Even wat stof doen opwaaien!
Even wat stof doen opwaaien!
In een wijnkelder is het de bedoeling dat er een dikke laag stof op de wijnflessen komt te liggen. Hoe meer stof op de collectie hoe beter.
Nou vraag ik me af hoe dat hier bij de whiskyverzamelaars leeft.
Heb jij graag een laagje stof op je fles of maakt je het regelmatig schoon?
Kun je door het stof de labels bijna niet meer lezen of poets je ze tot ze licht geven?
Ik ben benieuwd!
Nou vraag ik me af hoe dat hier bij de whiskyverzamelaars leeft.
Heb jij graag een laagje stof op je fles of maakt je het regelmatig schoon?
Kun je door het stof de labels bijna niet meer lezen of poets je ze tot ze licht geven?
Ik ben benieuwd!
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Re: Even wat stof doen opwaaien!
Tja, wijn moet liggen en die vangen dus meer stof. Mijn whisky staat, ín een kast, dus de hoeveelheid stof die op wordt gevangen is minimaal. Daarnaast worden ze vaak genoeg aangepakt, dan is 't er ook vlot weer af als er wat op zou zitten. Dus, zolang 't niet ín de fles zit...
0 x
Ook hier maak ik een gezins momentje van!
Zonder gekheid, die kast wordt over het algemeen meegenomen tijdens het poetsen! En komt het zelden voor dat er een laagje stof op komt.
Ik heb het geluk *kuch* dat ik geen idioot grote voorraad heb.
Ben benieuwd of er jongens hier zijn die een soort van eigen reinigingset hebben om dit karweitjes te doen? Denk aan een eigen Plumeau oid?
Zonder gekheid, die kast wordt over het algemeen meegenomen tijdens het poetsen! En komt het zelden voor dat er een laagje stof op komt.
Ik heb het geluk *kuch* dat ik geen idioot grote voorraad heb.
Ben benieuwd of er jongens hier zijn die een soort van eigen reinigingset hebben om dit karweitjes te doen? Denk aan een eigen Plumeau oid?
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Stof op de flessen?
Mijn flessen zitten waar mogelijk in de koker of doos...
En die een of twee flessen zonder koker...nooit zo op gelet eigenlijk.

Mijn flessen zitten waar mogelijk in de koker of doos...
En die een of twee flessen zonder koker...nooit zo op gelet eigenlijk.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Het gaat mij er ook om of iemand bewust wel of geen stof op zijn/haar flessen wil.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Het gaat mij alleen om de smaakbeleving. Van mij mag alles in een simpele fles met simpel etiket zitten met de nodige informatie erop. Het staan in een afgesloten kast en het hoeft van mij niet te blinken.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Hier staan alle dichte flessen in afgesloten dozen, weinig stof op de flessen dus. Een lapje eroverheen halen zou ik altijd mee oppassen; voor je het weet raken de labels los. Moet trouwens nog behoorlijk wat uurtjes draaien voor de baas voordat ik een echte wijnkelder kan aanschaffen...
Maar ik zeg altijd maar zo: beter stof op de doos, dan stof op je worst...
Maar ik zeg altijd maar zo: beter stof op de doos, dan stof op je worst...

Laatst gewijzigd door squaadgras op 15 Dec 2016, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
2 ∞ & →
Nooit overnagedacht eerlijk gezegd. Gezien de staat van de meeste flessen verdenk ik nu vrouwlief ervan dat in ieder geval de voorste rij afgenomen is tijdens de dagelijkse poetsronde. 

0 x
Hier zitten zowel de dichte als aangebroken flessen over het algemeen nog in de doos/koker, behalve wanneer er geen doos bij zit.
Wel heb ik een authentiek laagje stof op de bovenkant van mijn doos zitten, maar dit is niet omdat het mij om de 'oude' uitstraling gaat maar meer uit luiheid...
Wel heb ik een authentiek laagje stof op de bovenkant van mijn doos zitten, maar dit is niet omdat het mij om de 'oude' uitstraling gaat maar meer uit luiheid...
0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Harrie schreef:Hier zitten zowel de dichte als aangebroken flessen over het algemeen nog in de doos/koker, behalve wanneer er geen doos bij zit.
Precies...
en dan valt het bij mij met dat authentieke laagje stof ook nog wel mee, omdat de kokers/dozen dan weer in een dichte kast staan.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Hmm, interessant. Bij mij gaan de flessen zo snel leeg dat ze vrijwel geen stof kunnen happen
Ik ben wel heel benieuwd hoe de vrouwelijke forummers omgaan met stof op hun doos....
Kom d'r maar in Francoise
Ik ben wel heel benieuwd hoe de vrouwelijke forummers omgaan met stof op hun doos....
6 x
fjharms schreef:Harrie schreef:Hier zitten zowel de dichte als aangebroken flessen over het algemeen nog in de doos/koker, behalve wanneer er geen doos bij zit.
Precies...
en dan valt het bij mij met dat authentieke laagje stof ook nog wel mee, omdat de kokers/dozen dan weer in een dichte kast staan.
wait...what?
2 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Hmm, interessant. Bij mij gaan de flessen zo snel leeg dat ze vrijwel geen stof kunnen happen![]()
Ik ben wel heel benieuwd hoe de vrouwelijke forummers omgaan met stof op hun doos....![]()
ik was je al voor
Maarehhhhh, nu ff niet te rolbevestigend denken, hoop ik???

2 x
Mijn open flessen staan in de kelderkast in een afgesloten Curver box. Mijn gesloten flessen staan in een kast, ook deels in een box / meerder boxen.
Geen stof dus.
Zou het er wel op zitten, hoef ik de flessen van mezelf niet op te poetsen, dan vind ik het wel wat hebben (zo bv. ook met bier).
Geen stof dus.
Zou het er wel op zitten, hoef ik de flessen van mezelf niet op te poetsen, dan vind ik het wel wat hebben (zo bv. ook met bier).
0 x
Gelukkig heeft mijn wederhelft een gepaste hekel aan stof. Dus eer dat op m'n flessen wil landen, is het al weg 

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”