Dames en heren,
Ik heb deze op vakantie gekocht. Nu ben ik eigenlijk benieuwd welke destilleerderij dit is. Heeft iemand van jullie een idee?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ky-2003-ca
Moest in 2003 dus al in bedrijf zijn en wilde blijkbaar niet dat de naam op het label kwam. JD lijkt de beste kandidaat..? Wat denken jullie? In de winkel ook geproefd maar ik drink echt te weinig usa whisky om daar dan wat zinnigs over afkomst te kunnen zeggen.
Ps;
Daarbij staat er “gewoon” whisky op. Dus geen whiskey. Tikfoutje of bewust?
Ben benieuwd of er iemand is die meer weet.
Gr
Paul
Iemand een idee welke stokerij dit is?
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
Een van de reviewers schrijft "unsure I would recognize this as Dickel blind" - dus hoogstwaarschijnlijk komt deze van de Cascade Hollow Distilling Co. - waar de George Dickel gemaakt wordt. Ik heb het zelf nog niet gedronken maar ik herinner me dat ze niet zo heel lang geleden een whiskey of een bourbon op de markt gebracht hadden die gefinished was in een Tabasco vat. 
1 x
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
Casketje schreef:Een van de reviewers schrijft "unsure I would recognize this as Dickel blind" - dus hoogstwaarschijnlijk komt deze van de Cascade Hollow Distilling Co. - waar de George Dickel gemaakt wordt. Ik heb het zelf nog niet gedronken maar ik herinner me dat ze niet zo heel lang geleden een whiskey of een bourbon op de markt gebracht hadden die gefinished was in een Tabasco vat.
Een maatje van me had die op de gatheting geproefd paar jaar terug. Die tabasco was niet alleen de finish van George maar ook van mn maat. Zelden heeft ie zoiets goors geproefd en rest vd dag naar de ziekte
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
- edwinedje
- Forum goeroe

- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
- Locatie: Zaandam
- Contact:
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat ...
Tijdens een tasting van Whisky4all door Norbert ...
https://whisky4all.nl/ of https://www.facebook.com/Whisky4all.nl
In Amerika kan een willekeurig Whisky merk, met een recept [Mash Bill] naar een Distilleerderij gaan om daar zijn Spirit te (laten) stoken.
Op de fles hoeft dan niet perse de naam van de Distilleerderij te staan.
En je zou ook heeeeeel voorzichtig aan Norbert kunnen vragen naar de missende E in de Whisky

Tijdens een tasting van Whisky4all door Norbert ...
https://whisky4all.nl/ of https://www.facebook.com/Whisky4all.nl
In Amerika kan een willekeurig Whisky merk, met een recept [Mash Bill] naar een Distilleerderij gaan om daar zijn Spirit te (laten) stoken.
Op de fles hoeft dan niet perse de naam van de Distilleerderij te staan.
En je zou ook heeeeeel voorzichtig aan Norbert kunnen vragen naar de missende E in de Whisky

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
De 'e' in Amerikaanse whiskey is optioneel en nergens vastgelegd. Sterker, zelfs in de Amerikaanse wetgeving, Title 27 of the Code of Federal Regulations, "alcohol, tobacco products and firearms", wordt de spelling whisky gehanteerd en niet whiskey.
3 x
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
HammerHead schreef:De 'e' in Amerikaanse whiskey is optioneel en nergens vastgelegd. Sterker, zelfs in de Amerikaanse wetgeving, Title 27 of the Code of Federal Regulations, "alcohol, tobacco products and firearms", wordt de spelling whisky gehanteerd en niet whiskey.
Das een interessant weetje! Die kende ik nog niet

In het verlengde daarvan zou het me dan niets verbazen als de yankees die E er in hebben verbasterd. In die mid-southern states valt die E namelijk wel heel prominent in de manier van praten bij dit soort woorden
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
Of vanwege voornamelijk Ierse immigranten wellicht? Hoewel er natuurlijk ook zat Schotten naar de VS zijn gegaan.
0 x
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
HammerHead schreef:Of vanwege voornamelijk Ierse immigranten wellicht? Hoewel er natuurlijk ook zat Schotten naar de VS zijn gegaan.
Ja dat en de Ieren streken vooral neer in New York en Chicago. En whiskey wordt gemaakt rond de mid-southern states.
Maargoed, beide zijn plausibele verklaringen. Eens kijken of er iets over te vinden is of dat ik iemand kan vinden die het wellicht weet

0 x
Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?
HammerHead schreef:Of vanwege voornamelijk Ierse immigranten wellicht? Hoewel er natuurlijk ook zat Schotten naar de VS zijn gegaan.
De Schotten zijn vooral naar het noorden getrokken. Dat is de reden, dat de Canadezen gewoon 'whisky' gebruiken zoals het hoort

0 x
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

