Goede betaalbare bourbon

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Dec 2022, 22:00

Roland... schreef:Ik heb toevallig gisteren de 1792 Full Proof open getrokken, deze versie is me zeer goed bevallen :duimop
Ik ben benieuwd wat deze gaat doen qua smaak naarmate hij verder leeg raakt , meestal wordt dat alleen maar beter!
De 1792 small batch nog niet eerder gehad, maar die ga ik de volgende keer ook eens mee naar huis nemen. En voor de Willet's geld eigenlijk precies hetzelfde...

Ik pb je wel ff. Heb een idee :bigsmile
0 x
Afbeelding

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 06 Dec 2022, 00:19

Roland... schreef:
Cask1988 schreef:Heb m’n bourbon hoekje maar weer even iets uitgebreid.
2x de Ridgemont 1792 small batch. Deze wist mij erg te verrassen tijdens het IWF Den Haag.
2x de Willet’s Pot Stil reserve. Heerlijk
1x de Woodford reserve Double oaked. Veel goed over gehoord en gelezen en mijn eigen eerste indruk is zeer positief! Deze ramt met stip de top 3 in van lekkerste bourbons die ik tot nu toe had. Hier zit zoveel diepgang in. Fantastisch spul! :duimop

Onderhand nog maar wat leuke bourbons erbij scoren want het bevalt me wel. En de betaalbaarheid is een stuk groter dan momenteel bij single malts het geval is.

Ik heb toevallig gisteren de 1792 Full Proof open getrokken, deze versie is me zeer goed bevallen :duimop
Ik ben benieuwd wat deze gaat doen qua smaak naarmate hij verder leeg raakt , meestal wordt dat alleen maar beter!
De 1792 small batch nog niet eerder gehad, maar die ga ik de volgende keer ook eens mee naar huis nemen. En voor de Willet's geld eigenlijk precies hetzelfde...

Ik heb een 1792 Small Batch open staan, dus als je sample zoekt... :)
0 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 06 Dec 2022, 01:11

Ik heb 'm ook open staan. Kan een sample meezenden met de andere flessen. :lekker
1 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 06 Dec 2022, 06:51

Uridium schreef:
Roland... schreef:
Cask1988 schreef:Heb m’n bourbon hoekje maar weer even iets uitgebreid.
2x de Ridgemont 1792 small batch. Deze wist mij erg te verrassen tijdens het IWF Den Haag.
2x de Willet’s Pot Stil reserve. Heerlijk
1x de Woodford reserve Double oaked. Veel goed over gehoord en gelezen en mijn eigen eerste indruk is zeer positief! Deze ramt met stip de top 3 in van lekkerste bourbons die ik tot nu toe had. Hier zit zoveel diepgang in. Fantastisch spul! :duimop

Onderhand nog maar wat leuke bourbons erbij scoren want het bevalt me wel. En de betaalbaarheid is een stuk groter dan momenteel bij single malts het geval is.

Ik heb toevallig gisteren de 1792 Full Proof open getrokken, deze versie is me zeer goed bevallen :duimop

Ik heb een 1792 Small Batch open staan, dus als je sample zoekt... :)

Bedankt voor je aanbod Roelof! Arjen (Whiskyliam) stuurt binnenkort wat flessen deze kant op dus die sample komt wel goed.
0 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 19 Dec 2022, 18:54

Tijd om de whiskey-goden te verzoeken om een goede reis. Ik vlieg met 9 flessen Amerikaanse whisky terug naar Duitsland! :duimop :duimop
3 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Dec 2022, 18:59

WhiskyLiam schreef:Tijd om de whiskey-goden te verzoeken om een goede reis. Ik vlieg met 9 flessen Amerikaanse whisky terug naar Duitsland! :duimop :duimop

Welke? :D
1 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 22 Dec 2022, 13:13

Whiskeygoden waren mij goed gezind: de douane was "zo terug", dus ik ben er lekker tussendoor geglipt. :duimop

Samen met Roland in totaal 10 flessen gekocht (eentje is met iemand anders mee naar huis gevlogen):

Ik:
Old Forester 1920
Stranahan's Single Malt
Stranahan's Single Malt Sherry Finish
Little Book Chapter 6
Bardstown Discovery 6

Roland:
Old Forester 1920 2x
Knob Creek Single Barrel FWGS
Smoke Wagon
Barrell Dovetail

De 1920 is 1 van de beste nog betaalbare bourbon's die ik tot nu heb gehad. Voor rond de 50 euro een absolute aanrader en BFYB.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 22 Dec 2022, 14:01

WhiskyLiam schreef:De 1920 is 1 van de beste nog betaalbare bourbon's die ik tot nu heb gehad. Voor rond de 50 euro een absolute aanrader en BFYB.

Ja die staat ook hoog op mijn lijstje maar helaas beroerd te krijgen in NL :(
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Feb 2023, 00:19

Cask1988 schreef:
WhiskyLiam schreef:De 1920 is 1 van de beste nog betaalbare bourbon's die ik tot nu heb gehad. Voor rond de 50 euro een absolute aanrader en BFYB.

Ja die staat ook hoog op mijn lijstje maar helaas beroerd te krijgen in NL :(

Heb m inmiddels kunnen proeven dankzij een sample van Roland. Wat een waanzinnige bourbon is het zeg!!

De 1792 full proof idem, iets minder dan de OF 1920 maar ook dit vind ik een waanzinnige dram! :duimop
2 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Mei 2023, 20:06

DvdB schreef:Bowsaw Small Batch High Rye. Goed betaalbaar (€ 32,-)
Of ie ook goed is voor dat geld weet ik over een paar weken als de nieuwe buitenbar van een maat wordt 'gedoopt'
En was het wat? De Bowsaw is in de aanbieding bij de Hanos.

Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, is het een distilleerderij of een fantasiemerk?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 03 Mei 2023, 14:05

Reichenbach schreef: En was het wat ? .. is het een distilleerderij of een fantasiemerk?

Het is/lijkt echt ;) https://bowsawwhiskey.com/distillery
Voor het geld is het een makkelijk drinkbare Amerikaan.
Maar verwacht geen "powerhouse" (40-43%)
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Mei 2023, 19:00

DvdB schreef:Het is/lijkt echt ;) https://bowsawwhiskey.com/distillery...
Ha!

In Owensboro zit Green River Distillery. lijken er in Louisville wat meer te zitten. Maar Bowsaw distillery kom ik niet tegen.

Volgens deze zou het uit Ierland komen: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-bourbon
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 03 Mei 2023, 19:56

Reichenbach schreef:
lijken er in Louisville wat meer te zitten.

No shiit Sherlock :P Kentucky tot bourbon is Speyside tot whisky he…

Bowsaw wordt gemaakt in het noorden van Kentucky nabij de Ohio river. Niet alleen valt Louisville dan af, ook kan je je zoekgebied ernstig verkleinen. Niet vanwege de Ohio river want dies verrekte lang en kronkelt door half de States maar wel door de verwijzing ‘noorden van’. Alleen schiet je daar nog geen donder mee op :bigsmile

Onderaan de streep kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat Bowsaw geen eigen distilleerderij heeft maar wordt gedistilleerd in een niet nader te noemen distillery waar het op receptuur gemaakt wordt, zonder daarbij te vermelden wie dat doet. Iets wat geheel niet ongebruikelijk is in de bourbon industrie.
Er zitten een aantal grote jongens die hun productie deels verhuren ofwel zelf onder een andere naam bepaalde variaties op de markt brengen.
Zo wordt b.v. Blanton’s gemaakt bij Buffalo Trace. Heaven Hill doet ook iets vergelijkbaars met diverse merken zoals Elijah Craig. Heeft niks te maken met nep o.i.d.
Maar er zitten, meen ik begrepen te hebben, ook wat initiatieven waarbij 1 distillery b.v. gedeeld eigendom is van meerdere (kleinere) producenten.

Zou wel bijzonder zijn als een zo wijd verkrijgbaar merk nep blijkt te zijn terwijl het allerlei gereguleerde termen op de fles heeft staan :gnif

Ik zal eind deze maand wel eens even wat locals aan de tand voelen :lekker
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 03 Mei 2023, 20:16

Overigens: dat het uit Ierland zou komen vind ik echt een broodje aap. Dat laten ze daar echt niet over hun kant gaan… behalve bourbon zitten er nog wel meer trademarks op de termen die ze gebruiken. zo zal de SWA het ook nooit laten gebeuren dat Zuidam ineens ‘original Speyside whisky’ oid op z’n labels gaat zetten. En aangezien ze op de officiële website aan alle kanten verwijzen naar productie in Kentucky, USA…
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Mei 2023, 20:36

Cask1988 schreef:Overigens: dat het uit Ierland zou komen vind ik echt een broodje aap.
Het lijkt een merk van Kinker Greer te zijn: https://kirkergreer.com/brands. Als die het in bulk uit de USA laten komen en in Ierland bottelen.

Volgens de EU regelgeving moeten ze wel de Amerikaanse regels volgen bij etikettering e.d.
0 x

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”