Goede betaalbare bourbon

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor defeatless » 25 Jun 2018, 19:28

Je zou even Norbert moeten contacten. Whisky4all op dit forum. Die heeft er nogal verstand van en voorziet je graag van advies.
1 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je whisky tot de volgende update! niet op de verzendkosten natuurlijk

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 25 Jun 2018, 21:01

Stagg jr geproefd :vies

Elijah Craig 12y vond ik een stuk beter, maar die is nu vervangen door een NAS. Wellicht loop je daar nog ergens tegen de 12y aan.

Daarnaast hoor ik goede dingen over Stranahan's Colorado Whiskey. Maar die is hier niet te krijgen, daar ongetwijfeld een stuk gemakkelijker.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Jun 2018, 21:14

WhiskyLiam schreef:Dag allen,

ik zit de hele maand augustus in de VS en als ik het goed heb begrepen, mogen ik en m'n vriendin beide 5 liter whiskey mee terug nemen naar Duitsland.
Moet je daarover nu niet 25% extra importheffing betalen? Voor een zeldzame whiskey is geen prijs te hoog, maar toch iets om rekening mee te houden als het ook voor particulieren het geval is.

Maar ik lees net dat er op pindakaas ook een heffing komt; nu ga ik me echt zorgen maken.
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 26 Jun 2018, 08:37

Reichenbach schreef:Maar ik lees net dat er op pindakaas ook een heffing komt; nu ga ik me echt zorgen maken.

:offtopic
Geen enkele reden tot zorg, aan jouw potje Calvé is niets Amerikaans hoor, gebrande pinda's uit Argentinië en verder hartstikke Nederlands...
De 'peanut butter' in andere Europese landen is misschien een groter 'risico', dus dan moet je maar een paar aardappels minder meenemen op vakantie en in plaats daarvan een extra pot Calvé in je bagage...
1 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 26 Jun 2018, 09:00

JD komt alvast...

Jack Daniel's verhoogt prijzen whiskey in EU na importtarieven https://nu.nl/economie/5331407/jack-dan ... ieven.html (via @NUnl)
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 26 Jun 2018, 22:06

pascaldo schreef:JD komt alvast...

Jack Daniel's verhoogt prijzen whiskey in EU na importtarieven https://nu.nl/economie/5331407/jack-dan ... ieven.html (via @NUnl)

Volgens mij worden de whiskyprijzen ieder jaar toch al met 5 tot 10% verhoogt, nu hebben ze tenminste een argument.
0 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 24 Aug 2018, 22:33

WhiskyLiam schreef:Dag allen,

ik zit de hele maand augustus in de VS en als ik het goed heb begrepen, mogen ik en m'n vriendin beide 5 liter whiskey mee terug nemen naar Duitsland. Ik wil dus graag wat flessen meenemen die niet in Europa, of voor teveel geld, te krijgen zijn. Ik heb er 2 op m'n lijstje staan maar hoop dat jullie die wellicht kunnen aanvullen:

- Angels Envy Port Finish
- Stagg Jr.

Tips zijn enorm welkom!

Het bleek dus te gaan om 1 liter per persoon dus 2 flessen aangeschaft. De Stagg Jr was vrijwel onmogelijk om te krijgen. Uiteindelijk geslaagd in een winkel waarbij de eigenaar mij eerst vertelde de fles niet te hebben, vervolgens te horen dat ik helemaal uit Europa ben gekomen, mij vroeg om even geduld te hebben om mij vervolgens de fles uit zijn persoonlijke collectie te verkopen. Hij kon immers geen nee zeggen tegen iemand die speciaal voor deze whiskey uit Europa was gekomen. :bigsmile

78f8f723-57d2-4e00-8951-5944abdd6bd5.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
6 x

Ruud W
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 25 Aug 2018, 13:51

:hoera netjes!!
1 x
Afbeelding

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 25 Aug 2018, 20:06

Als je maar een positieve recensie op Google oid achter laat :goedgedaan
1 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 25 Aug 2018, 23:58

Greenmachine schreef:Als je maar een positieve recensie op Google oid achter laat :goedgedaan

Uiteraard! Heb hem gevraagd of ik in de recensie, die ik ongetwijfeld ging schrijven, mocht vermelden dat ik de fles uit z'n eigen collectie heb gekregen. Dat leek hem, en mij, geen goed idee aangezien hij niet graag wil liegen tegen zijn klanten.

Hij bracht overigens 3 van z'n meest unieke whiskies waaruit ik mocht kiezen. 1 daarvan was ook de 1792 Full Proof, waarvan hun loods recent is ingestort.
1 x

De buuk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor De buuk » 13 Okt 2018, 10:39

Arthur1988 schreef:JD single barrel is goed maar ik vind persoonlijk de Gentleman Jack vooral steengoed! Heerlijke zachte vanille.

Four roses single barrel is overall nog beter, diepere smaak en wat complexer.

Ik heb die Gentleman Jack tijdens een proeverij geproefd, net als de single barrel. Voor dat geld heb je een zekerheidje
0 x

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”