Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2! 06-03-2021

Moderator: Cask1988

Gebruikersavatar
hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1102
Lid geworden op: 28 Okt 2015, 09:39
Locatie: Den Haag

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 07 Mar 2021, 10:25

Mannen bedankt voor de gezellige avond en voor de bijzondere drammetjes die ik weer heb mogen proeven, ( chapeau voor de inbrengers :bigsmile ) ze waren voor mij allemaal nieuw op de Ledaig na... echt geslaagd, :duimop :duimop .. de winnaar voor mij de ledaig, maar de verrassende 2e de Glenmorangie..
3 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 750
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 07 Mar 2021, 11:08

Wel jammer dat we de filmpjes niet meer kunnen zien. Zaten weer een paar pareltjes bij, wat je met een beetje wind, water of een studio toch niet allemaal kan doen....
4 x

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 07 Mar 2021, 11:10

Wat een mooie line-up weer zeg! Dat belooft wat voor editie 3.
De volgende keer proberen niet alles in 1 keer uit te gieten. Ik heb nu niets meer over om op mijn gemak na te genieten van de drams.
Zo heb ik de babykots gemist in sample 5 (HP in de brandy butt).
Ik weet niet wat ik met Talisker heb, het wil maar niet lukken, te veel peper ?
In de Glenmorangie had ik noten van chocola, deze was voor mij de topper van de avond, op de hielen gevolgd door de heerlijk boerse Ledaig en de Glenburgie.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Mar 2021, 11:17

De kers op de taart van gisteravond is trouwens ook wel even het vernoemen waard:
André (fat bastard!) die David Stirk (de man achter CWC) geregeld had om live aan te sluiten tijdens de Tasting voor de onthulling van zijn CWC fles :respect
12 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor henri » 07 Mar 2021, 11:36

Cask1988 schreef:.

Fat Bastard! schreef:.

leuk dat je eerder was maar fat bastard heeft wel de enige juiste link naar de talisker :D
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Mar 2021, 12:03

Cask1988 schreef:De kers op de taart van gisteravond is trouwens ook wel even het vernoemen waard:
André (fat bastard!) die David Stirk (de man achter CWC) geregeld had om live aan te sluiten tijdens de Tasting voor de onthulling van zijn CWC fles :respect


Roelof heeft dan voor zijn waanzinnige video een heel media team aan het werk gezet, DTP-ers, beeld- en geluidsmensen, make-up team, en een studio voor 3 dagen afgehuurd maar jullie willen niet weten wat die man voor zo'n optreden vraagt!! :gnif

NB hij mag, als hij zou willen, sinds gisteren weer beginnen als bottelaar. Maar die wens heeft hij (voorlopig) nog niet.
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 07 Mar 2021, 12:10

Top tasting weer hoor en die onthullingsfilmpjes: Daan en uitwaaien, André met flesver(z/v)ui(p/l)ing en Roelof met de gelikte presentatie/autocue. :respect

Ook erg leuk dat David Stirk even inbrak. Jammer alleen dat ik 'm nauwelijks kon volgen. Zowat de helft van wat ie te vertellen had ging hier verloren door een blijkbaar slechte verbinding (terwijl de overige verbindingen eigenlijk prima in orde waren).

En dan de whiskies:
- Hoppa, even beginnen met een Redbreast 21 van gelijk maar een puntje of 88; wel iets te droog in de finish voor mij.

- de Burgie, die zurig en stoffig begon, maar steeds fruitiger werd (meeste ontwikkeling van alle drams wat mij betreft). Ik heb van deze bijna de helft van het sample bewaard voor vanavond. Eens kijken of ie dat nogmaals doet.

- Jura: ooit eens een fles van de standaard 10 gehad hier: vreemd zuurdeeg-achtig spul was dat. Deze was een stuk fruitiger en in de neus bijna mierzoet te noemen. Vlakte daarna echter te veel af en in de finish voornamelijk een droge bek, zoals er meer opmerkten.

- Morangie: heel mooie sherried dram, niet het typische profiel waar ik snel warm voor loop, maar deze was ontzettend mooi in balans.

- HP: best aangenaam in neus en smaak, maar echt niet goed genoeg in de finish. Nu ligt het HP profiel mij op zich prima, maar de finish laat het wel eens afweten (kan me nog een 18 yo OB herinneren, die dat ook had).

- Talisker: verrassend goed. Ik drink eigenlijk nooit Talisker meer sinds een tweetal bottelingen van de 10 jarige rond 2011/2012 me echt ontzettend zijn tegengevallen (zuurkool op de neus enzo, gatverdamme). Deze had complexiteit, subtiliteit en toch nog steeds ladingen karakter. Hele fijne dram, richting de 90 punten toch wel.

- Ledaig: tja, ooit eens begonnen met een 6 jaar oude van Wees, dat was me toch iets te heftig (teer, creosoot, verbrande autobanden, aflikken van de binnenkant van een oude schoorsteen). Inmiddels een paar hele goeie tot geweldige (veel) oudere Ledaigs mogen proeven en dat is echt andere koek. Erg farmy deze, maar ondanks de nog steeds heftige geuren en smaken, ook hier weer zo'n mooie balans. Echt een drammetje om verliefd op te worden.
91 puntjes; wellicht meer, maar het sample is leeg. :Cry

Mocht je ooit nog een groter sample (of desnoods fles :bigsmile ) ter beschikking hebben, Edwin, dan houd ik me van harte aanbevolen. :lekker
6 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1978
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 07 Mar 2021, 12:21

Wederom een erg geslaagde avond.
Grote dank aan Arthur voor het opzetten en uitvoeren van dit mooie event :goedgedaan.
Hoogte punt van de avond lag voor mij ver na het officiële deel.
Het moment (na twaalven) waarop de toen nog online aanwezigen, getuige waren van Alex zijn eerste slok Ledaig (ronde 7).
Daar kon echt geen cabaret tegen op.

Qua dram was de Glenmorangie de verassing van de avond voor mij.
Door de Redbreast 21Y 2014 werd ik compleet op het verkeerde been gezet. Ik had geen idee, terwijl ik de 2017 hier gewoon open heb staan.
Ook de koeienstal van de Ledaig 18Y WM, wist me niet op het spoor te zetten van de 2 Ledaig 18 OB batches die ik in huis heb.
De Talisker 25Y bevestigde mijn liefde voor gerijpte Talisker. Nadat de 18Y thuis al een tijdje in de favorieten sectie stond.
De bijdrage van David Stirk was ook een meerwaarde. Jammer dat de verbinding precies bij hem zo haperde.
Dieptepunt van de avond blijft voor mij toch, het jezelf zien acteren in een filmpje :P. Dat blijft toch echt vreselijk.
Volgende keer doe ik daarom maar gewoon als deelnemer mee.
10 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2309
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Mar 2021, 12:36

MikerG schreef:Was gezellig allemaal! op naar de volgende!!


toch niet boos dat ik die orkney niet zo fijn vond toch??? :bigsmile :Slainte
1 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4840
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Mar 2021, 13:00

Freezeroz schreef:Hoogte punt van de avond lag voor mij ver na het officiële deel.
Het moment (na twaalven) waarop de toen nog online aanwezigen, getuige waren van Alex zijn eerste slok Ledaig (ronde 7).
Daar kon echt geen cabaret tegen op.


:P

En op de neus ging het best goed toch Alex? Was net het zetje om maar een slokje te nemen wat je nodig had...
MasterCard moment. Geweldig!

Een geweldige avond was ‘t sowieso, ik was bang voor een kakofonie met ruim 30 man, maar de wat mondiger heren lieten elkaar goed de ruimte. Dank allen! En Arthur natuurlijk als aanjager en host van de tasting!

Topper van de avond (buiten die Ledaig) toch echt de Glenmorangie. Toch mooi om te zien dat als ze er bij Glenmorangie gewoon afblijven en een goede bottelaar z’n werk laten doen het gewoon topspul is, 89 puntjes echt wel, de WB score vind ik onbegrijpelijk... Gelijk maar een flesje besteld, dat ie nog te krijgen is.....

Redbreast. Tsja. Het was niet m’n ding en dat wordt ‘t denk ik ook niet. Ik kom maar niet door die berg gras en die zurigheid heen, geen moment heb je het idee een 21 yo in je glas te hebben. Op alle fronten voor mij teleurstellend.

Tobber van de avond; Secret Orkney van Watt Whisky. Prachtig voorbeeld waarom dit beter in een blend geknikkerd had moeten worden. De neus gaat op zich nog wel, maar daarna is de (onbegrijpelijke? budget?) keuze voor een ex cognac vat dat wat de boventoon voort. Wrang en zurig, met tijd wordt ‘t alleen maar slechter. Ook hier vind ik de WB score onbegrijpelijk... :Scratch
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 07 Mar 2021, 14:30

Freezeroz schreef:Het moment (na twaalven) waarop de toen nog online aanwezigen, getuige waren van Alex zijn eerste slok Ledaig (ronde 7).
Daar kon echt geen cabaret tegen op


sh.., te vroeg afgehaakt. Al kan ik me er iets bij voorstellen :P
2 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Mar 2021, 14:46

Freezeroz schreef:Het moment (na twaalven) waarop de toen nog online aanwezigen, getuige waren van Alex zijn eerste slok Ledaig (ronde 7).
Daar kon echt geen cabaret tegen op.


Geniaal!!! Helemaal na die opmerking over de geur. Dat gezicht! Die opmerking! Kon me nog net vasthouden aan het randje van m'n bureau :P
3 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Harrie » 07 Mar 2021, 17:04

Ik was net even achter de laptop weg toen André David introduceerde. Hoe ben je zo op het idee gekomen om hem te vragen in te bellen, André? Heb je een lijntje?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Mar 2021, 18:18

Harrie schreef:Ik was net even achter de laptop weg toen André David introduceerde. Hoe ben je zo op het idee gekomen om hem te vragen in te bellen, André? Heb je een lijntje?


Gewoon gevraagd.
Ik zag tegen het opnemen van een filmpje op (nog nooit gedaan) en heb toen een mailtje naar David gestuurd met de vraag of hij misschien een filmpje op kon/wilde nemen over deze fles of wat hij verder met ons wilde delen. Hij reageerde binnen 2 minuten dat het hem leuk leek.
Eerste contact was begin januari geweest dus heb hem een maand geleden, en vorige week zaterdag nog eens, een reminder gestuurd.
Toen Arthur mij vroeg om voor de zekerheid zelf toch maar een filmpje te maken voor als het mis zou gaan heb ik het 'slapstick' filmpje bedacht en opgenomen.
Op het moment dat ik dat naar Arthur had gemaild kreeg ik een berichtje van David of het niet leuker zou zijn als hij live aanwezig zou zijn "for a short chat".
Gisteravond heb ik hem een app-je gestuurd toen we aan aan de North Highland begonnen en dat was het.

Contact zoeken met die gasten valt bij sommigen niet mee, anderen reageren vrijwel direct en enthousiast.
David hoort bij die laatste groep, en eerlijk is eerlijk, door hun lock-down heeft hij ook niet veel anders te doen ;-)
7 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021

Ongelezen berichtdoor Harrie » 07 Mar 2021, 18:44

Leuk man, was echt een toegevoegde waarde :goedgedaan
2 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast