Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2! 06-03-2021

Moderator: Cask1988

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2! 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Dec 2020, 19:37

Hallo allemaal,

We zitten nog altijd midden in de Corona ellende. Ook de komende tijd zullen de festivals afgeblazen blijven worden. Dit zal wel doorgaan tot er een vaccin is en er voldoende mensen zijn ingeënt.

Gezien het grote succes van de vorige keer, was de vraag of er een 2e editie van het Thuisfestival moest komen, erg snel beantwoord! JA dus! Het werd ervaren als een ontzettend geslaagd alternatief om in deze tijden toch met een grotere groep liefhebbers samen te kunnen komen en een gezellige avond te beleven. Nogmaals mijn dank aan, allereerst alle inbrengers en hun hulp bij de organisatie!

We hebben er tijdens de tasting voor gekozen om het inbrengen van een fles open te gooien voor het gehele forum. Hier kwamen meer aanbiedingen uit dan dat er plekken in de line up zijn. Stiekem denk ik daarom dat een 3e editie een erg reële optie is :D
Het was even puzzelen en zoeken naar een mooie line up voor het Thuisfestival editie 2 maar het is gelukt. Er staat weer een hele mooie en afwisselende line up te wachten!!

Het principe is hetzelfde als de vorige keer:
- Het wordt wederom een digitale tasting via Google Meet. Dit is technisch goed bevallen.
- De tasting is informeel van aard en bedoeld om elkaar in een grotere groep toch te kunnen ontmoeten. Het doel is lekker ouwehoeren met elkaar, gezelligheid en ondertussen de whisky’s proeven en kijken of we de juiste distillery’s en eigenschappen kunnen benoemen. Alles vanuit plezier met elkaar!
- We hebben een line up van 7 prachtige en gevarieerde whisky’s samengesteld! Deze whisky’s komen uit de privé collecties van de inbrengers. Het levert een prijs-kwaliteit verhouding op waar we met z’n allen wel aan zouden kunnen wennen zeg maar.
- Elk sample zal 2cl bevatten zodat we, naast de organisatie en de inbrengers, in totaal nog 27 deelnemers toe kunnen laten.
- Om de kosten zoveel mogelijk te drukken zal er gevuld worden in zowel 2cl & 3cl flesjes en/of tubes, zodat er geen nieuwe flesjes aangeschaft hoeven te worden. Oxidatie zal hierbij geen problemen gaan geven, bleek ook uit de eerste editie.
- Elke sample zal blind worden geproefd, waarna een (kort) filmpje wordt getoond met de onthulling van de fles door degene die de fles voorzien heeft! Alleen de host (Cask1988) kent de volledige line-up i.v.m. het bepalen van een goede volgorde, de anderen kennen ook slechts hun eigen inzending :D
- De tasting zal plaats vinden op: Zaterdag 6 maart 2021. Vanaf 19:30 kunnen jullie inchecken op de stream. Om 20:00 zullen we gaan starten.


Financieel:
De prijs voor een 7x2cl tastingset is voor editie 2 uitgekomen op €33.63 ex. vzk (een fractie duurder dan de eerste editie). Dit is inclusief:
- uiteraard de whisky zelf
- al het glaswerk
- de kosten voor het centraal krijgen van alle samples om vanuit 1 punt de pakketjes te kunnen maken.
- verzendverpakkingen voor die pakketjes.
De verzendkosten naar de deelnemers zijn nog niet inclusief. Deze worden per persoon worden berekend. Sommigen zullen bij elkaar in de buurt wonen en verzending kunnen combineren, anderen willen misschien wel ophalen enzovoorts.

Er zit nul komma nul ‘winst’ of ‘moeite vergoeding’ in voor de organisatie en inbrengers. Alles gebeurd uitsluitend vrijwillig. Elke fles is tegen aankoop/kostprijs beschikbaar gesteld.
Inbrengers en organisator betalen net als iedere andere deelnemer ook gewoon de €33.63 voor het tastingset. Het is dus niet zo dat wij gratis deelnemen en dat jullie daarvoor betalen!


Je kunt je vanaf nu inschrijven voor het ‘Thuisfestival editie 2’. Dat doe je door op dit topic te reageren. Ik zal de lijst bijhouden op deze openingspost.

Enkele uitgangspunten/regels:
- De inschrijving is definitief nádat de betaling voltooid is. Je krijgt dan een groen vinkje achter je naam.
- Er geldt een betalingstermijn van 1 week na ontvangst van het betaalverzoek. Na 1 betalingsherinnering gaat je plek naar de volgende op de lijst.
- Betaling geschiedt middels een ING betaalverzoek.
- We gaan er bij een afname van het tastingset vanuit dat je ook daadwerkelijk op de avond zelf aanwezig bent. We willen voorkomen dat deze mooie setjes alleen worden gekocht om vervolgens niet deel te nemen. Dat schiet z’n doel immers voorbij ;)
- Je kunt alleen jezelf opgeven, geen anderen.
- Wanneer alle ingeschreven personen de betaling voltooid hebben, volgt het afvullen van de samples en zal de distributie gaan lopen. Hierover zal via dit topic weer gecommuniceerd worden.
- We houden evt. weer een kleine reservelijst bij. Bij afmelding ná een betaling koppelen we je aan een reserve deelnemer en regelen jullie het onderling verder.
- T.z.t. zullen de gegevens rondom de stream worden gedeeld met de deelnemers per PB.

Er zijn zoals gezegd in totaal 35 plaatsen. 8 hiervan zijn ditmaal gereserveerd voor de organisator en inbrengers. Dat houdt in dat er nog 27 plaatsen beschikbaar zijn voor ‘HetWhiskyForum Thuisfestival editie 2’! Dus geef je hieronder op en je ontvangt een PB met verdere instructies!

Na het succes van de vorige keer ben ik er van overtuigd dat ook deze sessie, met wederom een prachtige line up weer een groot succes gaat worden!

Hebben jullie vragen en/of aanvullingen, gelieve dit even via PB aan mij te laten weten zodat we hier het overzicht kunnen houden m.b.t. de inschrijvingen :D

Groeten,
De ‘Het Whisky forum Thuisfestival’ organisatie!



Deelnemerslijst:
1) Daan Tje V
2) Freezeroz V
3) Tris V
4) Henri V
5) Oogadal V
6) Fat Bastard V
7) MikerG V
8) Cask1988 V
9) MaltMuppet V
10) andre8x8 V
11) Edwinedje V
12) Dre V
13) Rien68 V
14) DannyP44 V
15) Daan V
16) Erik1908 V
17) Willum V
18) RvdB V
19) Boysky V
20) Defeatless V
21) BarryM V
22) Koning V
23) DrinkingWhisky V
24) Hoogheid2015 V
25) Roelof V
26) Harrie V
27) Casketje V
28) Whiskme V
29) Politrix V
30) Hammerhead V
31) JacobaEd V
32) Wouterk V
33) edwin5 V
34) Wouter1981 V
35) MartinB V

Reservelijst:
1) Daveen
2) Sander79
3) SecondHandPants
4)
5)
6)
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 11 Dec 2020, 14:01, 22 keer totaal gewijzigd.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 540
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 06 Dec 2020, 20:00

Ik doe weer graag mee!
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 06 Dec 2020, 20:00

Uiteraard doe ik weer mee.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2662
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 06 Dec 2020, 20:00

I'm in...!!
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Dec 2020, 20:00

Ik doe graag weer mee!
0 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 06 Dec 2020, 20:00

Doe graag weer mee :P
0 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 756
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 06 Dec 2020, 20:01

Ik doe graag weer mee.
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Daan » 06 Dec 2020, 20:01

Ja! Nu wel op tijd! Ik doe mee! :duimop
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 06 Dec 2020, 20:01

Leuk, ik doe graag weer mee.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willum
Senior
Senior
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 Dec 2016, 09:22
Locatie: Strijen

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Willum » 06 Dec 2020, 20:01

Super! Ik ben er graag weer bij.
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 852
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor RvdB » 06 Dec 2020, 20:02

Yes please!
0 x
Afbeelding

Boysky
Senior
Senior
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 Nov 2019, 19:13
Locatie: Maarssen

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Boysky » 06 Dec 2020, 20:02

Leuk! Ik doe mee
0 x
Afbeelding
Het is je Boy!

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Dec 2020, 20:03

PB gehad van Deafeatless. Hij wil ook weer mee doen :goedgedaan
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor BarryM » 06 Dec 2020, 20:03

Uno persoon porre favore!
0 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 506
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: HetWhiskyForum Thuisfestival Editie 2!!!

Ongelezen berichtdoor Koning » 06 Dec 2020, 20:06

Ja, ik doe ook graag mee!
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten