Goede betaalbare bourbon

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Michaël
Senior
Senior

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Michaël » 16 Aug 2016, 16:33

Freddy schreef:
WhiskyLiam schreef:Dag allen, ik ben m'n volgende bestelling aan het samenstellen en wil voor de verandering een bourbon mee laten komen. Nu heb ik slechts 2 "bourbons" gehad, nl. Jack Daniels wat gewoon gore rommel is en Jim Beam White Label die me wonder boven wonder best kon bekoren. Nu wil ik dus iets mee laten komen wat rond de 20 euro of minder is (bij D12, volg link). Geen rare toevoegingen van kaneel, appel of mint maar gewoon normale bourbon.

Wat raden jullie aan?

Ik ben geen fan van bourbon maar four roses vond ik dan nog het beste in te nemen voor deze prijs klasse.
De Marker's Mark was ook niet erg slecht.

Ik focus me ook vooral op Schotse Single Malts maar heb twee weken geleden uit nieuwsgierigheid ook twee flesjes bourbon aangeschaft. Een duurdere Blanton's Straight From The Barrel die een tijd dicht zal blijven en daarnaast een Four Roses Single Barrel voor €26. Dat is inderdaad geen verkeerd product en voor zijn prijs zonder twijfel een topper. Handgeschreven label op de fles met info over het vatnummer: altijd leuk ! Geen vergelijk met die witte Jim Beam of de nagellakremover van Jack Daniels.
0 x

PrkMarcel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PrkMarcel » 16 Aug 2016, 16:51

Peter87 schreef:Mweh, die Makers Mark is mij toch te zoet en te "gemaakt" ofzo.
Ik ben zelf begonnen met een Buffalo Trace en die beviel me stukken beter dan al de "standaard" bourbon die ik ervoor of erna heb geproefd in die prijsklasse.
Maar als je een echt lekkere bourbon wil neem je voor 5 tientjes een Noah's Mill :lekker

Edit:

Als ik onder de 2 tientjes moest blijven nam ik een fles bier. :goedgedaan

Ik heb die Buffalo trace ook staan hier en ik vind hem ook niet verkeerd hoor, was ook mijn eerste bourbon na het standaard spul van oa Jack Daniels.
Fles is bijna leeg en zit te twijfelen of ik deze weer aan moet schaffen voor daily en de random whisky(e)y drinkers die wel eens langs komen. En het verschil toch niet proeven tussen een single malt en een bourbon ;)
0 x
Afbeelding

dmace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dmace » 17 Aug 2016, 11:19

Peter87 schreef:Mweh, die Makers Mark is mij toch te zoet en te "gemaakt" ofzo.
Ik ben zelf begonnen met een Buffalo Trace en die beviel me stukken beter dan al de "standaard" bourbon die ik ervoor of erna heb geproefd in die prijsklasse.
Maar als je een echt lekkere bourbon wil neem je voor 5 tientjes een Noah's Mill :lekker

Edit:

Als ik onder de 2 tientjes moest blijven nam ik een fles bier. :goedgedaan

Tja, voor 5 tientjes heb je al heel veel lekkers, maar dat was de vraag niet.
En bier is whisky in wording, dus ik grijp niet vaak naar zo'n half afgemaakt product :bigsmile

Buffalo Trace valt voor mij net 1 tandje boven standaard JD-meuk. MM heeft een ander productieproces, dus daarom is de smaak heel anders.
Voor een beginner een mooie vergelijking. Die moet dan zelf maar uitmaken of hij deze lekker vind.
Zelf heb ik in de categorie "betaalbare slurp waar je van kunt genieten" liever een Blanton's of een Michter's.

Zo zie je maar, smaken verschillen (gelukkig) :Proost
1 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 10 Sep 2016, 23:37

Heb dus de Evan Williams Bottled in Bond gekocht, moet zeggen dat dit een prima whiskey is, zeker als je ook de prijs in ogenschouw neemt. De geur is zacht en lijkt best veel op Jim Beam, zoet, maissiroop en wat toffee. De smaak is zoals de neus, verbazingwekkend zacht voor zo'n jonge whiskey die ook nog eens op 50% gebotteld is, water toevoegen is absoluut niet nodig. De afdronk is middellang, absoluut de moeite waard. Maar, zoals eerder vermeld is dit pas m'n 3de bourbon whiskey dus wellicht dat de duurdere flessen zoals genoemd nog beter zijn.
1 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 12 Sep 2016, 22:21

WhiskyLiam schreef:Heb dus de Evan Williams Bottled in Bond gekocht, moet zeggen dat dit een prima whiskey is, zeker als je ook de prijs in ogenschouw neemt. De geur is zacht en lijkt best veel op Jim Beam, zoet, maissiroop en wat toffee. De smaak is zoals de neus, verbazingwekkend zacht voor zo'n jonge whiskey die ook nog eens op 50% gebotteld is, water toevoegen is absoluut niet nodig. De afdronk is middellang, absoluut de moeite waard. Maar, zoals eerder vermeld is dit pas m'n 3de bourbon whiskey dus wellicht dat de duurdere flessen zoals genoemd nog beter zijn.

ik ga het ook eens proberen, klinkt positief
1 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 13 Sep 2016, 07:49

WhiskyLiam schreef:Jack Daniels wat gewoon gore rommel is

Freddy schreef:Ik ben geen fan van bourbon maar four roses vond ik dan nog het beste.

Toch bijzonder: ik vind de Jack Daniels Single Barrel toch een hele serieus whiskey en 4 weken geleden heb ik een glaasje Four Roses mogen proeven en dat heb ik letterlijk door de gootsteen geflikkerd!

Ach, zo zie je maar weer...
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 13 Sep 2016, 17:29

FGG schreef:Toch bijzonder: ik vind de Jack Daniels Single Barrel toch een hele serieus whiskey en 4 weken geleden heb ik een glaasje Four Roses mogen proeven en dat heb ik letterlijk door de gootsteen geflikkerd!

Ach, zo zie je maar weer...

Ik bedoelde overigens No. 7. Met andere JD's heb ik geen ervaring.
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Okt 2016, 09:34

Dat moet je ook vooral zo houden...., JD is een whiskey waarbij de prijs-kwaliteits verhouding heel ver te zoeken is.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 15 Okt 2016, 09:52

Oogadal schreef:Dat moet je ook vooral zo houden...., JD is een whiskey waarbij de prijs-kwaliteits verhouding heel ver te zoeken is.

Ik denk daar iets anders over.

JD Old No.7 is inderdaad niet veel soeps, maar JD single barrel lust ik graag. Ik drink deze regelmatig en heb al verschillende barrels geproefd en er zit wel wat variatie in. De ene is wat kruidiger/droger de andere is meer sinaasappelig. Ze hebben gemeen dat ze weliswaar niet zo complex zijn, maar wel lekker vettig en zoet. Ook zijn ze niet duur dus om nou van een prijs-kwaliteitsfaal te spreken vind ik niet terecht.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Okt 2016, 09:58

Meningen en smaken verschillen natuurlijk, gelukkig maar, anders dronken we allemaal hetzelfde. Ik blijf er trouwens erg veel moeite mee hebben dat een distillery/bottelaar spreekt van een single barrel, maar dan wel aanlengd naar 45% (in dit geval) Als je dan zo trots bent op je single barrel lijn breng er dan ook onderscheid in en bottel het zoals het uit het vat komt.

Maar voor mij persoonlijk, als ik wat vettigs en zoets wil schenk ik wel een Cointreau in....
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Geten
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Geten » 26 Okt 2016, 19:42

In New York de Elijah Craig 12 Year getest. (Ik zag dat er reeds een separaat topic is over de bourbon.)

Prijs/kwaliteit vind ik hem zeer goed (29,95 euro in Drankgigant).
0 x

W de B
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor W de B » 30 Okt 2016, 22:56

Vorige week bij Familia in Leer een Jim Bean Double Oak gekocht.
Tja,als hij net zo zou smaken als de geur aangeeft dan zou het in deze prijsklasse (plm €25,-) een topper zijn.
Lekker in de cola,maar puur..nee dank je.
1 x

belvedere86
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor belvedere86 » 26 Nov 2016, 17:54

Elijah craigh 12, four roses single barrel en weller 12 zijn zowat de beste koopjes onder de 35 euro imo.

Jack daniels n7 zou ik nu niet als referentie nemen.
0 x

jwst1979
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jwst1979 » 05 Jan 2017, 22:43

Ik vind de jd single barrel erg lekker.
Die tour roses single is ook top.
Ben meer peat liefhebber. Maar wil zeker nog meer bourbon proberen
0 x

Arthur1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arthur1988 » 08 Jan 2017, 01:37

JD single barrel is goed maar ik vind persoonlijk de Gentleman Jack vooral steengoed! Heerlijke zachte vanille.

Four roses single barrel is overall nog beter, diepere smaak en wat complexer.
0 x
Afbeelding
Al kost reizen je je laatste cent, je komt altijd rijker thuis..op naar Schotland dus!
Slàinte

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”