Goede betaalbare bourbon

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Michaël
Senior
Senior

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Michaël » 11 Jan 2017, 12:14

Arthur1988 schreef:JD single barrel is goed maar ik vind persoonlijk de Gentleman Jack vooral steengoed! Heerlijke zachte vanille.

Four roses single barrel is overall nog beter, diepere smaak en wat complexer.

Ik heb ook enkele bourbons in huis naast het grotere aantal single malts. Four Roses Single Barrel, Blanton's Original en nog een Blanton's Straight From The Barrel die nog gesloten is (mooie fles en ook best aan de prijs). Bij Jack Daniels ben ik erg afgeknapt op de standaard Old No. 7 dus ben daarom niet direct geneigd een fles van hun te kopen zonder eerst een keer geproefd te hebben, al wekt hun Single Barrel 100 Proof wel mijn nieuwsgierigheid. Dit zou de vervanger zijn van de Silver Reserve, ook eentje waarvan ik veel heb getwijfeld al dan niet aan te schaffen, maar het uiteindelijk nooit gedaan heb.
0 x

Arthur1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arthur1988 » 11 Jan 2017, 17:48

Michaël schreef:Bij Jack Daniels ben ik erg afgeknapt op de standaard Old No. 7 dus ben daarom niet direct geneigd een fles van hun te kopen zonder eerst een keer geproefd te hebben, al wekt hun Single Barrel 100 Proof wel mijn nieuwsgierigheid. Dit zou de vervanger zijn van de Silver Reserve, ook eentje waarvan ik veel heb getwijfeld al dan niet aan te schaffen, maar het uiteindelijk nooit gedaan heb.

De no7 vind ik ook zwaar waardeloos. Ik zou dan zeker de gentleman Jack eens proberen in jouw geval. Wereld van verschil. Volgens mij 22 eurie bij d12. Krijg je m.i. geen spijt van :usa
1 x
Afbeelding
Al kost reizen je je laatste cent, je komt altijd rijker thuis..op naar Schotland dus!
Slàinte

balisongnet
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor balisongnet » 19 Jan 2017, 11:56

Michaël schreef:
Arthur1988 schreef:JD single barrel is goed maar ik vind persoonlijk de Gentleman Jack vooral steengoed! Heerlijke zachte vanille.

Four roses single barrel is overall nog beter, diepere smaak en wat complexer.

Ik heb ook enkele bourbons in huis naast het grotere aantal single malts. Four Roses Single Barrel, Blanton's Original en nog een Blanton's Straight From The Barrel die nog gesloten is (mooie fles en ook best aan de prijs). Bij Jack Daniels ben ik erg afgeknapt op de standaard Old No. 7 dus ben daarom niet direct geneigd een fles van hun te kopen zonder eerst een keer geproefd te hebben, al wekt hun Single Barrel 100 Proof wel mijn nieuwsgierigheid. Dit zou de vervanger zijn van de Silver Reserve, ook eentje waarvan ik veel heb getwijfeld al dan niet aan te schaffen, maar het uiteindelijk nooit gedaan heb.

ik heb zowel de 100 proof en de silver select gehad, de 100 proof is beter en goedkoper, daar heb ik ook een flesje van gekocht want het is echt uitstekend spul imo.
1 x

JKr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JKr » 26 Apr 2017, 23:40

Vandaag een fles Four Roses Single Barrel gekocht naar aanleiding van de positieve reacties hier. Erg lekker! :bigsmile

Zeker eentje die ik vaker ga drinken.

Heeft iemand nog suggesties voor een andere bourbon in deze prijsrange om te proberen?
0 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 27 Apr 2017, 09:45

JKr schreef:Vandaag een fles Four Roses Single Barrel gekocht naar aanleiding van de positieve reacties hier. Erg lekker! :bigsmile

Zeker eentje die ik vaker ga drinken
Een beetje op de acties letten. Nu bij de Gall, maar ook wel vaker bij anderen tussen de 25 en 30 euro. En voor 50% en dat geld een koopje.
Ze zijn wel enigszins wisselend van smaak. Dat is op zich wel logisch met een single barrel, maar de receptuur van de het moutbeslag is per batch ook verschillend. Dus een prima borrel met de nodige variatie.
0 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 27 Apr 2017, 12:39

Al een tijd niet meer gehad en drink sowieso zelden bourbon, maar dacht dat de Wild Turkey 101 Proof ook wel acceptabel was voor 22,50?
1 x

J23
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor J23 » 28 Apr 2017, 20:18

JKr schreef:Vandaag een fles Four Roses Single Barrel gekocht naar aanleiding van de positieve reacties hier. Erg lekker! :bigsmile

Heeft iemand nog suggesties voor een andere bourbon in deze prijsrange om te proberen?

Dit is een topper voor het geld; https://www.whiskybase.com/whisky/67060 ... rare-breed
1 x

JKr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JKr » 28 Apr 2017, 23:25

J23 schreef:

Dit is een topper voor het geld; https://www.whiskybase.com/whisky/67060 ... rare-breed

Dank voor de tip! Ziet er goed uit. Deze ga ik zeker proberen :yes
0 x

JKr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JKr » 28 Apr 2017, 23:26

Tottenham schreef:Al een tijd niet meer gehad en drink sowieso zelden bourbon, maar dacht dat de Wild Turkey 101 Proof ook wel acceptabel was voor 22,50?

Dank voor de tip. Ga hem binnenkort aanschaffen. Ben benieuwd :D
0 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 02 Feb 2018, 12:50

Om een wat ouder topic weer wat nieuw leven in te blazen...

Morgenmiddag komt mijn 1e bourbon binnen.
Buffalo Trace welke voor € 17,50 te koop stond en ik niet kon laten staan, om deze als 1e bourbon te gaan nuttigen..ben benieuwd iig of ik deze voor mijzelf als BFYB mag noemen.
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 18 Apr 2018, 17:38

Ik zeg Blanton's original single barrel. Wat een heerlijk spul is dat.
0 x
Voor sample ruil hou ik mij aanbevolen.
Afbeelding

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Jun 2018, 07:24

Nog een paar weken om de 'betaalbare' bourbon in te slaan:
https://nos.nl/artikel/2234438-trump-be ... inium.html

Je Harley moet je ook maar meteen mee bestellen.
0 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 14 Jun 2018, 22:08

Heeft er iemand nog een tip voor een mooie bourbon tot zo'n 6, 7 tientjes? Ik heb recentelijk mijn eerste open getrokken (Elijah Craig 12 yo) en vind het wel puik te hachelen spul zo met het wat warmere weer. Dus die fles gaat muy rapido hier.
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Jun 2018, 00:52

Nickolaas schreef:Heeft er iemand nog een tip voor een mooie bourbon tot zo'n 6, 7 tientjes? Ik heb recentelijk mijn eerste open getrokken (Elijah Craig 12 yo) en vind het wel puik te hachelen spul zo met het wat warmere weer. Dus die fles gaat muy rapido hier.

Dan kan je er wel twee kopen. Four Roses single barrel en Jim Beam Signature 12yo. Beide snoepjes van een bourbon en voor €70,- ook wel te krijgen!
2 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

Per €25,- een sample, niet whisky, cadeau!

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 25 Jun 2018, 17:50

Dag allen,

ik zit de hele maand augustus in de VS en als ik het goed heb begrepen, mogen ik en m'n vriendin beide 5 liter whiskey mee terug nemen naar Duitsland. Ik wil dus graag wat flessen meenemen die niet in Europa, of voor teveel geld, te krijgen zijn. Ik heb er 2 op m'n lijstje staan maar hoop dat jullie die wellicht kunnen aanvullen:

- Angels Envy Port Finish
- Stagg Jr.

Tips zijn enorm welkom!
0 x

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”