Jim Beam Distillers Series 7yo, 45%

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.

Welk aantal punten geef je deze Whisky ?

Minder dan 56
0
Geen stemmen
56-60
0
Geen stemmen
61-65
0
Geen stemmen
66-70
0
Geen stemmen
71-75
0
Geen stemmen
76-80
1
100%
81-85
0
Geen stemmen
86-90
0
Geen stemmen
91-95
0
Geen stemmen
96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Jim Beam Distillers Series 7yo, 45%

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Apr 2010, 21:09

Jim Beam Distillers Series 7yo, 45%.

Uiterlijk: Gem. amberkleurig, hangt mooi aan.
Geur: Typisch bourbon maar wel veel fruit zoals pruim en abrikoos, ook wat amarene en (bittere)amandel en eiken. Later en met een drupje water ook appel en corn.
Smaak: Komt heel zacht en filmend binnen om langzaam peperig te worden en opwekkend bovendien. Daarna behoorlijk zilt, bijna zout te noemen ! Maar wel achter op de tong, aan de zijkanten en op de huig, als dit geen umami is ! Toffee komt nu ook naar boven en wat rokerig.
Afdronk: Blijft gemiddeld lang aanhouden, maar ietsje droog. Lekker.
Score 79.
Laatst gewijzigd door Piet op 08 Apr 2010, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Jim Beam Distillers Series 7yo, 45%

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Apr 2010, 21:16

Piet schreef:Hier staat een pol m.b.t. verschillende Jim Beam's.

Piet, die URL wijst naar "Jim Beam Black 8yo, 43% Kentucky Straight Bourbon Whiskey".

Hier staat een poll met discussie over welke Jim Beam de voorkeur heeft: de Black 8yo of deze Distillers Series 7yo.

Daaruit ook een soort van proefnotitie van mij:

JayDie schreef:Gisteravond eindelijk tijd gevonden om ze even snel ( :Cry ) naast elkaar te zetten.

Begonnen met de Distillers Series. Deze vond ik uiteindelijk beter dan de Black Label. Waarom? Nou, de DS is naar mijn idee aromatischer, meer fruitig, kersen, pruimen en wat helemaal mooi was... na het nemen van een slok krijg je een gevoel van knetterdip in je mond! Geweldig :lol:

De afdronk blijft ook redelijk lang met de typische bourbon smaak en cacao (pure chocolade). Ondanks dat de DS een hoger abv heeft dan de BL - 45% vs. 43% - is de DS zachter en fruitiger op de afdronk. Bij de BL krijg je echt een peperblast; dat heeft de DS niet.

Al-met-al... zoals ik schreef was dit een snelle tasting. Later zal ik ze nog eens goed vergelijken en evt. een tasting note aanmaken! Wat mij betreft: Jim Beam Distillers Series 7yo 45% is voor nu de winnaar! :duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast