Pagina 1 van 1
Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 18:05
door Jim Beam
Ook hier weer: ik heb alleen een miniatuurtje gedronken.
neus: bloemen, honing, vanille, zoetig, groene zure matten (oftewel esterachtige appel), appel, beetje mout
smaak: mout, bloemen, honing, iets turfigs, hooi
finish: lang, honing, vanille, bourbon
Honing en bourbon, om kort samen te vatten. Maar het werkt wel. Ik zou graag eens een onafhankelijke botteling van Scapa proeven, maar deze whisky is zeer onvindbaar. Dus als iemand een tip heeft: graag.
Score: 80/100
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 18:11
door johan brugge
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 18:26
door Jim Beam
Dank je, Johan. Ik wist al wel dat deze OB beschikbaar was, maar ik had gehoord dat ie een beetje tegenviel. Ik vind hem ook wel wat aan de prijs...
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 18:37
door johan brugge
Ik geloof dat hij zeker drie Independent Bottlers in zijn assortiment heeft, nl G&M, Douglas Laing en Taste Still. De prijzen zijn competitief. Voor zover ik shops ken die ze ook in hun assortiment hebben.
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 18:47
door Jim Beam
Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik keek niet verder dan de eerste pagina. Dom. Dank je, hier heb ik zeker iets aan.
Heb je zelf trouwens ook nog 'oude' tasting notes liggen die je met ons wil delen? Zoals je misschien gezien hebt ben ik mijn hele repertoire aan het posten. Ik denk dat jij zeker wat whisky's geproefd hebt waarvan ik de notities graag zou zien...

Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 19:09
door Piet
Jim Beam schreef:... groene zure matten (oftewel esterachtige appel)..
Jim, de "groene" appel esters begrijp ik maar waar staat "groene zure matten" voor ?
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 20:30
door Jim Beam
Ow, sorry. Dat zijn een soort snoepjes. Als ik een plaatje vind zal ik ze er bij zetten. Van die platte, groene 'lintjes' met zure suiker erop en een synthetische appelsmaak. Was ik een fan van toen ik klein was (en nog steeds wel, al koop ik ze niet meer).
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 20:33
door JayDie
Piet schreef:waar staat "groene zure matten" voor ?
Haha, Piet... Blijkbaar meer 'onze' tijd



Kijk maar even in de supermarkt (Merk Katja) of bij
De Snoepkoerier (waar ik die afbeeldingen ook vandaan heb).
Ik heb de
Scapa 14yo nog gesloten staan. Wordt niet meer gebotteld.
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 20:38
door Jim Beam
Hahaha, ja die bedoel ik! Het water loopt me in de mond (vanwege associatie van zuurheid, zo'n fan ben ik nu ook weer niet van dit snoep).
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 20:41
door johan brugge
Oh, nu snap ik 'em. Ik dacht toch eerst iets helemaal anders toen ik 'groene zure matten las'.

BTW, Jim. Kijk eens naar je inbox.
Re: Scapa 12yo 40% OB
Geplaatst: 19 Apr 2010, 21:01
door Jim Beam
Heb hem, inmiddels gezien Johan
