Lehmann Elzas Single Malt (5 jaar oud) 40%

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.

Welke score geef je deze Whisky ?

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
0
Geen stemmen
Afbeelding - 81-85
0
Geen stemmen
Afbeelding - 86-90
0
Geen stemmen
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 0

Gebruikersavatar
Wolfe Tone
Actief lid
Actief lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 Apr 2012, 18:24

Lehmann Elzas Single Malt (5 jaar oud) 40%

Ongelezen berichtdoor Wolfe Tone » 06 Apr 2012, 18:57

Afgelopen Herfst kwam ik in Strassbourg deze whisky tegen. Een mij onbekend Frans single malt merk. Het etiket geeft aan dat het gaat om een 5 jaar oude non-chill filtered single malt van Lehmann uit de Franse Elzas regio. Toch eerder bekend om zijn witte wijnen dan whisky. Ik heb later meer getracht te achterhalen hierover, maar is niet gelukt. Geen website, niets over te vinden in o.a. de Whisky Bible 2012. Ik verwachte weinig van een 5 jaar oude Franse single malt uit wijn gebied, maar was toch verrast:


Lehmann Elzas single malt whisky (Frankrijk, 5 jaar oud)

Geur: Erg zoet, rijke gerstsuikers en jonge, scherpe granen. Geeft zich langzaam prijs: eerst toffee, fudge, cacao en vanille; deze whisky heeft duidelijk op bourbon gerijpt. Dan komen de zoete appels, perzik, citrus, wat bloemen, en een zuchtje stoffige aarde en eikenhout. Niet slecht voor zo'n jonge whisky, heeft zeker potentie.

Smaak: Dik en romig: riesling wijn (een specialiteit uit de regio), perzik en winegum. Verrassend zacht voor zijn leeftijd, een klein beetje alcohol maar, en wat noten. Niet heel complex, maar smakelijk en zeker niet teleurstellend.

Finish: Blijft zacht en smakelijk. De noten drogen op naar een nasmaak van groene thee (met een vleugje melk). Verrassend goed, deze whisky uit een echte wijn-regio.

Mocht iemand meer weten over deze whisky dan hoor ik het graag.
0 x
“I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.” ~ Tom Waits

Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten