Skiddilly schreef:Geopend: Glen Deveron 15
Wat bedoel je met DE? Distillers Edition? Want dat is een term die Diageo gebruikt. En Glen Deveron (Macduff) is van Bacardi.
1 x
thijs100 schreef:Wat bedoel je met DE? Distillers Edition?
Ik bedoel inderdaad Distillers Edition. Zoals hier te zien wordt hij zo ook verkocht: http://www.drankgigant.nl/glen-deveron- ... ition.html
Ik dacht dat wanneer er DE op een fles staat dat hij bijvoorbeeld nog is 'gerijpt' op een ander vat. Maar zowel op de site van drankgigant als op WB kan ik niet vinden dit voor vat zou moeten zijn. Daarbij komt dat ikzelf het proeven nog niet zo goed beheers dat ik het zelf kan thuisbrengen.
. Aangezien vaak gebruik wordt gemaakt van een sherrie finish ben ik hier naar opzoek gegaan
, maar deze kon ik persoonlijk niet ontdekken.
0 x
Dat is dan waarschijnlijk een fout van Drankgigant. Het meest waarschijnlijke is dat deze Glen Deveron een mix is van ex-bourbon en ex-sherry vaten, waarbij de verhouding ex-bourbon vaten veel groter is, dat kan zomaar 90+ procent zijn. Maar geen finish dus.
0 x
thijs100 schreef:Dat is dan waarschijnlijk een fout van Drankgigant. Het meest waarschijnlijke is dat deze Glen Deveron een mix is van ex-bourbon en ex-sherry vaten, waarbij de verhouding ex-bourbon vaten veel groter is, dat kan zomaar 90+ procent zijn. Maar geen finish dus.
Oké Thijs,
weer wat geleerd
Bedankt
1 x
-
roylubbers
- Senior

Geledigd: Chateau Montifaud Napoleon 
Whisky is toch wat interessanter en divers, maar nu is er weer ruimte op de kast voor een nieuwe
Whisky is toch wat interessanter en divers, maar nu is er weer ruimte op de kast voor een nieuwe
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Eens de inventaris doorgenomen en geupdate: de Laphroaig 18yo (2013), Aberlour A'Bunadh batch #50, Caol Ila 12yo zijn allemaal zo goed als opperdepop.
0 x
2 ∞ & →
geopend : highland park 1988 G&M
echt een top whisky !!!
Nose
verry nice nose verry complex with a lot of different fruit notes and a gentle amount of sweet smoke some pear , lemon, nuts ,herbs, vanilla , even some orange zest and a hint of leather in the back ground
Taste
mmmm dark chocolate and some nuts , caramel , honey , again orange zest just like in the smelle
Finish
long cherry finish with some dark chocolate and a hint of citrus fruit with some pepper
echt een top whisky !!!
Nose
verry nice nose verry complex with a lot of different fruit notes and a gentle amount of sweet smoke some pear , lemon, nuts ,herbs, vanilla , even some orange zest and a hint of leather in the back ground
Taste
mmmm dark chocolate and some nuts , caramel , honey , again orange zest just like in the smelle
Finish
long cherry finish with some dark chocolate and a hint of citrus fruit with some pepper
- Bijlagen
-
- 5705-7959highlandpark1988-2013themacphailscollection.jpg (153.05 KiB) 1212 keer bekeken
0 x
Bottlekill Littlemill 21y DD . Yummie stuff.
0 x
Re: Welke fles heb jels laatst geopelagavulinnd of geledigd?
Lagavulin 16, was geen fan van peated whisky, maar deze is echt wel lekker. 

0 x
Gisteren geledigd: Auchentoshan American Oak
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”