Goldlys 1991 ( -2011) 46 % bourbon wood

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.

Goldlys 1991 ( -2011) 46 % bourbon wood

minder dan 56
0
Geen stemmen
56 - 60
0
Geen stemmen
61 -65
0
Geen stemmen
66 -70
0
Geen stemmen
71 - 75
0
Geen stemmen
76 - 80
0
Geen stemmen
81 - 85
0
Geen stemmen
86 - 90
1
100%
91 - 95
0
Geen stemmen
96 - 100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Goldlys 1991 ( -2011) 46 % bourbon wood

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 21 Jan 2012, 00:57

Neus: nog steeds bourbon-achtig met veel vanille, geschroeid hout, wat fruit.

Smaak: aanvankelijk idem dito. Ik heb daarna (na een tiental minuten ademen) vijf druppels water in mijn glas gedaan. Weer wat wachten, kleine beetjes proeven. De bourbon was al wat minder. Ik proefde nu rijpe bananen, vanille, geschroeid hout. Na ruim een half uur snuffelen, proeven en nog drie druppels water te hebben toegevoegd had ik ineens een heel andere whisky in mijn glas. De bourbon is er nog steeds, maar de bananen, exotisch fruit, gember, geschroeid hout enz spelen een hele harmonie in mijn glas. EN er is iets dat ik niet kan benoemen, maar het maakt zowel de geur als de smaak heel apart. Dit is veel en veel beter geworden. Zeker na toevoeging van water, ook al is het oorspronkelijk 'maar' 46 %.

Afdronk: ligt helemaal in de lijn van de smaak.

Verrassend genoeg wordt hij vele malen beter na toevoeging van wat water. Ik denk (hoop) dat hij na enkele weken of maanden NOG beter zal worden. Hopelijk zal ik hem dan nog hoger scoren.

OPM: nu mijn glas leeg is ruik ik na een tijdje iets van 'fondant chocolade', chocolade truffels met weer dat tikje vanille. Heel lekker.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast