Maker's Mark expressies

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
smit9212
Actief lid
Actief lid

Maker's Mark expressies

Ongelezen berichtdoor smit9212 » 31 Aug 2009, 16:36

Ik zou iedereen die op een bourbon ontdekkingstocht is willen aanraden dan ook eens Maker's Mark Kentucky Straight Bourbon Whisky (45%) te proberen. Dit vind ik een lekkere bourbon.

Voor de liefhebbers van Laphroaig: zij laten hun whisky rijpen op vaten van Maker's Mark.
0 x
Grtz,
Alex

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Maker's Mark

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Aug 2009, 19:54

Gisteren een "Bourbon / American Whisk(e)y" tasting gedaan. Had zelf staan:
    Four Roses Bourbon
    Jack Daniel's No. 7
    Wild Turkey 8yo 101 proof 50,5%

Zo heb ik ze mooi naast elkaar kunnen proeven en moet zeggen dat de eindstand in 'omgekeerde volgorde' was. De Wild Turkey heeft dus 'gewonnen'. Merkte dat de Jack Daniel's lekker naar banaan ruikt en smaakt!

Marker's Mark nog niet geproefd, maar vind bourbon's altijd wel lekkerl, merk ik.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 30 Sep 2009, 12:20

0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Sep 2009, 19:35

Tsjonge, een complete speelfilm zowat ... meer dan 41 minuten.
Ik heb hem helemaal beluisterd en deels gezien..... ik neem straks een Kentucky Jack (de enige bourbon die ik in huis heb).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Sep 2009, 20:32

Ik werd vorige week (als land owner) door Laphroaig uitgenodigd voor deze Distillery Live 2009. Toen niet gekeken, leuk om dit eens na te kijken inderdaad :-)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Okt 2009, 11:00

Van een collega een sample gekregen van Maker's Mark 45%. Ben benieuwd, ik laat het nog weten!
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Maker's Mark Announces a New Bourbon

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Feb 2010, 21:10

Een artikel op seriouseats.com over Maker's Mark Announces a New Bourbon afkomstig van Ook op What does John know ?.

Moeten we hier nu blij mee zijn :Scratch

Maker's Mark is adding another whiskey to its lineup.
Maker's Mark already produces one of Kentucky's most popular bourbons, and the new whiskey will be identical to that sold in the iconic wax-dipped bottles, except the spirit will undergo a few months of additional aging in barrels that contain staves of toasted oak.

But according to Hansell, Maker's Mark aims to make this new bourbon a regular part of their product line, and if other distillers follow a similar path this could be a very exciting time for American whiskey.

"very exciting time" noemen ze dat :HitHead
Ik schaar dit toch onder de categorie: "Er rotzooi in gooien"....... heb dit al eens gezien met allerhande soorten houtkrullen, schaafsel, zaagsel en zo meer. Dan kan ik nog wel wat zaken bedenken die je erbij kunt gooien.

Afbeelding
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Maker's Mark Announces a New Bourbon

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 01 Feb 2010, 22:47

Makers Mark kan maar 1 ding en dat is Makers Mark maken. De distilleerderij is zo onderdeel van de marketing van de brand dat ze er niet andere merken naast kunnen doen, zoals Buffalo Trace en Heaven Hill om er enkele te noemen.
Laten ze eens met een prachtige single barrel uitkomen, dat bekoort me meer.

Dit nieuwe product mag geen bourbon genoemd meer worden.
Wasmund maakt een Amerikaanse "single malt" volgens een "uniek" proces waarbij hij houtsnippers in de rijpende whisky gooit. Het wordt steeds gekker. Doet me ook een beetje aan de Spice Tree van John Glaser denken.

:usa
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 02 Feb 2010, 00:59

Ook dit even lezen
http://www.whatdoesjohnknow.com/2010/01 ... the-phone/

Naast de red label/wax is er in Japan de black label/wax. Die schijnt toch van de Red te verschillen. En er is ooit ook een gold geweest.
Weet iemand of die ook verschilde van de rode. Ik heb ze zelf nog nooit geproefd.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 02 Feb 2010, 02:24

nee ik ook niet.
Er is zelfs een fles met groene was, maar daar zit mint julep in want MM sponsort de horse races in Kentucky
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Maker's Mark 45% Kentucky straight bourbon

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Dec 2010, 12:03

Zijn er van Maker's Mark eigenlijk maar twee versies?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

henrihenrynl
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 27 Dec 2010, 19:24

er zijn zelf vele versies in omloop, via de groothandel gewoon de 45% redwax en de nieuwe 2010 46 bottle.

vroeger brachten ze special bottles uit met hoger alcoholgehalte, zo heb je een VIP uit 1993 tegen 50%. tegenwoordig kun je via het ambassador programma CS en single cask krijgen, je moet er voorlopig nog wel zelf voor naar amerika tijdens het afvullen, ik heb al voorstellen gedaan (ook gezien import en vervoerdersregels) om dat via een EU webshop systeem te laten belopen, maar daarover is nog niet bevestigd.

ook zie je veel andere kleuren wax (US state-colors), behalve de zwarte 47% (die niet meer gemaakt word) zijn ze allemaal standaard inhoud van 45% en 19barrel batch.

tot slot zijn er nog collectors bottles uit 1998(groene label), geheel blauw(calipari keenland) en geheel goud en de diverse VIP uitvoeringen(nieuwe vip hebben wel 45% gewone inhoud helaas). al dan niet met handtekening er op.

de standaard maten zijn minibottle, 35cl 70cl en liter.
0 x

henrihenrynl
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 27 Dec 2010, 20:46

@Jaydie
als je goed advies wil moet je jock spreken van scotsandfolks,

:Pipersmile

mijn smaak beperkt zich naast bourbon tot blackbottle (BM 89punten) & BM-87-punten glentalloch 12y (aka: gold). elk hebben zo'n hun eigen karakter en zijn ook mijn huismerken van de afgelopen jaren. een wat mindere medicinale lichtgeturfde zoete S.M Ardbeg Blashda schotse single malt zal de bourbonliefhebber wel kunnen aanspreken, maar die geef ik 81punten, aardig om ooit eens te proberen.
0 x

henrihenrynl
Senior
Senior

Maker's Mark sigaren en attributen

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 14 Jan 2011, 18:24

hierbij ff een oproepje,

zijn er ook winkels hier in nederland die de MM sigaren verkopen of andere bijzaken zoals glaswerk en barmatjes ?

zijn er hier onder de forumleden ook MM standhouders op beurzen (al dan niet geweest in het verleden) enz ?
0 x

Erik1908
Senior
Senior

Re: Maker's Mark expressies

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 13 Nov 2016, 10:45

Een oud topic; mijn berichtje toch hier maar even onder posten:

Gisteravond zag ik een grandioos optreden van Ryley Walker in de Pandora zaal van Tivoli-Vredenburgh in Utrecht. Zanger gitarist Walker had er al de nodige op voor aanvang, en kwam met een reeds geopende fles Maker's Mark het podium op. De rode zegel was duidelijk herkenbaar. Deze fles ging van hand tot hand en mond tot mond in de band. Tijdens het laatste nummer nam Ryley Walker achtereenvolgens een slok water, bier en Whisky. Komisch moment.

Nou heb ik vaker flessen whisky op het podium gezien, maar dat zijn altijd bourbons; nooit Schotse whisky's. Waarschijnlijk om moverende redenen: zonde van de fles (smaak) en aanverwante prijs. Ik laat denk ik de bourbons maar even links liggen.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”