Crown Royal

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.

Welk aantal punten geef je deze Whisky ?

Minder dan 56
0
Geen stemmen
56-60
0
Geen stemmen
61-65
0
Geen stemmen
66-70
0
Geen stemmen
71-75
1
50%
76-80
1
50%
81-85
0
Geen stemmen
86-90
0
Geen stemmen
91-95
0
Geen stemmen
96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

André
Senior
Senior

Crown Royal

Ongelezen berichtdoor André » 22 Jul 2010, 00:25

nav: Iemand bekend met Canadian Club
Gister inderdaad een fles Crown Royal gekocht.
Hij zat in een leuke verpakking.

Gisteravond in gezelschap geproefd en nu zit ik er alleen voor.

Een grappige typering was dat het smaakte naar een Jack Daniel`s maar dan iets sterker.
Maar ze is islay malts gewend en daar gaat haar voorkeur ook naar uit (misschien een beetje mijn eigen schuld, wel).
Ook een vriend die een slokje mee proefde leek het niet echt (positief) te waarderen, fruit en vruchten, een vloeibare potpourrie. Ik vond het zelf echter wel lekker, maar goed je moet wel een beetje met je gezelschap meedrinken. :nono
Dus heb ik er maar een Glenlivet bij gepakt.

Vanavond zit ik er dus alleen voor.
En ik moet zeggen hij is inderdaad redelijk zoet, fruitig en rijk(geparfumeerd). In je mond is hij redelijk aanwezig, maar bij het doorslikken is hij eigenlijk alweer een beetje verdwenen, nagenoeg geen nasmaak. Het toont natuurlijk veel gelijkenis met een bourbon, maar dan met een schep suiker er door.
Maar dat is met dit warme weer nou precies wat ik prettig vind om op het balkon te drinken. Ik moet wel een beetje oppassen, want ik vind het een goede doordrinker. Hoewel ik er thuis alleen voor sta (in deze) vindt ik hem OK en de fles gaat denk ik ook (voor mij, bovengemiddeld) snel leeg.

Overigens lijkt hij mij (iets) minder fruitig, maar ook minder krachtig dan CC.
Ik weet de leeftijd van de Crown Royal eerlijk gezegd niet, ik denk dat ik hem qua volheid wel ergens in de buurt van de CC 12 jaar schaar, maar ik heb het vermoeden dat hij jonger is, ook omdat er geen leeftijd is aangegeven.

André
Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 22 Jul 2010, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst en poll toegevoegd
0 x
Afbeelding

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”