Bij het organiseren van het eerste Thuisfestival was inderdaad het uitgangspunt een gemiddelde van +/- €150, incl. het versampelen en vzk. Een mooi uitgangspunt waar je de nodige kwaliteit voor aanschaft zonder al te veel extra te betalen voor zaken als schaarste of flinke marketing jibberjabber. Dat uitgangspunt staat nog steeds omdat het in de regel goed werkt, maar het is natuurlijk geen geschreven regel. Als iemand een klapper in kan brengen voor €100 inclusief en het past in de line up dan ga ik dat zeker niet uit de weg
Uiteindelijk zijn de belangrijkste uitgangspunten:
- een donders gezellig avondje
- elkaar makkelijker kunnen ontmoeten ondanks grote spreiding in het land. Digitaal en interactief met beeld is een leuke manier om ‘makkelijk’ contact te houden.
- een collectief festival door steeds wisselende leden flessen in te laten brengen. Daardoor ist een festival voor én door iedereen.
- veel kwaliteit.
- toegankelijk voor iedereen en daarmee ook een toegankelijk prijskaartje.
Uiteindelijk is het voordeel bij een duurdere fles wel dat je die kosten ook direct met z’n 35en deelt, waardoor de impact op de prijs per set te overzien zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik de kosten zo laag mogelijk probeer te houden.
De eerste 2 festivals hadden als voordeel dat er o.a. nog een behoorlijke voorraad gratis verzenddozen beschikbaar waren, evenals verpakkingsmateriaal. Voor editie 3 & 4 moet ik daar iets meer voor aanschaffen.
Editie 4 wordt wel wat duurder (maar nog steeds ruim onder de €40) dan de eerste 3 edities maar dan staat er wel een héle dikke line up tegenover



