Wie kan me helpen door wat merken uit de VS te noemen, die mooie single malts produceren?
Balcones staat al op de lijst en in de kast

Alvast bedankt

Reichenbach schreef:Misschien eens naar wat afleveringen van Whiskey Vault kijken.
https://www.youtube.com/c/WhiskeyVault
Naast Scotch en Bourbon ook Amerikaanse malt whiskey.
Roland... schreef:Ik ben nieuwsgierig naar goede Amerikaanse single malts.
Wie kan me helpen door wat merken uit de VS te noemen, die mooie single malts produceren?
Balcones staat al op de lijst en in de kast![]()
Alvast bedankt
Fat Bastard! schreef:Ik doe regelmatig mee met online proeverijen van Norbert Tebarts van whisky4all.
Als er iemand veel van Amerikaanse whisky's weet is hij het.
Naast zijn proeverijen (professioneel) heeft hij ook een sample pagina (hobbymatig).
Roland... schreef:Dank je André, het adres van Norbert’s site heb ik al. Maar ik zal ‘m eens privé ‘n berichtje sturen.
Tevens ben ik niet zo van de samples, die flesjes zijn zo verschrikkelijk klein
Roland... schreef:Ik heb de twee Westward festival bottelingen van dit jaar van het WTF besteld, getipt door Norbert zelf.
Fat Bastard! schreef:Roland... schreef:Ik heb de twee Westward festival bottelingen van dit jaar van het WTF besteld, getipt door Norbert zelf.
"wij van WC-eend....."nee hoor, als ze deze voor hun festival hebben geselecteerd zullen het zeker mooie bottelingen zijn.
Roland... schreef:Fat Bastard! schreef:Roland... schreef:Ik heb de twee Westward festival bottelingen van dit jaar van het WTF besteld, getipt door Norbert zelf.
"wij van WC-eend....."nee hoor, als ze deze voor hun festival hebben geselecteerd zullen het zeker mooie bottelingen zijn.
Bij Norbert durf ik 't wel aan. De Balcones van de vorige edities waren ook top!
Casketje schreef:Die Balcones kunnen echt smaakBOMMEN zijn, op een intensiteitsniveau dat ik in Schotland nog nooit ben tegengekomen. Zelfs de vroegere A'Bunadh waren jonge katjes in vergelijking met wat daar uit je glas komt. De soorten smaak is een andere discussie natuurlijk, you either like it or you don't.
Casketje schreef:Die Balcones kunnen echt smaakBOMMEN zijn, op een intensiteitsniveau dat ik in Schotland nog nooit ben tegengekomen. Zelfs de vroegere A'Bunadh waren jonge katjes in vergelijking met wat daar uit je glas komt. De soorten smaak is een andere discussie natuurlijk, you either like it or you don't.
francken schreef:Volgens mij moet er heel wat gebeuren in het vat, wanneer daar de spirit/whisky van Balcones, in ligt te rijpen.
En dan geregeld in een korte tijd.
Wel eens gelezen en gehoord, dat de hiermee gepaarde angels share wel eens tussen de 15% en 25% per jaar kan liggen.
Zal heus wel een positieve bijdrage zijn voor het rijpingsproces.
Maar het is toch wel heel veel, waarvan de engeltjes mogen van snoepen.
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten