Kilchoman Sanaig

Hier beperken we ons tot Schotse single malt (Scottish Single Malt), dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Kilchoman Sanaig

Ongelezen berichtdoor FGG » 14 Nov 2016, 23:07

Ik wil toch gaan proberen notities te schrijven dus maar de vrijheid genomen om een topic te openen voor de Kilchoman Sanaig.

Ik heb deze whisky gewaardeerd met 86 punten op WB:

Neus : licht rokig, zoete vruchten en flink wat vanille. Daarnaast een hoop zoetigheid. Wanneer je direct na het schenken je neus in het glas steekt ruik je een muffigheid, na een paar minuten is dat weg en komen de zoete geuren van het fruit en de vanille vrij. De rook wordt enorm onderdrukt in tegenstelling tot andere Kilchomans zoals de Machir Bay.

Smaak : Eerst proef je de zoetigheid van het fruit en de vanille, maar aan het eind worden deze overgenomen door de rook. Kleine nipjes is het devies en wanneer je deze langzaam op je tong laat smelten komt de rook naar boven.

Finish : middel lange, rokige afdronk met een zoetje.

Totaal : Na de Machir Bay en de 2008 Vintage, absolute favorieten, is dit een aangename verrassing van Kilchoman. De zoetheid maakt 'm erg toegankelijk, de afdronk geeft 'm de robuustheid die hij nodig heeft.
3 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast