Deze whiskey is vrij moeilijk te vinden. Ik kan hem op de bekende webshops in elk geval niet vinden.
Maar tot mijn verbazing vind ik hem op een bierwebshop.
http://www.bierenzo.nl/index.php?cPath=79
Ik ken beide whiskies niet (Malt en Rye) maar zodra ik ze een keer geproefd heb zal ik hier wel iets erover neerpennen.
Old Portrero / Old Potrero
Old Portrero / Old Potrero
Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 26 Nov 2009, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Whisky wordt zowel onder Portrero als Potrero gevonden: titel aangepast
Reden: Whisky wordt zowel onder Portrero als Potrero gevonden: titel aangepast
0 x
Re: Old Portrero
Via WhiskyFinder.eu kom ik hem ook tegen, bij een shop in Spanje... (leuk Sinterklaascadeau
) Niet heel erg goedkoop daar overigens.
Product: Old Portrero Straight Rye 45%; Kentucky Straight Rye Whiskey
Contents: 70 cl
Cellar: Anchor Distilling Co
Tasting Notes: Old Portrero Straight Rye Whiskey is aged for three years in new charred oak barrels at the small distillery on Potrero Hill in San Francisco. Rye was the grain of choice for America's first distillers, and when you taste Old Potrero you will see that using a mash consisting entirely of malted rye produces a whiskey with a wonderful character.
Price: 76,63 euros
Product: Old Portrero Straight Single Malt Rye 62,55%; Kentucky Straight Rye Whiskey
Price: 88,64 euros
Bron: SpiritsCorner.com
Product: Old Portrero Straight Rye 45%; Kentucky Straight Rye Whiskey
Tasting Notes: Old Portrero Straight Rye Whiskey is aged for three years in new charred oak barrels at the small distillery on Potrero Hill in San Francisco. Rye was the grain of choice for America's first distillers, and when you taste Old Potrero you will see that using a mash consisting entirely of malted rye produces a whiskey with a wonderful character.
Product: Old Portrero Straight Single Malt Rye 62,55%; Kentucky Straight Rye Whiskey
Price: 88,64 euros
Bron: SpiritsCorner.com
0 x
Die whiskyfinder kende ik niet.
Dit klopt niet.
Dit kan nooit 'Kentucky' heten als de fabriek in San Fransico staat.
Foutje van de spanjolen.
http://www.anchorbrewing.com/about_us/a%20...%20illing.htm
Whiskey kan alleen 'Kentucky' in zijn naam dragen als het tenminste 1 jaar en 1 dag in Kentucky gerijpt heeft.
Daarom is Jack ook een 'Tennessee' .
Kentucky Straight Rye Whiskey
Dit klopt niet.
Dit kan nooit 'Kentucky' heten als de fabriek in San Fransico staat.
Foutje van de spanjolen.
http://www.anchorbrewing.com/about_us/a%20...%20illing.htm
Whiskey kan alleen 'Kentucky' in zijn naam dragen als het tenminste 1 jaar en 1 dag in Kentucky gerijpt heeft.
Daarom is Jack ook een 'Tennessee' .
0 x
De single malt rye die heb ik,smaakvolle whiskey alleen heb ik een alcohol gehalte van 62.1%.Erg jong 2jaar oud gebotteld op 14-07-2000.Als je interesse hebt en je komt vrijdag naar Leiden neem ik wel een sampletje mee.
Eric.
Eric.
0 x
Niet mijn specialiteit maar ik kwam onlangs op de Masters of Malt site en die hebben ook heel wat staan.
Geen Old Portrero maar wel een andere Kentucky met een aansprekende naam Old Rip Van Winkle.
Alles in Engelse ponden en ook niet echt goedkoop.
Geen Old Portrero maar wel een andere Kentucky met een aansprekende naam Old Rip Van Winkle.
Alles in Engelse ponden en ook niet echt goedkoop.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Deze whiskey heet Old Potrero en niet Old Portrero.
Gemaakt door de Anchor Steam Brewery.
Bijzonder is de 100% malted rye versie van wege de rogge.
Gezien de jonge leeftijd not particularly palatable
Gemaakt door de Anchor Steam Brewery.
Bijzonder is de 100% malted rye versie van wege de rogge.
Gezien de jonge leeftijd not particularly palatable
0 x
Old Potrero
hmm... Vandaar dat je het misschien moeilijker kan vinden, Bas! Vreemds is wel dat het blijkbaar een veelgemaakte 'fout' is: in webshops kom je hem ook tegen als "Old Portrero". Als je in Google zoekt wordt wel gelijk "U bedoelde Old Potrero" gezegd. Ook als je de afbeeldingen van flessen gaat bekijken zie je Old Potrero.
Goede opmerking dus, Hans!
Dus Bas, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Misschien dat je deze whiskey nu wel beter kan vinden!
Goede opmerking dus, Hans!
Dus Bas, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Misschien dat je deze whiskey nu wel beter kan vinden!
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Re: Old Portrero / Old Potrero
KSB66 schreef:Deze whiskey is vrij moeilijk te vinden. Ik kan hem op de bekende webshops in elk geval niet vinden.
Maar tot mijn verbazing vind ik hem op een bierwebshop.
http://www.bierenzo.nl/index.php?cPath=79
Ik ken beide whiskies niet (Malt en Rye) maar zodra ik ze een keer geproefd heb zal ik hier wel iets erover neerpennen.
Ik heb een flesje Old Potrero thuis. Op vat sterkte. De batch is van 3 jaar geleden en ik vind het wel bijzonder. De rogge smaakt heel fris. De presentatie vind ik ook leuk. Een 19de eeuwse fles zoals je zou verwachten in een saloon in een Western film
0 x
JayDie schreef:Product: Old Portrero Straight Rye 45%; Kentucky Straight Rye Whiskey
Nu valt me deze vreemde, om niet te zeggen volslagen waardeloze, tasting note pas op. Eerder een "Verkoop notitie".
Omdat ik toch wel nieuwsgierig ben naar de smaak van 100% Rey ben ik op zoek gegaan. In Den Bosch is de goedkoopste € 115. Dat overstijgt mijn nieuwsgierigheid. Verder overtuigen de meeste notities niet echt.
En nu vind ik dit bij onze oosterburen over Old Portrero op vatsterkte:
Setz´ dir lieber nen Minztee auf und kipp ´n Schuss Industriealkohol rein, schmeckt genauso und ist billiger! Zip it! Da habe ich gerade einen weitaus leckeren Rye im Glas Wink
Een ander:
Der Old Potrero Rye hat mit den klassischen Ryes meiner Meinung nach nicht viel gemeinsam! Ich find das Zeug einfach nur übel und meine Flasche hab ich nun schon seit Jahren offen und irgendwie ist das Ding nicht klein zu kriegen....
Hoewel ik me kan voorstellen dat het iets genuanceerder ligt vind ik de vanaf € 50 prijs die ik bij onderstaande links vind toch te hoog om alleen mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Ik denk dat ik maar voor een sample of miniatuur moet gaan sparen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Bartjewhisky
- Actief lid

Re: Old Portrero / Old Potrero
Zojuist kom ik dit oude item uit 2009-2010 tegen dus misschien is mijn tip totaal niet meer actueel.... maar op de online veiling van 30 mei staat een miniatuurtje te koop: https://www.whiskyauction.com/item/4486589
Zelf heb ik vanmiddag deze https://www.whiskybase.com/nl/whiskies/ ... ye-whiskey maar weer eens ingeschonken. Met dit warme weer blijft dit - ondanks de lage WB-score - voor mij een heerlijke whisky om einde middag op een zon- of feestdag een thuis proeverijtje mee te starten. Dacht, zal eens kijken wat op het whiskyforum over Old Potrero staat. Maar dat bleek niet zo veel en een oud item hahaha.
Zelf heb ik vanmiddag deze https://www.whiskybase.com/nl/whiskies/ ... ye-whiskey maar weer eens ingeschonken. Met dit warme weer blijft dit - ondanks de lage WB-score - voor mij een heerlijke whisky om einde middag op een zon- of feestdag een thuis proeverijtje mee te starten. Dacht, zal eens kijken wat op het whiskyforum over Old Potrero staat. Maar dat bleek niet zo veel en een oud item hahaha.
0 x
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”