Iemand een idee welke stokerij dit is?

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor Paulini » 28 Apr 2022, 21:15

Dames en heren,
Ik heb deze op vakantie gekocht. Nu ben ik eigenlijk benieuwd welke destilleerderij dit is. Heeft iemand van jullie een idee?

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ky-2003-ca

Moest in 2003 dus al in bedrijf zijn en wilde blijkbaar niet dat de naam op het label kwam. JD lijkt de beste kandidaat..? Wat denken jullie? In de winkel ook geproefd maar ik drink echt te weinig usa whisky om daar dan wat zinnigs over afkomst te kunnen zeggen.

Ps;
Daarbij staat er “gewoon” whisky op. Dus geen whiskey. Tikfoutje of bewust?

Ben benieuwd of er iemand is die meer weet.

Gr
Paul
0 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 758
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor Casketje » 28 Apr 2022, 21:48

Een van de reviewers schrijft "unsure I would recognize this as Dickel blind" - dus hoogstwaarschijnlijk komt deze van de Cascade Hollow Distilling Co. - waar de George Dickel gemaakt wordt. Ik heb het zelf nog niet gedronken maar ik herinner me dat ze niet zo heel lang geleden een whiskey of een bourbon op de markt gebracht hadden die gefinished was in een Tabasco vat. :?
1 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 898
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 29 Apr 2022, 10:17

Casketje schreef:Een van de reviewers schrijft "unsure I would recognize this as Dickel blind" - dus hoogstwaarschijnlijk komt deze van de Cascade Hollow Distilling Co. - waar de George Dickel gemaakt wordt. Ik heb het zelf nog niet gedronken maar ik herinner me dat ze niet zo heel lang geleden een whiskey of een bourbon op de markt gebracht hadden die gefinished was in een Tabasco vat. :?


Een maatje van me had die op de gatheting geproefd paar jaar terug. Die tabasco was niet alleen de finish van George maar ook van mn maat. Zelden heeft ie zoiets goors geproefd en rest vd dag naar de ziekte ;)
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2736
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 29 Apr 2022, 10:48

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat ...

Tijdens een tasting van Whisky4all door Norbert ...
https://whisky4all.nl/ of https://www.facebook.com/Whisky4all.nl

In Amerika kan een willekeurig Whisky merk, met een recept [Mash Bill] naar een Distilleerderij gaan om daar zijn Spirit te (laten) stoken.
Op de fles hoeft dan niet perse de naam van de Distilleerderij te staan.

En je zou ook heeeeeel voorzichtig aan Norbert kunnen vragen naar de missende E in de Whisky :bigsmile

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 29 Apr 2022, 11:25

De 'e' in Amerikaanse whiskey is optioneel en nergens vastgelegd. Sterker, zelfs in de Amerikaanse wetgeving, Title 27 of the Code of Federal Regulations, "alcohol, tobacco products and firearms", wordt de spelling whisky gehanteerd en niet whiskey.
3 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3791
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Apr 2022, 17:29

HammerHead schreef:De 'e' in Amerikaanse whiskey is optioneel en nergens vastgelegd. Sterker, zelfs in de Amerikaanse wetgeving, Title 27 of the Code of Federal Regulations, "alcohol, tobacco products and firearms", wordt de spelling whisky gehanteerd en niet whiskey.

Das een interessant weetje! Die kende ik nog niet :bigsmile
In het verlengde daarvan zou het me dan niets verbazen als de yankees die E er in hebben verbasterd. In die mid-southern states valt die E namelijk wel heel prominent in de manier van praten bij dit soort woorden
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 29 Apr 2022, 20:59

Of vanwege voornamelijk Ierse immigranten wellicht? Hoewel er natuurlijk ook zat Schotten naar de VS zijn gegaan.
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3791
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Apr 2022, 21:18

HammerHead schreef:Of vanwege voornamelijk Ierse immigranten wellicht? Hoewel er natuurlijk ook zat Schotten naar de VS zijn gegaan.

Ja dat en de Ieren streken vooral neer in New York en Chicago. En whiskey wordt gemaakt rond de mid-southern states.
Maargoed, beide zijn plausibele verklaringen. Eens kijken of er iets over te vinden is of dat ik iemand kan vinden die het wellicht weet :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Uridium
Moderator
Moderator
Berichten: 883
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: Iemand een idee welke stokerij dit is?

Ongelezen berichtdoor Uridium » 29 Apr 2022, 23:30

HammerHead schreef:Of vanwege voornamelijk Ierse immigranten wellicht? Hoewel er natuurlijk ook zat Schotten naar de VS zijn gegaan.


De Schotten zijn vooral naar het noorden getrokken. Dat is de reden, dat de Canadezen gewoon 'whisky' gebruiken zoals het hoort :bigsmile
0 x
Afbeelding


Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten