Pagina 1 van 1

Texelse whisky (Single smoked malt)

Geplaatst: 25 Nov 2017, 13:58
door Marshammie
5E8AE754-04A1-468D-9B72-9641720159A7.jpeg
5E8AE754-04A1-468D-9B72-9641720159A7.jpeg (248.94 KiB) 2905 keer bekeken


Deze Texelse whisky is op 29 maart 2013 gedestilleerd. Op 1 november 2017 gebotteld. Op een sterkte van 45.5% ABV. Mout is boven turfrook gerookt. De spirit heeft ruim 3 jaar op Texel in Oloroso sherry vaten gerijpt.

Kleur: Amberkleurig

Neus: Lichte turfrook, vanille, gemaaid gras

Smaak: Deze whisky heeft mooie rokerige smaken, een smaak van pure chocolade. Een hint van bloemen en honing. Bij langer in de mond houden komt een mooie pepersmaak naar boven.
De hoeveelheid alcohol proef je niet. Het lijkt een whisky op 40% gebotteld.

Finish: Een lange rokerige afdronk waarbij je een klein pepertje proeft.

Ik ben onder de indruk van een dergelijke jonge whisky. De smaken zijn goed en mooi in balans.
Ik kan deze whisky waarderen. Vooral ook omdat er een goede balans is tussen de geur, smaak en afdronk.

Ik vind deze whisky 83/100 punten waard.