Gisteren werd er na de line up al uitvoerig met elkaar over gesproken: de opzet van het Thuisfestival!
Ter info eerst nog even de visie achter het concept:
- Een laagdrempelige online tasting
- Geen gedoe met reistijd en overnachtingen
- Voor en door forummers.
- Inbrengen vanuit het ‘elkaar iets gunnen’ door tegen kostprijs een hele mooie fles te delen met 34 andere malt maniacs.
- De algehele interactie op het forum vergroten door meer ‘real life’ ervaring toe te voegen. Elkaar vaker ontmoeten anders dan platte tekst.
Het moge duidelijk zijn dat de meesten dik tevreden zijn met het huidige concept. Ook de visie erachter staat als een huis. Toch heb ik zo links en rechts wel eens wat gesprekken met mensen waarbij we wel eens zitten te spelen met een (eenmalige) alternatieve vorm. Zo ook laatst met Pascal. Gister hebben we online ook met een aantal van gedachten gewisseld hierover. Nog steeds online maar in een iets ander jasje.
Omdat een thuisfestival veel voorbereiding vraagt, zou ik eerst de stemming eens willen peilen t.a.v. diverse ideeën, alvorens daar veel tijd in de steken:
- Niets wijzigen, het huidige concept is top!
- eenmalig een hoger budget (gemiddeld €250 - €300 per fles ipv €150, waarmee een setje rond de €60 uitkomt)
- eenmalige ‘sponsorversie’ waarbij we onze favo slijters een plekje in de spotlights gunnen en zij ons een mooie dram
- een thema, b.v. 1 regio, een vintage of een specifieke distillery of bottelaar
- anders, namelijk…
De gemiddelde opvatting leek gisteren vooral richting ‘vasthouden aan het huidige concept’ te gaan. Daarin hebben natuurlijk niet alle deelnemers van gisteren, deelnemers aan voorgaande edities en potentiële nieuwe deelnemers zich uitgesproken. Dus om iedereen die kans te geven en eens te peilen hoe iedereen er in zit, heb ik een poll aangemaakt met de suggesties/ideeën die gisteren zoal langskwamen en tevens de optie om een andere suggestie te doen.
Wil je alleen stemmen dan is dat helemaal prima! Wil je je antwoord ook toelichten, zeker doen! Zeker bij de optie ‘anders’ is dat wel handig

Als er een duidelijke voorkeur voor een bepaalde optie is, kunnen we daar serieus naar gaan kijken. In elk ander geval kunnen we het beste vasthouden aan het bekende concept
Benieuwd naar de reacties!
Groeten,
Arthur