Goede betaalbare bourbon

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Jimbeau
Senior
Senior

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 11 Aug 2021, 15:36

Dit hele topic maar eens doorgelezen aangezien ik zelf ook nog totaal geen ervaring met Bourbon heb maar wel nieuwsgierig ben.

Laat het nou toevallig ook net zo zijn dat de Four Roses Single Barrel op dit moment weer in de aanbieding is bij de vrienden van Gall&Gall.. Een dezer dagen toch maar eens even eentje op gaan halen om mezelf eens onder te dompelen in de wondere wereld van de Bourbon :bigsmile
1 x
Afbeelding

Uridium
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Uridium » 11 Aug 2021, 16:47

Jimbeau schreef:Dit hele topic maar eens doorgelezen aangezien ik zelf ook nog totaal geen ervaring met Bourbon heb maar wel nieuwsgierig ben.

Laat het nou toevallig ook net zo zijn dat de Four Roses Single Barrel op dit moment weer in de aanbieding is bij de vrienden van Gall&Gall.. Een dezer dagen toch maar eens even eentje op gaan halen om mezelf eens onder te dompelen in de wondere wereld van de Bourbon :bigsmile

Dat zal je niet tegenvallen! Enjoy!!!
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Aug 2021, 16:49

Goede keus. Deze is bij mij ook een vaste waarde.
Er zijn verschillende batches die ieder toch wel enigszins verschillen, maar een slechte heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehad.

Wel in de gaten houden, hij is vaker in de aanbieding en dan best wel scherp geprijsd naar mijn mening.
1 x
Today's rain is tomorrow's whisky.

Jimbeau
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 12 Aug 2021, 08:58

Gisteren meteen maar even opgehaald en daarnaast me ook nog maar de Makers Mark aan laten smeren haha - dan heb ik in ieder geval ook wat om mee te vergelijken.

Heb ze direct maar even naast elkaar geproefd en ik moet zeggen dat ze me wel bevallen. Moet wel zeggen dat ik de Four Roses SB toch wel een stukje lekkerder vind dan de. Makers Mark. Maar in ieder geval weer een leuk uitstapje, dit keer in de Bourbon richting. Ik heb ook nog een Jim Beam sample van Nickolaas hier staan. Wellicht dat die komend weekend maar burgemeester moet worden gemaakt :bigsmile
2 x
Afbeelding

Uridium
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Uridium » 12 Aug 2021, 13:26

Jimbeau schreef:Gisteren meteen maar even opgehaald en daarnaast me ook nog maar de Makers Mark aan laten smeren haha - dan heb ik in ieder geval ook wat om mee te vergelijken.

Heb ze direct maar even naast elkaar geproefd en ik moet zeggen dat ze me wel bevallen. Moet wel zeggen dat ik de Four Roses SB toch wel een stukje lekkerder vind dan de. Makers Mark. Maar in ieder geval weer een leuk uitstapje, dit keer in de Bourbon richting. Ik heb ook nog een Jim Beam sample van Nickolaas hier staan. Wellicht dat die komend weekend maar burgemeester moet worden gemaakt :bigsmile

Goede keuze om ook een Makers Mark erbij te doen. Makers Mark is voor mij ook wel een 'benchmark' voor Bourbon. Inderdaad is de Four Roses SB een niveautje hoger, maar als daily drinker heb ik geen enkel probleem met MM.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Aug 2021, 18:53

Makers Mark was niet mijn favoriet. Misschien dat het hoge aandeel tarwe daar een rol in speelt. Ik ben ook geen liefhebber van bieren met een hoog aandeel tarwe in het beslag zoals witbier.
1 x

RomainZ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 25 Sep 2021, 16:43

Reichenbach schreef:Makers Mark was niet mijn favoriet. Misschien dat het hoge aandeel tarwe daar een rol in speelt. Ik ben ook geen liefhebber van bieren met een hoog aandeel tarwe in het beslag zoals witbier.

Toch een beetje vreemd om een wit bier te vergelijken met een wheated whiskey... Bij wit bier krijgt je geur-en smaakaccenten die je totaal niet terug vindt bij een wheated whiskey (zijnde frisheid, citrus....)
Een tarwebrood proeft toch ook niet als een wheated whiskey...
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 26 Sep 2021, 18:31

RomainZ schreef:
Reichenbach schreef:Makers Mark was niet mijn favoriet. Misschien dat het hoge aandeel tarwe daar een rol in speelt. Ik ben ook geen liefhebber van bieren met een hoog aandeel tarwe in het beslag zoals witbier.

Toch een beetje vreemd om een wit bier te vergelijken met een wheated whiskey... Bij wit bier krijgt je geur-en smaakaccenten die je totaal niet terug vindt bij een wheated whiskey (zijnde frisheid, citrus....)
Ach, het is ook maar een manier in een poging plaats te geven aan mijn ervaringen. Ook al is dat niet altijd even rationeel.
1 x

Uridium
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Uridium » 27 Sep 2021, 11:21

Reichenbach schreef:
RomainZ schreef:

Ach, het is ook maar een manier in een poging plaats te geven aan mijn ervaringen. Ook al is dat niet altijd even rationeel.

Bedoel je die beetje weeïge mint-achtige toon? Dan herken ik 'em, en die zit inderdaad ook in andere producten op tarwebasis...
0 x
Afbeelding

RomainZ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 27 Sep 2021, 11:54

Uridium schreef:
Reichenbach schreef:
RomainZ schreef:

Bedoel je die beetje weeïge mint-achtige toon? Dan herken ik 'em, en die zit inderdaad ook in andere producten op tarwebasis...

Inderdaad... Dat frisse kan je als minty omschrijven!
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 27 Sep 2021, 18:31

Uridium schreef:Bedoel je die beetje weeïge mint-achtige toon? Dan herken ik 'em, en die zit inderdaad ook in andere producten op tarwebasis...
Ja, de spijker op zijn kop. Overigens heb ik dat niet bij tarwebrood. Misschien dat het een product of smaak is dat bij de vergisting van tarwe vrij komt. Of iets genetisch, koriander smaakt voor mij ook naar zeep.
2 x

Uridium
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Uridium » 27 Sep 2021, 21:58

Reichenbach schreef:
Uridium schreef:Bedoel je die beetje weeïge mint-achtige toon? Dan herken ik 'em, en die zit inderdaad ook in andere producten op tarwebasis...
Ja, de spijker op zijn kop. Overigens heb ik dat niet bij tarwebrood. Misschien dat het een product of smaak is dat bij de vergisting van tarwe vrij komt. Of iets genetisch, koriander smaakt voor mij ook naar zeep.

Voor mij ook (die koriander). Bij 25% van de wereldbevolking staat "Organoleptische Receptor 6A2" (OR6A2) aan een die zorgt voor o.a. dat effect bij koriander. In dit geval hóórt die receptor ook aan te staan, want koriander bevat een giftige aldehyde waarvoor ons systeem waarschuwt. :nono
1 x
Afbeelding

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”