Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 02 Nov 2015, 15:36

Laatste tijd de volgende flessen aangeschaft:

Imperial 19yo Van Wees cask 50167 (https://www.whiskybase.com/whisky/65281 ... al-1995-vw)
Bruichladdich The Laddie Ten
Hakushu 12yo
Glendronach 15 the Revival

Die laatste drie kon ik nog voor zeer acceptabele prijzen op de kop tikken, dus daar ben ik erg content mee.
1 x
Afbeelding

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 02 Nov 2015, 15:46

Mel schreef:Tullibardine 20yo
Kilkerran Work In Progress (WIP) VII Sherry Wood

Beide in de aanbieding bij Dramtime.nl. Die Tullibardine kost overal ruim 80 euro, nu voor 47! De fles zit in een luxe doos. Een 20 jarige whisky voor nog geen 50 is toch echt een koopje. Ik ken de whisky niet maar ik neem graag de gok.

En nu ook maar de Kilkerran mee besteld voor 45 euro. Kan ik hem mooi eens naast mn Bourbon zetten ter vergelijking.

Foutje.... Werd gebeld door Dramtime....foutje op de site. De Tullibardine is 80 euro. Dus de hele handel gecancelled. Jammer.
1 x
Afbeelding

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 02 Nov 2015, 16:23

Mel schreef:

Beide in de aanbieding bij Dramtime.nl. Die Tullibardine kost overal ruim 80 euro, nu voor 47! De fles zit in een luxe doos. Een 20 jarige whisky voor nog geen 50 is toch echt een koopje. Ik ken de whisky niet maar ik neem graag de gok.

En nu ook maar de Kilkerran mee besteld voor 45 euro. Kan ik hem mooi eens naast mn Bourbon zetten ter vergelijking.

Foutje.... Werd gebeld door Dramtime....foutje op de site. De Tullibardine is 80 euro. Dus de hele handel gecancelled. Jammer.

Ik zou er toch op staan dat ze hem jou voor de overeengekomen prijs leveren :o
0 x

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 02 Nov 2015, 17:08

Toontje schreef:
Mel schreef:

Ik zou er toch op staan dat ze hem jou voor de overeengekomen prijs leveren :o

Kan je verklappen dat dat niet gaat lukken. Als de prijs door een fout verkeerd op de site vermeld staat heb je geen poot om op te staan.
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 02 Nov 2015, 17:29

De verkoper belde me netjes op met excuses. Ik ga het niet vervelend spelen. Foutje kan gebeuren. Wel erg jammer. Ik dacht echt dat ze een partijtje hadden dat voordelig weg kon. Voor 35 euro extra kon ik hem alsnog kopen. Ik heb vriendelijk bedankt..... :D
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 02 Nov 2015, 17:36

Nielsvanp schreef:Kan je verklappen dat dat niet gaat lukken. Als de prijs door een fout verkeerd op de site vermeld staat heb je geen poot om op te staan.

Voor de Belgen onder ons:
http://www.oximo.be/nl/nieuws/de-regels-van-een-webshop

In principe is de prijs op de website dus bindend.
Maar wil je je gelijk halen zal je er sowieso een zaak van moeten maken en of het dat waard is...
Laatst gewijzigd door nigel_tufnel op 02 Nov 2015, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 02 Nov 2015, 18:37

Mel schreef:De verkoper belde me netjes op met excuses. Ik ga het niet vervelend spelen. Foutje kan gebeuren. Wel erg jammer. Ik dacht echt dat ze een partijtje hadden dat voordelig weg kon. Voor 35 euro extra kon ik hem alsnog kopen. Ik heb vriendelijk bedankt..... :D

Het had de mannen van Dramtime gesierd als ze het verschil met je gedeeld hadden, valt me ook van ze tegen. Kom daar met enige regelmaat, zal dit ze ook even vriendelijk onder de neus drukken.(weten ze iig dat er over geouwehoerd wordt)
Ik blijf het ook dom vinden: ipv een klant te binden jaag je 'm weg. Slim :Scratch
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 02 Nov 2015, 18:58

Oogadal schreef:
Mel schreef:De verkoper belde me netjes op met excuses. Ik ga het niet vervelend spelen. Foutje kan gebeuren. Wel erg jammer. Ik dacht echt dat ze een partijtje hadden dat voordelig weg kon. Voor 35 euro extra kon ik hem alsnog kopen. Ik heb vriendelijk bedankt..... :D

Het had de mannen van Dramtime gesierd als ze het verschil met je gedeeld hadden, valt me ook van ze tegen. Kom daar met enige regelmaat, zal dit ze ook even vriendelijk onder de neus drukken.(weten ze iig dat er over geouwehoerd wordt)
Ik blijf het ook dom vinden: ipv een klant te binden jaag je 'm weg. Slim :Scratch

Inderdaad, van die paar euro's zullen ze niet failliet gaan en zoveel bestellingen zullen er wellicht ook niet binnengekomen zijn.
Dan zou ik me als webshop ook niet willen laten kennen en ze gewoon verkopen aan de geadverteerde prijs.
Je hebt er misschien op lange termijn een klant bij waar je heel wat meer aan hebt, maar tja...
2 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 02 Nov 2015, 19:27

euh laatste fles ? zeg maar laatste flessen heb er mezelf 4 aangeschaft vorige week
Highland Park 1988-2013 G&M
Ardmore 1993-2011 G&M
Macallan speymalt 2003 G&M
Dalmore 12-year-old ,Old Label 86 Proof
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 02 Nov 2015, 19:51

Lagavulin 1996 DE
1 x

Glenn
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glenn » 02 Nov 2015, 19:56

Nog een mooie Highland Park 18 tijdens de wilde whisky dagen kunnen vinden voor de schappelijke prijs van 72 euro. :D
0 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 02 Nov 2015, 22:19

Ja ik ook! helemaal top.
Ook nog een Bowmore Enigma gescoord hier op het forum! :Pipersmile
0 x
Afbeelding

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 02 Nov 2015, 23:21

nigel_tufnel schreef:
Nielsvanp schreef:Kan je verklappen dat dat niet gaat lukken. Als de prijs door een fout verkeerd op de site vermeld staat heb je geen poot om op te staan.

Voor de Belgen onder ons:
http://www.oximo.be/nl/nieuws/de-regels-van-een-webshop

In principe is de prijs op de website dus bindend.
Maar wil je je gelijk halen zal je er sowieso een zaak van moeten maken en of het dat waard is...

Bent u dan verplicht om het bewuste product te leveren aan een duizendste van de werkelijke prijs? ‘Eigenlijk wel, want de consument heeft recht op de geafficheerde prijs’, weet Bart Van den Brande. ‘Maar in het verleden heeft de rechter bij een manifeste fout toch al in het voordeel van de verkoper geoordeeld.’

Weet uit de Nederlandse jurisprudentie dat de uitspraak vaker in het voordeel van de dwalende webshop is. Komt er vaak op neer dat de consument wel beschermt wordt maar ook een zekere mate van onderzoeksplicht heeft voordat hij zich op die bescherming kan beroepen. Gezien het sterk Europese karakter van het consumentenrecht kant ik me voorstellen dat in België vergelijkbare regels zijn.

Blijft natuurlijk vervelend als je zo een mooie deal denkt te hebben en dat het dan toch niet doorgaat, hadden ze inderdaad ook wat mooier kunnen afhandelen gezien de beperkte omvang van het incident.
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Nov 2015, 23:27

Mac17 en nog een mooi boekje :lekker
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 02 Nov 2015, 23:28

Prachtige Littlemill via Henri op de kop kunnen tikken, intentieverklaring is getekend en beklonken met lekkers! :goedgedaan

https://www.whiskybase.com/whisky/54831 ... ll-1992-br
2 x
2 ∞ & →

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”