Goedemorgen allemaal,
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Een aantal van jullie zullen het wel kennen. De meeste flessen in je verzameling zijn flessen die je hebt aangeschaft vanwege de goede recensies, vanwege verhalen die je gehoord hebt of vanwege je enthousiasme toen je de whisky een keer proefde.
Daarnaast heb je een verzameling van mooie, dichte flessen waarvan je zoveel mogelijk informatie probeert te verzamelen voordat je besluit om hem te openen. Flessen waarvan de prijs en recensies doen vermoeden dat het om een lekker wisky gaat. Het openen van deze fles doe je dan toch al wat meer op de gok want je weet niet of je hem zelf óók lekker gaat vinden. Maar in ieder geval heb je informatie over de waardering, het smakenpalet en de prijs (of 'wat een gek er voor geeft').
De derde mogelijkheid is die, waarin je een onbekende fles hebt waarvan je vrijwel niets anders kan vinden dan wat er op de fles zelf staat. Niet via google, niet via Whiskybase, en niemand van je Whisky-vrienden kent hem.
Dit zal met name voorkomen bij de IB's. Zo heb ik bijvoorbeeld een Miltonduff van Signatory Vintage uit 1986 (43%) die volgens internet helemaal niet bestaat!
Wat doe je in zo'n geval? Hoe neem je het besluit om deze fles zo snel mogelijk te openen of zo lang mogelijk dicht te houden?
Geen info over fles te vinden. Wat doe je?
- edwinedje
- Forum goeroe

Re: Geen info over fles te vinden. Wat doe je?
Wellicht dat je deze gast eens kan benaderen...
http://www.buxrud.se/serch.htm#silent
Als je CTRL+F zoekt op 1986 vind je:
Het is me niet helemaal duidelijk of hij hem heeft of zoekt...
Onderaan de pagina is een email button... succes.

Milton Duff, 1986, 15 yr, ABV 43%, Sherry matured, Signatory

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Meld dit bericht
Citeer
Ongelezen berichtdoor edwinedje » 19 Aug 2015, 10:39
Wellicht dat je deze gast eens kan benaderen...
Milton Duff, 1986, 15 yr, ABV 43%, Sherry matured, Signatory
Bedankt voor je snelle en pragmatische reactie! Ben ik erg blij mee.
Ik gaf de fles als voorbeeld en erg benieuwd naar jullie manier van informatie zoeken.
Als ik jouw mailtje lees, concludeer ik dat jecontact op zou nemen met een willekeurig (onbekende) persoon die je eventueel meer kan vertellen. Klopt dat? En zijn er meer mensen die dat op deze manier doen?
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

fernjef schreef:Bedankt voor je snelle en pragmatische reactie! Ben ik erg blij mee.
Ik gaf de fles als voorbeeld en erg benieuwd naar jullie manier van informatie zoeken.
Als ik jouw mailtje lees, concludeer ik dat je contact op zou nemen met een willekeurig (onbekende) persoon die je eventueel meer kan vertellen. Klopt dat? En zijn er meer mensen die dat op deze manier doen?
Erhm... ik probeerde gewoon te helpen met de genoemde fles...
- Google is your friend..
- zoekterm gedropt Miltonduff AND Signatory AND 1986
- en vervolgens pagina's openen en lezen en heel veel CTRL+F'en
Soms heb je mazzel, soms duurt het wat langer...
Wel eens op zoek geweest naar de Historie van The Balvenie bottelingen.
Aantal (onbekende) mensen op Whiskybase aangeschreven zonder resultaat. (= reactie in welke vorm dan ook)
De koe bij de horens gevat en afgereisd naar The Balvenie waar het antwoord ook niet (gelijk) voorhanden was...
Dus als het aanschrijven van onbekende mensen een middel is dan is het antwoord ja.
Je deelt een gezamenlijke passie, dus het slechtste wat je kan overkomen is geen reactie...
...of een botte reactie waar ze dan weer de delete knop voor hebben uitgevonden.

2 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- defeatless
- Moderator

mailen naar singatory zelf leverde geen resultaat?
1 x
Erhm... ik probeerde gewoon te helpen met de genoemde fles...
- Google is your friend..
- zoekterm gedropt Miltonduff AND Signatory AND 1986
- en vervolgens pagina's openen en lezen en heel veel CTRL+F'en
Soms heb je mazzel, soms duurt het wat langer...
Wel eens op zoek geweest naar de Historie van The Balvenie bottelingen.
Aantal (onbekende) mensen op Whiskybase aangeschreven zonder resultaat. (= reactie in welke vorm dan ook)
De koe bij de horens gevat en afgereisd naar The Balvenie waar het antwoord ook niet (gelijk) voorhanden was...
Dus als het aanschrijven van onbekende mensen een middel is dan is het antwoord ja.
Je deelt een gezamenlijke passie, dus het slechtste wat je kan overkomen is geen reactie...
...of een botte reactie waar ze dan weer de delete knop voor hebben uitgevonden.
Je hebt helemaal gelijk. Mooie oplossing trouwens! Gewoon op de brommer stappen en naar schotland!
Ongelezen berichtdoor defeatless » 19 Aug 2015, 11:20
mailen naar singatory zelf leverde geen resultaat?
Dat heb ik nog niet gedaan. Reageren bottlers en distilleries op dit soort mails? ( ga het zeker proberen. Niet geschoten...)
0 x
fernjef schreef:Reageren bottlers en distilleries op dit soort mails? ( ga het zeker proberen. Niet geschoten...)
Soms wel: zie mijn post over Adelphi in de Mortlach-draad.
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb een tijdje terug met Signatory gemaild of ze een bepaalde botteling nog hadden en heb altijd netjes antwoord gekregen.
(Alleen hadden ze 'm helaas niet meer)
Zou het gewoon proberen dus.
(Alleen hadden ze 'm helaas niet meer)
Zou het gewoon proberen dus.
0 x
fernjef schreef:
Reageren bottlers en distilleries op dit soort mails? ( ga het zeker proberen. Niet geschoten...)
Soms wel: zie mijn post over Adelphi in de Mortlach-draad.
Dat is goed om te horen! Ik heb ook nog een 19-jarige Pulteney (1984) van Adelphi staan waar zeer weinig over te vinden is.
Ik zal eens wat mailtjes gaan schrijven...
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”