Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Moderator: Cask1988

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 588
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 26 Jun 2021, 16:28

Hier ook heul veul zin an!! :Slainte

Hopelijk gaat het beter Harrie, en kan je gewoon gezellig mee doen.

Hier vanochtend mn 2e vaccinatie gehaald. Hoor verhalen om me heen van mensen die toch best ziek werden. Gelukkig heb ik alleen een pijnlijke arm, rn dan komt met wat whisky best goed :bigsmile
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 704
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Koning » 26 Jun 2021, 16:51

Heb de glaasjes en samples alvast klaargezet hier. Voorpret!
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2176
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 26 Jun 2021, 17:07

Koning schreef:Heb de glaasjes en samples alvast klaargezet hier. Voorpret!


Haha, same here :gnif.
0 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 587
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 26 Jun 2021, 18:20

Ik heb de samples zonet binnengekregen.
Bedankt Willem :duimop
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 588
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 26 Jun 2021, 19:16

Alles staat klaar. Nu nog een race tegen de klok om de kids op tijd in bed te hebben
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Harrie » 26 Jun 2021, 19:43

Ik skip’m definitief. Het is wat beter dan vanochtend maar nog last van de keel en snotterig. Jammerdebammer…
Veel plezier!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor BarryM » 26 Jun 2021, 19:45

MaltMuppet schreef:Alles staat klaar. Nu nog een race tegen de klok om de kids op tijd in bed te hebben


Hier net klaar! INLOGGEN MAAARRRR
0 x

Nikola
Senior
Senior
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 Jul 2020, 09:44

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Nikola » 26 Jun 2021, 23:15

Super bedankt organisatoren.
Leuk en lekker inspirerende avond. :hoedaf
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3799
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Jun 2021, 00:41

Sluit ik me bij aan. Wederom een topavond!
Vergeet niet te stemmen op je favoriet:
04 - de winnaar van HWF Thuisfestival editie 4 26-06-2021
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 588
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 27 Jun 2021, 13:29

Ik sluit me aan bij mn voorgangers, was weer een top avond! Man man man wat een mooi spul hebben we weer geproefd :duimop
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mikser
Senior
Senior
Berichten: 273
Lid geworden op: 08 Dec 2020, 17:04

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Mikser » 27 Jun 2021, 20:12

Bedankt voor weer een aantal topdrams waar ik anders geen kennis mee zou gemaakt hebben :yes was weer top van organisatie en de sfeer zat weer super :Party jammer dat ik er vroeg vandoor moest maar ik maak het (voor mezelf alleszins) vanavond goed met de restjes die ik gisteren heb achtergehouden
44386EB9-6568-4D39-B693-F60B45A67110.jpeg
44386EB9-6568-4D39-B693-F60B45A67110.jpeg (247.7 KiB) 1372 keer bekeken
3 x
Afbeelding

Nikola
Senior
Senior
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 Jul 2020, 09:44

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Nikola » 27 Jun 2021, 20:12

Gisteren was een hele interessante onderwerp tijdens de proeverij vond ik. Over slechte en goede en snelle en langzaame destillaat. Heeft iemand meer informatie of een link daarover? :hoedaf
1 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Daan » 27 Jun 2021, 21:38

Nikola schreef:Gisteren was een hele interessante onderwerp tijdens de proeverij vond ik. Over slechte en goede en snelle en langzaame destillaat. Heeft iemand meer informatie of een link daarover? :hoedaf


Ik vond die achtergrondinformatie ook enorm leerzaam en interessant. Sluit me dus bij jouw oproep aan :D
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3799
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Jun 2021, 22:08

Daan schreef:
Nikola schreef:Gisteren was een hele interessante onderwerp tijdens de proeverij vond ik. Over slechte en goede en snelle en langzaame destillaat. Heeft iemand meer informatie of een link daarover? :hoedaf


Ik vond die achtergrondinformatie ook enorm leerzaam en interessant. Sluit me dus bij jouw oproep aan :D

Ik kan jullie beide van harte het boek ‘De chemie van Schotse malt whisky’ van Robin Brilleman aanbevelen. Daarin staat dit soort complexe info enorm begrijpelijk uitgelegd. Heeft mij iig enorm geholpen om het proces, de verschillen, variaties en details goed te gaan begrijpen :) je hoeft geen chemicus te zijn om zijn manier van uitleggen te volgen. Wat dat betreft echt ontleed tot ‘Jip en Janneke taal’.

https://www.whiskyboeken.nl/a-21787969/categorieen/robin-brilleman-de-chemie-van-schotse-malt-whisky/#description
Wat dat betreft de beste €25 ever spent aan een whiskyboek :goedgedaan

Je krijgt dan antwoorden op de vraag van snel en langzaam stoken, maar ook ketelvormen, hoog of laag, dik of dun, wel of geen boil ball enz enz. Verschillen in condenseren. Maar ook een blik op welke invloed zoiets op het grote geheel heeft en hoe e.e.a. elkaar ook weer beïnvloed. Je krijgt dan dus ook de bigger picture. Niet alleen het stand alone antwoord.
4 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Nikola
Senior
Senior
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 Jul 2020, 09:44

Re: Het whisky forum Thuisfestival editie 4! —VOL—

Ongelezen berichtdoor Nikola » 28 Jun 2021, 08:15

Cask1988 schreef:
Daan schreef:
Nikola schreef:Gisteren was een hele interessante onderwerp tijdens de proeverij vond ik. Over slechte en goede en snelle en langzaame destillaat. Heeft iemand meer informatie of een link daarover? :hoedaf


Ik vond die achtergrondinformatie ook enorm leerzaam en interessant. Sluit me dus bij jouw oproep aan :D

Ik kan jullie beide van harte het boek ‘De chemie van Schotse malt whisky’ van Robin Brilleman aanbevelen. Daarin staat dit soort complexe info enorm begrijpelijk uitgelegd. Heeft mij iig enorm geholpen om het proces, de verschillen, variaties en details goed te gaan begrijpen :) je hoeft geen chemicus te zijn om zijn manier van uitleggen te volgen. Wat dat betreft echt ontleed tot ‘Jip en Janneke taal’.

https://www.whiskyboeken.nl/a-21787969/categorieen/robin-brilleman-de-chemie-van-schotse-malt-whisky/#description
Wat dat betreft de beste €25 ever spent aan een whiskyboek :goedgedaan

Je krijgt dan antwoorden op de vraag van snel en langzaam stoken, maar ook ketelvormen, hoog of laag, dik of dun, wel of geen boil ball enz enz. Verschillen in condenseren. Maar ook een blik op welke invloed zoiets op het grote geheel heeft en hoe e.e.a. elkaar ook weer beïnvloed. Je krijgt dan dus ook de bigger picture. Niet alleen het stand alone antwoord.


Super bedankt.
Ik ga het bestellen. :hoedaf
0 x


Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast