Verzamelen van een bepaalde whisky
Re: Verzamelen van een bepaalde whisky
Vooral Littlemill (54 dicht), dan Bowmore (31 dicht) en Clynelish (20 dicht).
Ook wat Ben Nevis, Lochside en Springbank.
Puur voor de smaak, helemaal mijn ding!
Ook wat Ben Nevis, Lochside en Springbank.
Puur voor de smaak, helemaal mijn ding!
1 x
Ik eigenlijk niks, alleen de Work in Progress serie van Kilkerran heb ik compleet!
0 x
Pellie schreef:Ik eigenlijk niks, alleen de Work in Progress serie van Kilkerran heb ik compleet!
Noem dat maar niks!
1 x
Mermur schreef:Pellie schreef:Ik eigenlijk niks, alleen de Work in Progress serie van Kilkerran heb ik compleet!
Noem dat maar niks!
Qua waarde is het geen Ardbeg serie o.i.d. in waarde......
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Qua "series" zou ik kunnen zeggen dat ik alle Lagavulin distillery exclusives heb, dat wil zeggen alle Feis Ile releases, alle Jazz Festival releases, de distillery only 2010 en de triple matured for Friends of the Classic Malts.
Oh, en de zeven Laphroaig Cask Strengths met een batchnummer, en alle Caol Ila distillery exclusives.
Oh, en de zeven Laphroaig Cask Strengths met een batchnummer, en alle Caol Ila distillery exclusives.
2 x
totalatool schreef:Qua "series" zou ik kunnen zeggen dat ik alle Lagavulin distillery exclusives heb, dat wil zeggen alle Feis Ile releases, alle Jazz Festival releases, de distillery only 2010 en de triple matured for Friends of the Classic Malts.
Jaloersmakend. Nice

0 x
Pellie schreef:Ik eigenlijk niks, alleen de Work in Progress serie van Kilkerran heb ik compleet!
idem.
En hou erg van Islay whisky. Ardbeg, Lagavullin en Laphroaig
0 x
JacobaEd schreef:Peter87 schreef:Ik spaar limited ardbegs. Ik heb ze allemaal behalve de perpetuum met terugwerkende kracht gespaard. Verder ben ik nu begonnen met ob bunnas en ik denk dat ik met de tijd glendronach ga kopen. Omdat dat toch m'n favoriete distilleries zijn.
De ardbegs en bunnas ga ik niet drinken tenzij ik een 2e fles kan bemachtigen. Maar de glendronach zijn allemaal om op het (voor mij) juiste moment open te maken.
Heb je kavalan al weer laten schieten ?
Nee hoor
Er zijn wel meer dingen waar ik series van heb/spaar maar die ik niet "moet" hebben.
Zo heb ik ook de bowmore 22 moonlight en 30 seadragon ceramic en zoek ik dus de 25 moonlight ceramic ook nog.
Maar die koop ik alleen als ik hem voor een goed prijsje vind.
Maar die andere die ik noem zijn de dingen waar ik me echt op wil richten omdat dat m'n favorieten zijn.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Er zitten wel pareltjes tussen hier
Ik verzamel zelf Rosebanks, omdat ik het leuk vond een gesloten distilleerderij te sparen, de whisky bevalt me en toen ik begon met verzamelen waren ze nog redelijk betaalbaar.
Nou is verzamelen een groot woord, ik jaag geen releases na maar koop ze als ze op m'n pad komen.
Zo heb ik inmiddels 12 verschillende, en op een enkele na slechts 1 fles van elk.
De komende tijd wil ik me meer gaan richten op mijn andere favorieten (Laphroaig, Bunnahabhain en in mindere mate Bowmore en Glendronach), meer om een mooi voorraadje op te bouwen voor de toekomst dan om te verzamelen.
Ik verzamel zelf Rosebanks, omdat ik het leuk vond een gesloten distilleerderij te sparen, de whisky bevalt me en toen ik begon met verzamelen waren ze nog redelijk betaalbaar.
Nou is verzamelen een groot woord, ik jaag geen releases na maar koop ze als ze op m'n pad komen.
Zo heb ik inmiddels 12 verschillende, en op een enkele na slechts 1 fles van elk.
De komende tijd wil ik me meer gaan richten op mijn andere favorieten (Laphroaig, Bunnahabhain en in mindere mate Bowmore en Glendronach), meer om een mooi voorraadje op te bouwen voor de toekomst dan om te verzamelen.
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Ik vind verzamelen ook een groot woord. Uiteindelijk gaat het allemaal open - dat is het plan. Daarom denk ik dat het verstandig is om dicht bij de persoonlijke smaak te blijven. Merk zelf dat ik vrij voortvarend van start ben gegaan en van menig distilleerderij flessen heb gekocht waar ik nu minder over te spreken ben. Beter focussen om de favo's dus. 

2 x
2 ∞ & →
Ik 'spaar' Bunnahabhains. Gewoon omdat ik erg van het profiel houdt, en omdat er zoveel verscheidenheid te krijgen is: sherrybommen, ex hoggie's, oud spul, minder oud spul, en jonkies. Ook turf, maar dat geniet bij deze distilleerderij niet mijn voorkeur. Ik ben gewoon erg fan van de distillery.
Probleem bij mijn verzameling is dat alles op een gegeven moment wel open en op gaat, dus het is geen 'vaste' verzameling.
Momenteel heb ik van Bunnahabhain 23 flessen nog dicht zitten en er staan er 7 open.
Het gaat mij voornamelijk om de IB's, maar ik houd altijd wel het rijtje standaard OB's met leeftijd (12-18-25) compleet, van de 12 heb ik 4 verschillende versies (begin jaren 90 tot huidig), en daar probeer ik er iig altijd per versie 1 gesloten te houden.
Bunna dus...
Probleem bij mijn verzameling is dat alles op een gegeven moment wel open en op gaat, dus het is geen 'vaste' verzameling.
Momenteel heb ik van Bunnahabhain 23 flessen nog dicht zitten en er staan er 7 open.
Het gaat mij voornamelijk om de IB's, maar ik houd altijd wel het rijtje standaard OB's met leeftijd (12-18-25) compleet, van de 12 heb ik 4 verschillende versies (begin jaren 90 tot huidig), en daar probeer ik er iig altijd per versie 1 gesloten te houden.
Bunna dus...
2 x
---Op een sabbatical van whisky---
Ruud1983 schreef:Ik 'spaar' Bunnahabhains. Gewoon omdat ik erg van het profiel houdt, en omdat er zoveel verscheidenheid te krijgen is: sherrybommen, ex hoggie's, oud spul, minder oud spul, en jonkies. Ook turf, maar dat geniet bij deze distilleerderij niet mijn voorkeur. Ik ben gewoon erg fan van de distillery.
Bunna dus...
Denk al, waar is die avatar ook alweer van.
0 x
-
Sir Dramalot
- Actief lid

Ben een kleine 2 jaar geleden begonnen met het verzamelen van de closed distilleries en dan met name Brora, Port Ellen en Rosebank. Heb er nog een paar van kunnen aanschaffen tegen, wat je nu, redelijke prijzen zou kunnen noemen. PE maar vooral Brora omdat de OB's voor mij niet meer te betalen zijn en daar veel minder IB's van te vinden zijn, is financieel niet meer haalbaar. Rosebank is zeldzaam en ook al flink aan de prijs. Ben me vervolgens op Littelmill gaan richten en heb daar intussen 60 flessen van kunnen bemachtigen. Daar waar ik op een enkele uitzondering na (de OB's) tot voor kort rond de 100 euro neertelde voor een fles, zie ik dan het nu al richting de 200 euro en soms zelfs ruim erboven voor één fles gaat. Helaas, het is niet anders. Littlemill beslaat met 60 flessen wel het grootste gedeelte van mijn verzameling en ik blijf uiteraard kijken of ik er nog een paar aan kan toevoegen in de toekomst. posting.php?f=9&mode=reply&t=8979&sid=31cc8abd6ad53cffea0a0f3a0e576b63#
Ben me nu nog een beetje aan het richten op Caperdonich en Imperial. Daar kun je rond of onder de 100 euro nog wel wat vinden. Wel goed zoeken en informatie over de kwaliteit vergaren want die is niet altijd vanzelfsprekend bij deze distilleries.
Ben me nu nog een beetje aan het richten op Caperdonich en Imperial. Daar kun je rond of onder de 100 euro nog wel wat vinden. Wel goed zoeken en informatie over de kwaliteit vergaren want die is niet altijd vanzelfsprekend bij deze distilleries.
2 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Leuk om de verschillen interesses te zien en er zitten een aantal mooie series bij. Ik verzamel een aantal Distilleerderijen maar ook een paar andere series. Ik heb een redelijke verzameling Managers Dram, Managers Choice en een bescheiden verzameling Rare Malt. Daarnaast de Port Ellen als mijn absolute pareltje van mijn whisky verzameling en toch flink gemotiveerd door Stefan
heb ik ook de Aberlour A'bunadh serie redelijk op orde. Ik hoop dat ze over twintig plus jaren nog steeds in mijn kast staan want dan heb ik mijn pensioen op andere manier voor elkaar gekregen 
heb ik ook de Aberlour A'bunadh serie redelijk op orde. Ik hoop dat ze over twintig plus jaren nog steeds in mijn kast staan want dan heb ik mijn pensioen op andere manier voor elkaar gekregen
1 x
Springbank (+ Longrow en Hazelburn) is toch wel mijn favoriete distilleerderij, dus daar heb ik ook wel behoorlijk wat van. Tegen de 100 verschillende flessen plus nog een voorraad 'dubbele'. Maar wat ik niet goed genoeg vind koop ik ook niet, dus het is niet zo dat ik daar iets van compleet probeer te krijgen.
Met afstand tweede is GlenDronach met een stuk of 40 verschillende whisky's. Aanvankelijk was Ardbeg mijn favoriet, maar daar komt de laatste tijd weinig meer bij omdat de prijs-kwaliteit verhouding zoek is. Daarbij blijf ik dus rond de 30 steken, zelfs van Arran heb ik inmiddels meer staan zie ik nu ik eens even snel tel.
Eigenlijk koop ik gewoon wat ik echt goed vind. Met series compleet maken e.d. houd ik me dus niet bezig.
Met afstand tweede is GlenDronach met een stuk of 40 verschillende whisky's. Aanvankelijk was Ardbeg mijn favoriet, maar daar komt de laatste tijd weinig meer bij omdat de prijs-kwaliteit verhouding zoek is. Daarbij blijf ik dus rond de 30 steken, zelfs van Arran heb ik inmiddels meer staan zie ik nu ik eens even snel tel.
Eigenlijk koop ik gewoon wat ik echt goed vind. Met series compleet maken e.d. houd ik me dus niet bezig.
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”