Dear Friends,
Since we announced our decision last week to reduce the alcohol content (ABV) of Maker’s Mark in response to supply constraints, we have heard many concerns and questions from our ambassadors and brand fans. We’re humbled by your overwhelming response and passion for Maker’s Mark. While we thought we were doing what’s right, this is your brand – and you told us in large numbers to change our decision.
You spoke. We listened. And we’re sincerely sorry we let you down.
Makers Mark
Re: Makers Mark
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Dear Friends,
Since we announced our decision last week to reduce the alcohol content (ABV) of Maker’s Mark in response to supply constraints, we have heard many concerns and questions from our ambassadors and brand fans. We’re humbled by your overwhelming response and passion for Maker’s Mark. While we thought we were doing what’s right, this is your brand – and you told us in large numbers to change our decision.
You spoke. We listened. And we’re sincerely sorry we let you down.
Tja, da's dan toch aandacht voor je klanten....

0 x
dmace schreef:Tja, da's dan toch aandacht voor je klanten....
Mwoa. In het beste geval denk ik dat ze de felle consumenten-reactie onderschat hebben en een kleine berekening hebben gemaakt waaruit een significante afzet-daling naar voren kwam (vooral in de USA werd erg fel gereageerd, o.a. via facebook en twitter). Wat ook nog kan is dat dit een uitgekiende publiciteits-stunt is geweest (en dat zou ik dan wel weer erg stoer vinden
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:dmace schreef:Tja, da's dan toch aandacht voor je klanten....
Mwoa. In het beste geval denk ik dat ze de felle consumenten-reactie onderschat hebben en een kleine berekening hebben gemaakt waaruit een significante afzet-daling naar voren kwam (vooral in de USA werd erg fel gereageerd, o.a. via facebook en twitter). Wat ook nog kan is dat dit een uitgekiende publiciteits-stunt is geweest (en dat zou ik dan wel weer erg stoer vinden).
Dat blijft speculeren maar zou zeer zeker heel moedig zijn
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Hele domme zet geweest, het kwaad is al geschied zou je denken. Enige wat het op kan leveren is dat het merk hierdoor ineens bij ontzettend veel mensen onder de aandacht is gekomen die nu nieuwsgierig zijn, maar of diezelfde mensen nu dan ook van de herziening op de hoogte zijn...?
0 x
Soundwave schreef:Hele domme zet geweest, het kwaad is al geschied zou je denken. Enige wat het op kan leveren is dat het merk hierdoor ineens bij ontzettend veel mensen onder de aandacht is gekomen die nu nieuwsgierig zijn, maar of diezelfde mensen nu dan ook van de herziening op de hoogte zijn...?
Je komt er niet achter, maar ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers over dit kwartaal. Ik durf er wel een tientje op te zetten dat die hoger dan verwacht zullen zijn...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- totalatool
- Forum goeroe

Soundwave schreef:Hele domme zet geweest, het kwaad is al geschied zou je denken. Enige wat het op kan leveren is dat het merk hierdoor ineens bij ontzettend veel mensen onder de aandacht is gekomen die nu nieuwsgierig zijn, maar of diezelfde mensen nu dan ook van de herziening op de hoogte zijn...?
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. De gemiddelde koper zit echt niet zo bovenop dit "nieuws" als wij hier, en uiteindelijk is er niets veranderd en zal een consument die zijn lege flesje wil vervangen het nooit zien, behalve aan de wat hogere prijs. En dat is niets nieuws onder de zon.
Wat er wel gebeurd is, dat is dat Maker's Mark nu hun echte fans blij gemaakt heeft met een aanstaande prijsverhoging...
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

totalatool schreef:Soundwave schreef:Hele domme zet geweest, het kwaad is al geschied zou je denken. Enige wat het op kan leveren is dat het merk hierdoor ineens bij ontzettend veel mensen onder de aandacht is gekomen die nu nieuwsgierig zijn, maar of diezelfde mensen nu dan ook van de herziening op de hoogte zijn...?
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. De gemiddelde koper zit echt niet zo bovenop dit "nieuws" als wij hier, en uiteindelijk is er niets veranderd en zal een consument die zijn lege flesje wil vervangen het nooit zien, behalve aan de wat hogere prijs. En dat is niets nieuws onder de zon.
Wat er wel gebeurd is, dat is dat Maker's Mark nu hun echte fans blij gemaakt heeft met een aanstaande prijsverhoging...
Ja maar het punt is nu juist dat dit nieuws wel degelijk ook hele andere media heeft gehaald. Vergis je niet in het aantal bezoekers dat websites als Gizmodo dagelijks hebben. Juist bij 'leken' kan dat een groot effect hebben. Stel je hebt niet zoveel met whisk(e)y en je staat in de liquorstore voor een rijtje bourbons. Je ziet ze allemaal staan en bij Maker's Mark gaat er alleen dat belletje in je hoofd af "Oow hey dat was dat merk waar in het nieuws toch dat gedoe mee was met verdunnen enzo? Hmmzz misschien toch maar een flesje Buffalo Trace..."
edit:
Hier trouwens ook nog interessant extra leesvoer over het hele gebeuren:
Maker's Mark mistake becomes a hot collectible
Did Maker's Mark Commit Brand Suicide?
0 x
En toch denk ik dat het oude adagium 'iedere publiciteit is goede publiciteit' ook hier opgaat. Ik lees hier en daar al verhalen over lege vakken Maker's Mark in de afgelopen week.
Ik kan me zo voorstellen dat de consument wel een belletje hoort bij Maker's Mark, maar niet meer precies weet waar de klepel ook alweer hing en dus maar een flesje mee neemt
Ik kan me zo voorstellen dat de consument wel een belletje hoort bij Maker's Mark, maar niet meer precies weet waar de klepel ook alweer hing en dus maar een flesje mee neemt
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Wel een geinig interview met COO van Makers Mark te tijde van de berichtgeving over de "ABV cut". Toen was dus het terugdraaien nog niet aan de orde, maar desalniettemin leuk om te kijken.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb vorige week door alle verhalen achter Maker's Mark toch ook maar eens een fles gekocht. Wat een enorme teleurstelling! Ik begin mij haast af te vragen of ik een mislukte batch heb, want het is echt bocht. Enorm overheersende oplosmiddel/lijm lucht, die zelfs doordringt in de smaak. Hij is ook erg "heet". Ik dacht eerst dat het nieuwigheid van de fles was (oplosmiddel/aceton is erg vluchtig dus komt als eerst) maar nu een week later en 3 drams verder is het nog steeds het zelfde verhaal. Het leek ietsjes minder geworden te zijn toen ik m'n glas een uurtje had laten staan, maar het was er nog steeds en hinderde enorm. Is er iemand die dit bij Maker's Mark herkent of heb ik gewoon een verkeerde batch te pakken? Ik denk er sterk over deze in de gootsteen te laten verdwijnen... 
0 x
Willem vd K schreef:Hij is ook erg "heet".
Da's ook een mooie term; mooie voor Zachte (smooth) whisky, harde whisky en meer!
0 x
Willem vd K schreef:...Is er iemand die dit bij Maker's Mark herkent of heb ik gewoon een verkeerde batch te pakken? Ik denk er sterk over deze in de gootsteen te laten verdwijnen...
Nee, dat herken ik niet. Hier staat wat ik er van vind Maker's Mark 45% Kentucky straight bourbon.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Hoe zag die fles er dan uit? Want bij Makers Mark is zelfs de botteling én de afwerking van de fles specifiek op kwaliteit gericht. 
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ignace schreef:Hoe zag die fles er dan uit? Want bij Makers Mark is zelfs de botteling én de afwerking van de fles specifiek op kwaliteit gericht.
Fles zag er gewoon goed uit hoor. De wax-zegel was gewoon netjes heel. Wat je zegt geldt natuurlijk voor zo'n beetje elke destilleerderij. Of zelfs alle (voedsel) producten. Elke producent wil de beste kwaliteit leveren die mogelijk is binnen redelijke kosten. Wat redelijke kosten zijn, is natuurlijk heel erg relatief. Maker's Mark is nou niet bepaald de duurste whisky. Niet dat dit iets zegt, maar uiteindelijk is kwaliteit ALTIJD een compromis en daardoor een nogal loze term.
In een productieproces zijn ook altijd nog mensen aanwezig, en mensen maken fouten. Dus een productiefout is altijd mogelijk. En persoonlijk hoop ik dat mijn fles Maker's Mark er zo eentje is (en zeer waarschijnlijk dus vele honderden of duizenden flessen, afhankelijk van de grootte van hun botteling batches). Tenzij meerdere mensen weten te onderschrijven wat ik ruik en proef in deze whisky, dan is het blijkbaar gewoon niet mijn ding
0 x
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”