Balcones Distillery Co., Waco, Texas
- Reichenbach
- Moderator

Re: Balcones Distillery Co., Waco, Texas
Tsja, als ze komen met een aanbod dat je niet kan weigeren.
Aan de andere kant denk ik dat de komende jaren zwaar worden voor startende of jonge distilleerderijen. Misschien niet heel onverstandig om te cashen.
Aan de andere kant denk ik dat de komende jaren zwaar worden voor startende of jonge distilleerderijen. Misschien niet heel onverstandig om te cashen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
fritsk schreef:Diageo koopt Balcones:-)
https://www.diageo.com/en/news-and-medi ... distilling
Weer een distillery die verknald gaat worden?
Waarom zou je dat denken?
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Wouterk schreef:fritsk schreef:Weer een distillery die verknald gaat worden?
Waarom zou je dat denken?
40%, chill-filtered en karamel? Dat is toch standard operating procedure?
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

43% zal eerder de standaard zijn. Daarvan schieten mij iig zo snel een stuk meer bottelingen te binnen.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Voor de VS dan, voor de Europese markt wordt het meestal verder afgewaterd naar 40%.HammerHead schreef:43% zal eerder de standaard zijn.
Wellicht valt het mee. Al zal het verstandig zijn een Balcones in huis te halen voordat het beleid wordt gewijzigd (mocht je er in geïnteresseerd zijn).
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

'Mr. Bourbon' is er minder zuur over. Wachten het eerst maar eens rustig af.
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Reichenbach schreef:Voor de VS dan, voor de Europese markt wordt het meestal verder afgewaterd naar 40%.HammerHead schreef:43% zal eerder de standaard zijn.
Wellicht valt het mee. Al zal het verstandig zijn een Balcones in huis te halen voordat het beleid wordt gewijzigd (mocht je er in geïnteresseerd zijn).
Schotse malts:
40%: Cardhu, Cragganmore, Lochnagar, de 3 Singletons denk ik, ben ik verder niet echt bekend mee.
43%: Laga, Caol Ila, Oban, Glenkinchie, Dalwhinnie, alle 11 de F&F's, Knockando, Glen Elgin en dan Mortlach, Talisker en Clynelish nog die daar nog (net) boven zitten. Wellicht ben ik er nog een paar vergeten, maar Diageo bottelt meestal op 43% of daarboven, daar heeft de USA markt verder niets mee te maken.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Foutje van mij dan. Maar er zijn anderen die Europa bedienen met 40% en de VS met export strength 43%.
0 x
Waarom toch direct de aannames dat t nu slechter wordt? Diageo is m.i. een prima concern om onder te vallen. Mogelijk dat eea zelfs beter wordt. Maar nu al vooruitlopen op t feit dat t slechter wordt, kreten over percentages, marketing bla bla.... nonsense. Sit still and wait. Ik vermoed dat er werkelijk zeer weinig verandert 
2 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Eens met Wouter. Zo’n overname is niet alleen maar slecht. Diageo bezit een zwikkie ‘werkpaarden’. Daar werkt het wel zo dat iemand op het hoofdkantoor de medewerkers van de distilleerderij/warehouses de opdracht geeft om een lijstje barcodes uit de warehouses te halen en te gebruiken voor ‘botteling x’ of ‘blend y’. Maar dan heb je t over de grote, zielloze productiehokken zoals The Glenlivet, Cardhu en Glendullan b.v. Maar de overname van die ‘kleintjes’ gaat vaak gepaard met de harde eis (van die kleintjes) om autonoom te mogen blijven opereren. En dat gebeurd dan vaak ook wel. Het belang voor Diageo is te klein om daar gelijk een hele dikke vinger in de pap te willen hebben. Ook zij hebben authentieke merken nodig om diverse hoeken van de markt te kunnen plezieren. Zou me er niet direct zo’n zorgen over maken bij Balcones dus.
1 x
Zolang het geen Brown / Forman is zal het vast prima lopen imo
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Reichenbach schreef:Foutje van mij dan. Maar er zijn anderen die Europa bedienen met 40% en de VS met export strength 43%.
Yup, vooral Laphroaig, Highland Park en Macallan schieten me zo snel te binnen met hun standaard 10/12 jarigen.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Het valt me wel eens op bij Amerikaanse reviewers. Omgekeerd is het ook wel eens het geval, Buffalow Trace is daar 45%, hier 40%.
Troost ik me met de gedachte dat ze daar in verhouding ook wel wat meer betalen voor de Schotse whisky.
Troost ik me met de gedachte dat ze daar in verhouding ook wel wat meer betalen voor de Schotse whisky.
0 x
^^ De 1 liter flessen van Buffalo Trace zoeken hier, die zijn wel 45%
2 x
Cask1988 schreef:Eens met Wouter. Zo’n overname is niet alleen maar slecht. Diageo bezit een zwikkie ‘werkpaarden’. Daar werkt het wel zo dat iemand op het hoofdkantoor de medewerkers van de distilleerderij/warehouses de opdracht geeft om een lijstje barcodes uit de warehouses te halen en te gebruiken voor ‘botteling x’ of ‘blend y’. Maar dan heb je t over de grote, zielloze productiehokken zoals The Glenlivet, Cardhu en Glendullan b.v. Maar de overname van die ‘kleintjes’ gaat vaak gepaard met de harde eis (van die kleintjes) om autonoom te mogen blijven opereren. En dat gebeurd dan vaak ook wel. Het belang voor Diageo is te klein om daar gelijk een hele dikke vinger in de pap te willen hebben. Ook zij hebben authentieke merken nodig om diverse hoeken van de markt te kunnen plezieren. Zou me er niet direct zo’n zorgen over maken bij Balcones dus.
Zou inderdaad mooi zijn indien Balcones zijn authenticiteit kan bewaren. Juist daarom was ik fan
0 x
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”