
03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Moderator: Cask1988
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Wat mij betreft de Dufftown op de voet gevolgd door de Benrinnes.
De Snowphoenix was wel de verrassing van de avond. Ondanks dat het een 'hype' whisky is, toch ook erg hoog in de kwaliteit.
De Snowphoenix was wel de verrassing van de avond. Ondanks dat het een 'hype' whisky is, toch ook erg hoog in de kwaliteit.
3 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Allemaal mooie drams, maar als ik moet rangschikken:
1.Longrow
2.Benrinnes
3.Cooley
4.Dufftown
5.Glen Keith
6.Glenfiddich
7.Mortlach
Prachtige lineup weer, veel plezier aan beleefd!
1.Longrow
2.Benrinnes
3.Cooley
4.Dufftown
5.Glen Keith
6.Glenfiddich
7.Mortlach
Prachtige lineup weer, veel plezier aan beleefd!
3 x
- Steven
- Actief lid

- Berichten: 52
- Lid geworden op: 21 Apr 2013, 16:02
- Locatie: Roelofarendsveen
- Contact:
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Mijn top 3: de Dufftown, dan de Snow Phoenix, en de Cooley.
De Mortlach met zijn 43% verdiend zeker voor zijn plaats in de line up een dikke pluim!
De Mortlach met zijn 43% verdiend zeker voor zijn plaats in de line up een dikke pluim!
5 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Absolute topper voor mij de Longrow. Op de voet gevolgd door de verrassende Cooley.
2 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Winnaar de Benrinnes met Longrow op plaats 2, de grote verassing voor mij was de Glenfiddich Snow Phoenix. Die plaats ik op 3 dus.
Wederom een super geslaagde avond Arthur
.
Wederom een super geslaagde avond Arthur
.
3 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Er was vanavond geen 1 whisky slecht of vies. Stuk voor stuk waren het prachtige drams. Mijn top 7 van fantastisch naar geweldig:
1) Cooley 23yo; geweldige oldskool whiskey!
2) Glenfiddich Snow Phoenix; geweldig dat deze fles gedeeld werd ondanks z’n huidige waarde. En buiten dat een prachtige whisky!
3) Benrinnes; Prachtige volle, fruitige dram!
4) Dufftown; helemaal mijn ding maar ik kende deze al erg goed.
5) Longrow; super mooie, zoete peat! Lekker funky met het portvat
6) Mortach; wauw wat hield deze op ‘slechts’ 43% zich goed staande bij de (veel) hogere ABV’s eromheen. Een mooi voorbeeld van een klassieke sherried en gebalanceerde Mortlach.
7) Glen Keith; Persoonlijk vond ik dit een heerlijke dram! Prachtige starter! Heel subtiel en toch complex. Ik houd van deze stijl.
1) Cooley 23yo; geweldige oldskool whiskey!
2) Glenfiddich Snow Phoenix; geweldig dat deze fles gedeeld werd ondanks z’n huidige waarde. En buiten dat een prachtige whisky!
3) Benrinnes; Prachtige volle, fruitige dram!
4) Dufftown; helemaal mijn ding maar ik kende deze al erg goed.
5) Longrow; super mooie, zoete peat! Lekker funky met het portvat
6) Mortach; wauw wat hield deze op ‘slechts’ 43% zich goed staande bij de (veel) hogere ABV’s eromheen. Een mooi voorbeeld van een klassieke sherried en gebalanceerde Mortlach.
7) Glen Keith; Persoonlijk vond ik dit een heerlijke dram! Prachtige starter! Heel subtiel en toch complex. Ik houd van deze stijl.
4 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Voor mij de Snow Fenix op 1 gevolgd door de Benrinnes en de Dufftown.
Bedankt voor de eerste kennismaking, kijk al uit naar editie 4
Bedankt voor de eerste kennismaking, kijk al uit naar editie 4

3 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Allemaal top drams maar als ik moet kiezen:
Longrow
Dufftown
Cooley
Glen Keith
Benrinnes
Glenfiddich
Mortlach
Longrow
Dufftown
Cooley
Glen Keith
Benrinnes
Glenfiddich
Mortlach
2 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
- Contact:
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Mooi avondje weer, dank allemaal.
Verrassend dicht bij elkaar allemaal qua scores en het muntje kon echt 2 kanten op vallen.
Uiteindelijk is dit de score
1- Benrinnes van Henri, ondanks het gemis van de typische boter en poedersuiker waar ik bij Benrinnes zo van hou
2- Cooley van Teun, deed mij door het zilte en peperige enorm denken aan Talisker
3- Dufftown van Arthur, wat mij enorm verbaasde, want eerder geproefd en scoorde toen ontzettend hoog
4- Mortlach van Rob, mooie neus, maar sneeuwde daarna wat onder in al het CS geweld
5- Longrow van Stefan, mooie afsluiter van de avond
6- Snow Fenix van Edwin, vorige week nog geproefd, zelfde score. Zo zie je maar hoe moeilijk het is om een whisky blind te herkennen
7- Glen Keith van Rien, mooie opener, liet het liggen in de finish, maar had in iedere andere line-up ongetwijfeld hoger gestaan.
Verrassend dicht bij elkaar allemaal qua scores en het muntje kon echt 2 kanten op vallen.
Uiteindelijk is dit de score
1- Benrinnes van Henri, ondanks het gemis van de typische boter en poedersuiker waar ik bij Benrinnes zo van hou
2- Cooley van Teun, deed mij door het zilte en peperige enorm denken aan Talisker
3- Dufftown van Arthur, wat mij enorm verbaasde, want eerder geproefd en scoorde toen ontzettend hoog
4- Mortlach van Rob, mooie neus, maar sneeuwde daarna wat onder in al het CS geweld
5- Longrow van Stefan, mooie afsluiter van de avond
6- Snow Fenix van Edwin, vorige week nog geproefd, zelfde score. Zo zie je maar hoe moeilijk het is om een whisky blind te herkennen
7- Glen Keith van Rien, mooie opener, liet het liggen in de finish, maar had in iedere andere line-up ongetwijfeld hoger gestaan.
5 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Voor mij de Longrow op 1 en de Cooley op 2. En de rest op 3. Is gewoon niet te doen om te kiezen was gewoon weer een feestje. Voor mij wel een speciale vermelding voor de Glenfiddich. Zo’n whisky waar je het verhaal van hebt gehoord en waarschijnlijk nooit zult proeven....tot gisteravond dan. Bedankt weer allemaal voor de gezellige avond tot de volgende keer maar weer.
3 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Hele mooie line up hoor dames en heren! Klinkt als een goede avond.
1 x
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Mooi om toch dat verschil van keuze te zien 

1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

- Berichten: 3106
- Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
- Locatie: Middelharnis (G-O)
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Het was wederom een klasse avond. Winnaar was niet één van de whisky's maar de deelnemers. Zaten weer pareltjes bij die je waarschijnlijk anders nooit (meer) zou proeven.
Maar, omdat het toch gevraagd wordt mijn rijtje op volgorde van meest gewaardeerd naar iets minder gewaardeerd:
1.Longrow
2. Cooley
3. Dufftown
4. Glenfiddich
5. Mortlach
6. Benrinnes
7. Glen Keith
1 t/m 5 zou ik allen zo'n 88-89 punten scoren de Rinnes en Keith vond ik net iets minder.
Maar, omdat het toch gevraagd wordt mijn rijtje op volgorde van meest gewaardeerd naar iets minder gewaardeerd:
1.Longrow
2. Cooley
3. Dufftown
4. Glenfiddich
5. Mortlach
6. Benrinnes
7. Glen Keith
1 t/m 5 zou ik allen zo'n 88-89 punten scoren de Rinnes en Keith vond ik net iets minder.
1 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: 03 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 3! 17-04-2021
Was me weer een prima avond. Allemaal op z'n minst erg goede drams, sommigen wat meer uitgesproken dan anderen. De volgorde voor mij:
1. Benrinnes 1995: opnieuw een Benrinnes bij mij als winnaar (editie 1 ook al) en in de laatste VBT zat er ook eentje die me zeer beviel. Staat blijkbaar bijna garant voor een 89-90 punten dram.
2. Dufftown 1988; kwam wat moeizaam op gang (lijmig en zurig), maar zat de meeste ontwikkeling in van alle drams in de line-up. Na uur afgedekt laten staan werd ie echt geweldig fruitig. 88-89 puntjes.
3. Cooley 23yo: leek wel een beetje een oude Caol Ila. Duidelijk aanwezige rook, maar toch vrij subtiel en ook weer erg fruitig. Als er al een moment met de oren werd geklapperd was het wel bij de onthulling van deze. 88 punten
4. Longrow Port Cask: mooie balans tussen zoet fruit en vuilige peat. Misschien net te artificieel in de zoetigheid (iets dat ik vaker heb bij Port/wijn finishes). Een klassieke sherry rijping zou denk ik nog net wat beter werken maar toch een erg fijne. 87/88 punten.
5. Mortach FF: 't is al gezegd, maar ongelofelijk inderdaad dat een 43% dram zo'n kracht ten toon kan spreiden. 87 punten
6/7. Glenfiddich Snow Phoenix: erg gesloten neus (ik kreeg er weinig uit). Verbetererde wel iets na een kwartiertje, maar bleef 'verlegen'. Palet was echt veel beter; voller, veel meer fruit en een mooie kruidigheid. Erg leuk om een keer geproefd te hebben. 86 punten
6/7. Glen Keith: een zeer subtiele neus, maar toch vrij complex. Smaakte ook prima, maar zakte misschien net teveel weg in de finish. Duidelijk een erg inactief vat, maar dit kan dus alsnog een mooi delicaat drammetje opleveren. 86 punten
Van een aantal heb ik nog een beetje over voor een 2e onderzoek vanavond (o.a. de Benrinnes en de Dufftown).
1. Benrinnes 1995: opnieuw een Benrinnes bij mij als winnaar (editie 1 ook al) en in de laatste VBT zat er ook eentje die me zeer beviel. Staat blijkbaar bijna garant voor een 89-90 punten dram.
2. Dufftown 1988; kwam wat moeizaam op gang (lijmig en zurig), maar zat de meeste ontwikkeling in van alle drams in de line-up. Na uur afgedekt laten staan werd ie echt geweldig fruitig. 88-89 puntjes.
3. Cooley 23yo: leek wel een beetje een oude Caol Ila. Duidelijk aanwezige rook, maar toch vrij subtiel en ook weer erg fruitig. Als er al een moment met de oren werd geklapperd was het wel bij de onthulling van deze. 88 punten
4. Longrow Port Cask: mooie balans tussen zoet fruit en vuilige peat. Misschien net te artificieel in de zoetigheid (iets dat ik vaker heb bij Port/wijn finishes). Een klassieke sherry rijping zou denk ik nog net wat beter werken maar toch een erg fijne. 87/88 punten.
5. Mortach FF: 't is al gezegd, maar ongelofelijk inderdaad dat een 43% dram zo'n kracht ten toon kan spreiden. 87 punten
6/7. Glenfiddich Snow Phoenix: erg gesloten neus (ik kreeg er weinig uit). Verbetererde wel iets na een kwartiertje, maar bleef 'verlegen'. Palet was echt veel beter; voller, veel meer fruit en een mooie kruidigheid. Erg leuk om een keer geproefd te hebben. 86 punten
6/7. Glen Keith: een zeer subtiele neus, maar toch vrij complex. Smaakte ook prima, maar zakte misschien net teveel weg in de finish. Duidelijk een erg inactief vat, maar dit kan dus alsnog een mooi delicaat drammetje opleveren. 86 punten
Van een aantal heb ik nog een beetje over voor een 2e onderzoek vanavond (o.a. de Benrinnes en de Dufftown).

1 x
Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast



