Eenmaal weer thuis deze whisky geproefd. Ik kon er echter niks van maken, hij smaakte naar meubelspray (Pledge) Nu ruim twee jaar later ben ik weer eens op zoek gegaan op internet naar een Mortlach Flora & Fauna. De enige whisky die ik lekkerder vind is Springbank. Op YouTube stuitte ik op een filmpje van onze Duitse vriend Horst Luning. Even later zag ik ook een review van hem over de 15yo Gordon MacPhail. Dacht toch even kijken "die zal hij wel met de grond gelijk maken" Niet dus. Zag vervolgens de whisky in mijn ooghoek boven op de kast staan. "Twee en half jaar later misschien toch maar weer eens proeven" Zou er iets veranderd zijn in mijn smaak, of is het gewoon bocht?!?!
Nose: nog steeds wel een beetje meubelspray maar meer amandel en heide te bespeuren.
Body: ongelooflijk warm en vol. (dit mistte ik 2 1/2 jaar geleden volledig in deze whisky) Erg stroperig!
Palate: ik proef hier duidelijk zwavel wat helaas wat afdoet aan de totaalscore. Verder veel kruiden alsof ik op een velletje van een pinda bijt. Toch ook weer wat meubelspray maar nu in de positieve zin.
Totaalscore: 86
Deze whisky ga ik nu in ieder geval wel opdrinken. Wilde hem bijna meenemen naar een whiskyslijter om hem af te laten keuren.