I.W. Harper 12y

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Erik de Gast
Nieuwkomer
Nieuwkomer

I.W. Harper 12y

Ongelezen berichtdoor Erik de Gast » 11 Dec 2013, 16:44

Beste forumleden,

Een jaar of 4 geleden viel mijn oog op een bijzonder geschapen fles, alleen al om de vorm wilde ik 'm graag hebben.
Toen ik 'm een week later kocht, vertelde de winkelier (het ons allen bekende adres in Den Bosch) dat ik geluk had en er zuinig op moest zijn. De fles was volgens hem 1 van de laatste verkrijgbaar in Nederland, zo niet Europa en er was al een aanvraag gedaan vanuit Amerika maar dat vonden ze teveel gedoe (of zoiets).

De mooie whiskey waar het om ging was: I.W. Harper 12y

Met het verhaal in mijn achterhoofd heb ik de fles al die tijd dicht gelaten, zelfs het zegel niet gebroken. Wat ik er over lees op internet is dat het overall één van de betere bourbons is geweest en dat de distilleerderij ergens in de afgelopen tien of twintig jaar is overgenomen door Diageo terwijl 'ie eigenlijk niet echt meer in productie was. De laatste flessen zijn de afgelopen tien jaar in ieder geval massaal naar Japan geexporteerd en meer kan ik er niet over vinden.
Ook op Whiskybase waar ik op dit moment mijn collectie aan het ordenen ben, kan ik 'm niet vinden.

Is 'ie uberhaupt nog te krijgen in Japan? Alle webwinkels waar ik heb gezocht was 'ie uitverkocht.
Nu dus de vraag, moet ik er zuinig op zijn, of moet ik er extreem zuinig op zijn? Normaal gaat bijna alles open bij mij, maar ik heb een vaag vermoeden dat ik deze misschien beter 30 jaar moet laten wachten, de originele doos is ook aanwezig.

Is er überhaupt iemand die meer kan vertellen over deze distilleerderij en deze fles?

Alvast dank!
0 x

OmeAnne
Senior
Senior

Re: I.W. Harper 12y

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 13 Dec 2013, 11:56

0 x
Afbeelding

Erik de Gast
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Erik de Gast » 13 Dec 2013, 14:39

Yep! :goedgedaan
0 x

TomGreen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TomGreen » 23 Feb 2014, 09:11

Ik probeerde hen en ze hadden een geweldige smaak! Maar ze was ook erg duur (sorry voor de lage taalvaardigheid)
0 x

TomGreen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TomGreen » 19 Mar 2014, 17:34

Spammer
Laatst gewijzigd door Matti op 19 Mar 2014, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spammer
0 x

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”