Jim Beam

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Jim Beam

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 19 Mar 2013, 12:23

De Devils Cut word gemengd met 6yo bourbon dus kan nooit 9 yo zijn.
Ik ben zelf niet kapot van deze bourbon, de Black en de Choice zijn vele malen beter van smaak.
Devils Cut is vooral scherp en is eigenlijk meer geschikt om te koken.
0 x

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 19 Mar 2013, 13:03

De Devils Cut word gemengd met 6yo bourbon dus kan nooit 9 yo zijn.
Ik ben zelf niet kapot van deze bourbon, de Black en de Choice zijn vele malen beter van smaak.
Devils Cut is vooral scherp en is eigenlijk meer geschikt om te koken.

Staat inderdaad op wikipedia dat Devil's Cut gemengd wordt met 6 yo. Het is zeker niet de beste bourbon die ik tot nu toe gedronken heb en in huis heb, maar scherp vind ik hem niet. Ik zal nog een tweede maal moeten proeven om te zien of het bij deze fles blijft of dat ik er nog van koop. Om in het eten te draaien vind ik 'm na één keer drinken toch wel te goed. Maar in vergelijking met de JB white label vind ik dat deze laatste niet overklast wordt, ook niet door de Black Label 6 yo.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Beam, Knob Creek Smoked Maple Launch

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Aug 2013, 19:30

Gerookte Esdoorn :Scratch
Beam Details Knob Creek Smoked Maple Launch.

Beam’s Knob Creek Bourbon has offered more detail on the upcoming launch of its new Smoked Maple expression, which SND first covered in June. Set to begin rolling out in September—initially in control states—the 90-proof flavored Bourbon is expected to achieve nationwide distribution before the holiday season, according to Jim Beam master distiller Fred Noe.

The super-premium expression, which will be priced at around $31 a 750-ml., will be backed by both an on- and off-premise push, targeting cocktail, after-dinner and dessert occasions. Although no additional flavors are currently in the works, Noe told SND the brand would consider growing its flavor stable should Smoked Maple replicate the success of Knob Creek’s thriving Rye expression.

.......

This fall, the brand plans to enter yet another burgeoning segment with its first flavored Bourbon, Knob Creek Smoked Maple. Rolling out nationwide this September, the new offering was created to commemorate Knob Creek founder Booker Noe, who enjoyed smoking meat and crafting his own maple syrup. Flavored whisk(e)y is currently the fastest-growing spirits segment in the U.S. market, according to Nielsen, which reports that its volume jumped by 117% to 990,000 cases for the 52 weeks ended May 25.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 13 Aug 2013, 10:16

Gisteren nog eens een flink glas Devil's Cut on the rocks gedronken. En ja, de smaak wordt door het ijs gebroken, maar het geheel vind ik toch wel een smakelijke cocktail. Toch blijf ik erbij, zoals eerder hier geschreven, dat van alle Jim Beam's die ik tot nu toe gedronken heb (Black 6yo, Rye, Devil's Cut en white label) de white label in vergelijking met de anderen de toetsing met glans doorstaat. M.a.w. ik ga niet speciaal op zoek gaan naar een bepaalde JB als de white label voor mijn neus staat. Wel ben ik benieuwd naar de n°7, maar ik heb hier eerst nog een fles JB Choice (green label) te openen. Enfin, ik blijf een fan. :duimop
0 x

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 08 Sep 2013, 21:19

JB Choice, 5yo green label geopend. Fijn, fijner dan de white label. Lekker.

:usa
0 x

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”