27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Hier kun je proefnotities plaatsen, een cijfer (score) geven en vergelijken met proefervaringen van anderen. De notities zijn gecategoriseerd naar afkomst. Onderwerpen m.b.t. organoleptische eigenschappen vallen hier ook onder.
edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: 27-28 november 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 18 Jul 2015, 17:50

Yapi schreef:ow, dat vind ik een erg leuk concept!

Top idee
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 18 Jul 2015, 17:56

Idee is leuk als je 'topflessen' kunt aandragen. Ik denk dat ik dat niet kan en dus niet geaccepteerd word. Dus ik vind het geen goed idee! Ik zie het zelfs als een soort disciminatie. Geen dure fles? Hoor je er ook niet bij! Of zie ik dit verkeerd?
2 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 18 Jul 2015, 19:03

Pellie schreef:Idee is leuk als je 'topflessen' kunt aandragen. Ik denk dat ik dat niet kan en dus niet geaccepteerd word. Dus ik vind het geen goed idee! Ik zie het zelfs als een soort disciminatie. Geen dure fles? Hoor je er ook niet bij! Of zie ik dit verkeerd?

Mja beetje dubbel he.. van de ene kant een beetje snobistische bijeenkomst maar van de andere kant is de verhouding ver te zoeken als jij met je port ellens aankomt en een ander een flesje laphroaig 10yo.

Maar is maltstock niet een beetje het zelfde concept?
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 18 Jul 2015, 19:10

Pellie schreef:Idee is leuk als je 'topflessen' kunt aandragen. Ik denk dat ik dat niet kan en dus niet geaccepteerd word. Dus ik vind het geen goed idee! Ik zie het zelfs als een soort disciminatie. Geen dure fles? Hoor je er ook niet bij! Of zie ik dit verkeerd?

discriminatie zou mijns inziens eerder iets zijn van je vraagt 10 euro entreegeld, en je laat de Belgen binnen maar de Nederlanders niet.
Hier laat je iedereen binnen op een privé-initiatief die een gelijkaardige bijdrage inlegt. Lijkt me niets verkeerds mee. Net inderdaad om te vermijden dat er mensen aanzienlijk minder inleggen dan anderen. Een soort verzekering voor de deelnemers zie ik het meer.

Nope, ik vind er niets mis mee. Kun je aanspraak maken op het proeven van Springbank, Bowmore jaren 60 en 70 als je zelf met een Rundlets & Kilderkins of een Tempest batch 1 afkomt?
1 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Jul 2015, 11:09

Yapi schreef: Kun je aanspraak maken op het proeven van Springbank, Bowmore jaren 60 en 70 als je zelf met een Rundlets & Kilderkins of een Tempest batch 1 afkomt?

Inderdaad niet, maar zoals Pellie aanhaalt heeft niet iedereen zo'n fles(sen) staan en in mijn ogen heeft iedereen recht om op een festival aanwezig te zijn, ook al beschikt hij/zij niet over de meest zeldzame collectie.
2 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 19 Jul 2015, 11:53

Ik heb ook een dubbel gevoel bij het concept (exclusiviteit omdat idd niet iedereen zo'n flessen heeft) maar is het niet het recht vd organisatie om het concept zo te zetten zo als ze zelf voor ogen hebben? Ik zie niet in waarom ik het' recht ' zou hebben om er aan deel te nemen.

Er zijn zoveel festiviteiten waar ik niet uitgenodigd ben :D

Ik wil gerust een wat exclusievere fles meebrengen, als ik er al 1 heb die in aanmerking komt, als ik dan ook zeker ben dat ik meerde andere mooie drams kan proeven.
Zeker omdat je restant van je fles ook moet achterblijven.
Dus als ik een fles van 500 euro meebreng is mijn inbreng dus 500 en dan moet ik al heel zeker zijn dat ik daar mooie drammetjes voor in de plaats krijg.

Het zou wat dat betreft correcter zijn moest gedeeld worden wat er wordt aanzien als exclusief.

Prijs/kwaliteit/beschikbaarheid/leeftijd....

Al besef ik wel dat hier moeilijk een lijn in te trekken is
1 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 19 Jul 2015, 12:07

Daar verschillen we dan inderdaad van mening, Johan. Op het festival in zijn huidige vorm zou ik je 100% volgen, je betaalt ingang en je betaalt voor de drams die je drinkt. Iedereen gelijk. Iedereen heeft toegang.

Het andere format is veel minder 'openbaar' dan de huidige. Het andere format kan nooit werken als je ergens geen controle op het niveau van de meegebrachte flessen hebt. Eerder op uitnodiging dus. Ik denk dat we - als we echte topkwaliteit willen drinken uit het verleden - zelf meer en meer af en toe eens zo'n fles zullen moeten aanschaffen om die te delen met mensen die hetzelfde willen, en ook zo'n fles willen delen. Ze worden schaars en (te) duur, op de huidige festivals zeggen we nu eigenlijk: "deel met mij je beste flessen en ik geef je geld". Terwijl het meer en meer "laten we onze beste flessen delen, zodat zowel jij als ik iets bijzonders drinken" zal worden. Tegelijk, das mijn mening, anderen hoeven het hier niet mee eens te zijn ;)
2 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 20 Jul 2015, 13:01

johan brugge schreef:
Yapi schreef: Kun je aanspraak maken op het proeven van Springbank, Bowmore jaren 60 en 70 als je zelf met een Rundlets & Kilderkins of een Tempest batch 1 afkomt?

Inderdaad niet, maar zoals Pellie aanhaalt heeft niet iedereen zo'n fles(sen) staan en in mijn ogen heeft iedereen recht om op een festival aanwezig te zijn, ook al beschikt hij/zij niet over de meest zeldzame collectie.

Hoezo heb jij het "recht" om op een festival te komen waar je niet voldoet aan de voorwaarden?
Let wel, ik ben ook geen fan van het concept. Ik heb wel flessen die zouden voldoen, maar gewoon geen zin om die op die manier op te maken...
Het woordje recht is hier helemaal niet van toepassing. Dit gaat over een private organisatie die een bepaalde voorwaarde stelt voor deelname. Kan of wil je niet voldoen, heb jij niks of niemand recht, dan mag je niet binnen. Als je dat niet leuk vindt, is DAT wel je goed recht. Of ze zich daar iets van aantrekken is dat ook weer hun goed recht...

Moest Lindores nu een openbare vereniging zijn, maar jij en ik hebben ook geen recht om ons aan te sluiten bij het clubje...
1 x

Deunemans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 28 Jul 2015, 13:07

Wat is de prijs voor toegang tot het festival, is daar al iets over bekend? Ik kon dat nl niet herleiden uit de informatie op de facebook-pagina van de openingspost.
0 x
Afbeelding

Tom2
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 11 Sep 2015, 17:43

Deunemans schreef:Wat is de prijs voor toegang tot het festival, is daar al iets over bekend? Ik kon dat nl niet herleiden uit de informatie op de facebook-pagina van de openingspost.

Pre-sale 10€ te boeken via hun website
0 x
Afbeelding

Tom2
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 11 Sep 2015, 17:51

http://www.lindores.be

Je kan je inschrijven voor het festival op zaterdag en de tasting van vrijdag avond.

De tasting heeft echter beperkte plaatsen (35), je kan maar inschrijven tot deze functie niet meer op hun website beschikbaar is. Dit heeft Luc Timmermans me vandaag bevestigd.
Kostprijs voor de tasting is 100€

Voorverkoop voor zaterdag (10€) kan je ook via de website regelen.
Hierover heb ik niet meegekregen of dit ook beperkt is, maar vermoed van niet.
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 29 Sep 2015, 13:36

Hoe zit het nou? Want ik kan er op de site niet helemaal wijs uit worden.
Er staat dat er een middagsessie is tot 17:00u en een avondsessie tot 23:00u.
Maar als je een kaart wil bestellen heb je geen keuze tussen de 2. Er staat alleen zaterdag.
Is deze kaart de hele dag geldig of gewoon voor 1 van de 2 sessies?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als bbqen; als je haast hebt moet je er niet aan beginnen

Zie me niet als schuldige. Je hoeft me niet te huldigen.
Wie niet kan delen kan niet vermenigvuldigen.

GlenPiWi
Senior
Senior

Re: 27-28 november 2015: Lindores Whiskyfe

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 29 Sep 2015, 14:11

Peter87 schreef:Is deze kaart de hele dag geldig of gewoon voor 1 van de 2 sessies?

Ik zat met dezelfde vraag Peter. Geert Bero heeft me via facebook echter laten weten dat je met 1 kaart naar de 2 sessies kan komen, wat ik dus ook denk te doen.
1 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 29 Sep 2015, 15:17

Ok dat is top. Ik was ook van plan dat te doen omdat ik ook een kamer in het hotel heb geboekt.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als bbqen; als je haast hebt moet je er niet aan beginnen

Zie me niet als schuldige. Je hoeft me niet te huldigen.
Wie niet kan delen kan niet vermenigvuldigen.

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 29 Sep 2015, 15:19

Peter87 schreef:Ok dat is top. Ik was ook van plan dat te doen omdat ik ook een kamer in het hotel heb geboekt.

je hebt er maar druk mee ;) met allemaal die festivals en proeverijen :goedgedaan
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Terug naar “Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen”