Woodford inconsistent?

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
André_84
Actief lid
Actief lid

Woodford inconsistent?

Ongelezen berichtdoor André_84 » 07 Dec 2013, 16:00

Volgens mij niet helemaal 't goeie subforum, want volgens mij niet amerikaans? maar k dacht dat ik met een vraag over een bourbon hier wel goed zou zitten:

Een vriend van me heeft een fles Woodford reserve staan. Omdat die me erg in de smaak viel zelf ook maar een fles besteld. Echter herken ik niet echt de smaak ik die heb geproefd bij die vriend. Die van mijn lijkt veel minder van die zachte zoete vanille/caramel tonen te hebben, maar lijkt meer een simpele niet heel uitgesproken bourbon. Kan het zijn dat er flessen / batches / weetikhet van elkaar verschillen of zou dit niet mogen?
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Woodford inconsistent?

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Dec 2013, 16:23

Het is gewoon een Kentucky Straight Bourbon hoor :)

Als ik een foto van de fles opzoek zie ik daarop een batch nummer staan. Oftewel: het antwoord op je tweede vraag lijkt me: dat is best mogelijk. Maar: het zou niet een extreem verschil moeten zijn.

Heb je bedacht dat het ook aan de proefomstandigheden kan liggen? Ik denk dat de enige goede manier om ze te vergelijken het naast elkaar proeven zou zijn.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 07 Dec 2013, 21:00

Ja mijn eigen whisky's smaken mij ook anders onder verschillende omstandigheden, maar bij deze valt het me meer op. k ga maar eens eens een testflesje vol meenemen naar die maat van me.
0 x

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 23 Dec 2013, 15:05

Ik heb inmiddels een 1 op 1 vergelijking gedaan. Het verschil is kleiner dan ik dacht, maar er lijkt toch daadwerkelijk verschil te zijn. Mijn fles woodford, batch 88, lijkt toch minder zoet/vanilleachtig te zijn dan die van mijn maat (91). Die van mijn maat doet wat 'zachter' aan. Zelf vind ik die daarom lekkerder. Ik moet hierbij wel noemen dat smaakbeleving duidelijk toch weer individueel is. We hebben de vergelijking uitgevoerd met 3 personen. Persoon 1 was het met mij eens, persoon 2 vond juist mijn woodford zoeter/zachter :HitHead
0 x

MarcelE
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MarcelE » 29 Dec 2013, 13:32

Ik heb zelf net een fles, batch 93, gekocht, was al een tijdje benieuwd naar Woodford.
Het is m'n 1e Woodford dus heb geen vergelijkingsmateriaal.
Zal voor mij eerder een vergelijking worden met Jim Beam oid.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”