Frysk Hynder, Barley, Red wine cask #108, 3yo, 40%
Geplaatst: 29 Aug 2009, 21:39
Frysk Hynder van Us Heit. Opschrift van de geproefde fles:
Malt type: Barley, Distilling date: 21-03-06, Cask type: Red wine, Cask Number:108, Bottling date: 22-06-09, Bottle number: 94, Alcohol %Vol: 40, Content Ml: 70
De rode-wijn vaten die in opslag lagen zijn van Chateau La Tour Carnet, 240 L. Ik weet niet of deze daaruit kwam.
Het was wat donker in de bar (proeflokaal) dus ben ik ook even naar buiten gelopen.
Aanzien: Donker geel met een rode gloed, eigenlijk amber. Hangt gemiddeld aan.
Geur: Zoetig, honing en mout. Later wat citrus en vanille. En als je het weet zelfs misschien rode wijn !?
Smaak: Zoetig (toffee) iets fruit (peerdrop ?) en zacht peperig. Ook duidelijk tannine maar wel zacht en het geheel is goed in balans. Mondvullend en vrij rond. Na en tijdens de rondleiding nog verder gesnuffeld en geproefd maar niets nieuws kunnen ontdekken. Ook na toevoeging van een beetje (kraan)water constateerde ik geen verandering.
Al met al vind ik het een lekker glas Single Malt en kom ik op, pak weg, 73 punten. En dat voor zo'n jonge Whisky !
De prijs is € 40,- (W2vjG 1,83), niet echt goedkoop. Een eenvoudige maar mooie fles met een metalen paardenhoofd op de stop.
Malt type: Barley, Distilling date: 21-03-06, Cask type: Red wine, Cask Number:108, Bottling date: 22-06-09, Bottle number: 94, Alcohol %Vol: 40, Content Ml: 70
De rode-wijn vaten die in opslag lagen zijn van Chateau La Tour Carnet, 240 L. Ik weet niet of deze daaruit kwam.
Het was wat donker in de bar (proeflokaal) dus ben ik ook even naar buiten gelopen.
Aanzien: Donker geel met een rode gloed, eigenlijk amber. Hangt gemiddeld aan.
Geur: Zoetig, honing en mout. Later wat citrus en vanille. En als je het weet zelfs misschien rode wijn !?
Smaak: Zoetig (toffee) iets fruit (peerdrop ?) en zacht peperig. Ook duidelijk tannine maar wel zacht en het geheel is goed in balans. Mondvullend en vrij rond. Na en tijdens de rondleiding nog verder gesnuffeld en geproefd maar niets nieuws kunnen ontdekken. Ook na toevoeging van een beetje (kraan)water constateerde ik geen verandering.
Al met al vind ik het een lekker glas Single Malt en kom ik op, pak weg, 73 punten. En dat voor zo'n jonge Whisky !
De prijs is € 40,- (W2vjG 1,83), niet echt goedkoop. Een eenvoudige maar mooie fles met een metalen paardenhoofd op de stop.