ik heb gekozen voor de single barrel versie twee omdat ik de fles mooier vind dan de versie 1. Overigens is de inhoud identiek. Aanvankelijk werd de eerste versie voor de export gebruikt, maar dat hebben ze laten vallen. Van de eerste versie heb ik nog een mooie display, met onderin een lampje, waardoor de fles van onderaf verlicht wordt.
Versie twee vind ik veel sjieker, met dat leertje om de hals.
Four Roses was mijn allereerste bourbon, in 1973 of 1974. Daarom heb ik er een zwak voor. We zijn goed bevriend met Jim Rutledge, de master distiller, en dat schept ook een band. Hij heeft van Four Roses, dat in de VS jarenlang alleen als een goedkope blend te verkrijgen was, weer een sterke straight bourbon gemaakt en dat is een hele prestatie. De single barrel vind ik qua smaak meer diepte en karakter hebben dan de straight versie. De small batch kan me het minste bekoren, maar ook die is prima te drinken. In WP heb ik destijds een lang artikel over Four Roses en het unieke proces dat toegepast wordt, gepubliceerd. Weet niet meer uit mijn hoofd in welk nummer.