Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Moderator: Cask1988

Wat zou jouw voorkeur genieten t.a.v. het thuisfestival?

Niets wijzigen, het normale concept is top!
17
57%
Eenmalig een hoger budget (setje rond de €60)
10
33%
Eenmalige ‘sponsorversie’ waarbij we onze favo slijters een plekje in de spotlights gunnen en zij ons een mooie dram
2
7%
Een thema, b.v. 1 regio, een vintage of een specifieke distillery of bottelaar
1
3%
Anders, namelijk…
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3799
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 24 Apr 2022, 22:38

Hallo allen,

Gisteren werd er na de line up al uitvoerig met elkaar over gesproken: de opzet van het Thuisfestival!
Ter info eerst nog even de visie achter het concept:
- Een laagdrempelige online tasting
- Geen gedoe met reistijd en overnachtingen
- Voor en door forummers.
- Inbrengen vanuit het ‘elkaar iets gunnen’ door tegen kostprijs een hele mooie fles te delen met 34 andere malt maniacs.
- De algehele interactie op het forum vergroten door meer ‘real life’ ervaring toe te voegen. Elkaar vaker ontmoeten anders dan platte tekst.

Het moge duidelijk zijn dat de meesten dik tevreden zijn met het huidige concept. Ook de visie erachter staat als een huis. Toch heb ik zo links en rechts wel eens wat gesprekken met mensen waarbij we wel eens zitten te spelen met een (eenmalige) alternatieve vorm. Zo ook laatst met Pascal. Gister hebben we online ook met een aantal van gedachten gewisseld hierover. Nog steeds online maar in een iets ander jasje.
Omdat een thuisfestival veel voorbereiding vraagt, zou ik eerst de stemming eens willen peilen t.a.v. diverse ideeën, alvorens daar veel tijd in de steken:
- Niets wijzigen, het huidige concept is top!
- eenmalig een hoger budget (gemiddeld €250 - €300 per fles ipv €150, waarmee een setje rond de €60 uitkomt)
- eenmalige ‘sponsorversie’ waarbij we onze favo slijters een plekje in de spotlights gunnen en zij ons een mooie dram
- een thema, b.v. 1 regio, een vintage of een specifieke distillery of bottelaar
- anders, namelijk…

De gemiddelde opvatting leek gisteren vooral richting ‘vasthouden aan het huidige concept’ te gaan. Daarin hebben natuurlijk niet alle deelnemers van gisteren, deelnemers aan voorgaande edities en potentiële nieuwe deelnemers zich uitgesproken. Dus om iedereen die kans te geven en eens te peilen hoe iedereen er in zit, heb ik een poll aangemaakt met de suggesties/ideeën die gisteren zoal langskwamen en tevens de optie om een andere suggestie te doen.

Wil je alleen stemmen dan is dat helemaal prima! Wil je je antwoord ook toelichten, zeker doen! Zeker bij de optie ‘anders’ is dat wel handig :bigsmile

Als er een duidelijke voorkeur voor een bepaalde optie is, kunnen we daar serieus naar gaan kijken. In elk ander geval kunnen we het beste vasthouden aan het bekende concept :goedgedaan

Benieuwd naar de reacties!

Groeten,
Arthur
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3576
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor defeatless » 24 Apr 2022, 23:13

Ik zeg houden zoals het is!

Een groot deel van de gedronken flessen kan ook in de 60,- tasting plaats vinden, gezien de huidige prijzen. Het gaat vooral om voor elkaar door elkaar en niet om het budget.
1 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 825
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 24 Apr 2022, 23:34

Ik zeg ook houden zoals het is,

Maar als de voorkeur uitgaat naar 1 van de andere opties doe ik zeker weer mee zolang het betaalbaar blijft.
1 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor henri » 24 Apr 2022, 23:53

houden zoals het is. punt.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
pololo
Senior
Senior
Berichten: 114
Lid geworden op: 11 Feb 2021, 18:19
Locatie: Antwerpen

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor pololo » 25 Apr 2022, 01:52

Ik vind het niet erg om het te houden zoals het is, maar een keer een tasting rond de 60 euro zou me ook niet afschrikken. Wel best eenmalig zoals je zegt want het moet natuurlijk toegankelijk blijven.
1 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2737
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 25 Apr 2022, 08:10

Houden zoals het is.

Maar als er een eenmalige "dubbel budget" versie zou komen ... denk ik toch dat er een kleine FOMO zou toeslaan.

Wellicht iets voor een 10e of 25e jubbullum editie.
5 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 471
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 25 Apr 2022, 08:50

Wat mij betreft zo houden, vind het een erg goed concept. Duidelijk, laagdrempelig en staat gewoon als een huis.
2 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor Harrie » 25 Apr 2022, 09:10

Zo houden lijkt mij prima. Wellicht incidenteel een extra tasting met idd een groter budget/sponsoren. Maar de kern moet zo blijven: 4x per jaar een laagdrempelige, algemene tasting.

Een keertje een gesponsorde versie lijkt me op zich niet verkeerd. Ik vermoed dat slijters/bottelaars dan flessen inbrengen die nog te koop zijn. Dat is bij de huidige opzet wel jammer: de flessen zijn nauwelijks nog te koop, en indien wel dan alleen op de secundaire markt tegen secundaire prijzen. Als je dan eens bij een tasting iets heel lekkers proeft, kan je nevernooitniet een flesje bemachtigen voor een fatsoenlijke prijs.
2 x
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 614
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor bodevami » 25 Apr 2022, 09:13

Ik heb nu 2 keer meegedaan en dit concept is gewoon goed.
Zoals Edwin het zegt, bij editie 10 of 25 een speciale editie zou dan een mooi moment zijn om een keer af te wijken van het huidige concept.
Dan een selectie van of wat duurdere flessen of een bepaald thema.
1 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Apr 2022, 09:22

Lekker houden zoals het is. Het is nu na 7 edities wel gebleken dat het bij iedereen prima bevalt.
Sfeer is goed, verhalen zijn mooi, de ingebrachte whisky's zijn stuk stuk voor stuk verrassend.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Apr 2022, 11:29

edwinedje schreef:Houden zoals het is.

Maar als er een eenmalige "dubbel budget" versie zou komen ... denk ik toch dat er een kleine FOMO zou toeslaan.

Wellicht iets voor een 10e of 25e jubbullum editie.


Mee eensch :bigsmile
1 x

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 25 Apr 2022, 13:52

Ik heb pas een keer meegedaan en dat beviel uitstekend. Ik heb wel eenmalig een hoger budget ingevuld omdat het ook leuk is om bijzondere whisky samen te kunnen beoordelen.
1 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 25 Apr 2022, 14:46

henri schreef:houden zoals het is. punt.


Dat zijn 3 punten, Henri. Komma,
1 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2176
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Apr 2022, 14:48

Ondanks dat ik de formule vind staan als een huis, heb ik toch de editie met sponsoring aangevinkt.
Gewoon vanwege mijn positieve ervaring met gesponsorde drams in de VBT.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Peiling eenmalige variant Thuisfestival

Ongelezen berichtdoor henri » 25 Apr 2022, 15:10

squaadgras schreef:
henri schreef:houden zoals het is. punt.


Dat zijn 3 punten, Henri. Komma,


ik maak er geen punt van
1 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast