HWF-VBT 11: Algemene Info

De elfde "blinde" forum-proeverij.

Moderators: Rien68, Freezeroz, Joris

edwinedje
Moderator
Moderator

HWF-VBT 11: Algemene Info

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 02 Sep 2019, 14:13

Nog ff niks.... Sorry!

Maar het goede nieuws is, is dat het me gelukt is om een nieuw Forum aan te maken :goedgedaan

Gr,
Edwin
9 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

edwinedje
Moderator
Moderator

Re: HWF-VBT 11: Algemene Info

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 05 Sep 2019, 15:44

Dit bericht is informatief en blijft gesloten....
...en wordt aangepast telkens zodra er nieuwe informatie beschikbaar is.

VBT-11 staat gepland voor Februari 2020. [Precieze data volgen nog]

Helaas is de start van het VBT wat laat opgepakt, maar dankzij de post van Defeatless hebben we dan tóch nog een kick-of van VBT-11.
Om een clash met de Jubileum Botteling èn een eventuele Kerstman actie te voorkomen hebben we besloten VBT-11 over oud en nieuw heen te tillen.
Wie weet hebben we dan ook nog mazzel met een kerstaanbieding hier en daar :-)

De planning;
Vanaf maandag 30 September 20:00 is het mogelijk om jezelf in te schrijven voor VBT-11.
De inschrijving loopt tot Vrijdag 25 Oktober 20:00, óf tot het maximum aantal inschrijvingen is bereikt.
Naast jezelf kun je maximaal één medeforumlid inschrijven die hier zelf niet toe in staat is.

Het maximum staat net als afgelopen keren op 14 deelnemers voor de 1e fles, 28 deelnemers voor twee flessen en 42 voor drie flessen.
Daartussen en daarna zullen we werken met een reserve lijst. Valt er iemand af, dan schuiven we allemaal een plaatsje op.

De betalingsronde zal kort na de inschrijf stop volgen. De kosten zullen net als vorig jaar 49€ bedragen.
Dit willen we zo snel mogelijk afronden zodat we kunnen beginnen met het selecteren èn inkopen van de benodigde flessen.

In Januari willen we dan samplen, labelen en versturen zodat we in Februari 2020 van start kunnen gaan.
Dit laatste nog met een slag om de arm ivm de feestdagen en andere verplichtingen van de organisatie.

Met de vorige VBT zijn we erg verwend met 4 sponsoren.
Dit gaf ruimte voor 8 rondes, echter ook 2 maanden lang topics mbt de VBT.
Er zijn geluiden vernomen dat dit misschien een beetje overkill is geweest. Laat maar weten hoe jullie hier over denken.
Dus ons streven is om voor VBT-11 terug te grijpen naar de basis van het VBT, dus met 6 rondes. We gaan er net als bij de vorige edities iets moois van proberen te maken.
Mochten er zich nog sponsoren in het publiek bevinden, of er leden zijn die een sponsor kennen, mag dit altijd doorgegeven worden aan het organisatie team.

Voor diegene die dit jaar voor het eerst mee (willen) doen;
HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting: Hoe werkt het ?
Lees dit in grote lijnen door aangezien dit bericht niet meer is bijgewerkt sinds HWF-VBT-2

We gaan er van uit dat iedereen actief deelneemt aan het forum tijdens de VBT-periode. Als je schroomt of geen zin of tijd hebt proefnotities in te sturen maken we daar geen punt van.
Maar het is natuurlijk wél het leukst als iedereen het zoveel mogelijk doet, en weet: het is eenieders persoonlijke mening, wat je proeft kan nooit fout zijn.

De VBT-set bestaat, op het moment van schrijven, uit 6 samples van 50 ml whisk(e)y. De bedoeling is dat je iedere week 1 whisk(e)y blind proeft, een proefnotitie en/of een score inlevert bij de organisatie, uiterlijk op de vermelde data.
Meer gokjes op bijv. distillery, soorten vaten, leeftijd, hoogte van het Abv etc. worden uiteraard ook erg op prijs gesteld.
Op het moment van schrijven neigen wij meer naar PET flesjes (zoals VBT-10) dan naar Glas

Als we van start zijn gegaan, dan is het de bedoeling dat je je smaaknotitie op de betreffende maandag uiterlijk om 19:00 uur aanlevert.
Uit het verleden is gebleken dat de deadline van 18:00 soms nogal een uitdaging kan zijn.
De organisatie zal er naar streven om deze dan om 21:00 openbaar te maken.
Maar jullie kunnen de organisatie helpen door niet tot het laatste moment te wachten met het insturen.
Dit houd in dat iedereen die zijn notitie wel bijtijds heeft ingeleverd helaas een uurtje langer moet wachten.

In de loop van de dinsdag kan er dan al dan niet een hint gegeven worden door de organisatie...
Op dinsdag avond zal er dan een Demasque volgen... deze kan tussen 19:00 en 20:00 verwacht worden.
Dit houd in dat in het meest gunstigste geval de wachttijd tussen notitie en onthulling 2 uur korter is dan bij de vorige edities.

Tot zover. Wanneer er meer informatie beschikbaar is zullen we dat hier melden.

Namens de organisatie:
Freezeroz, Joris, Rien68 en edwinedje
8 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Joris
Senior
Senior

Re: HWF-VBT 11: Algemene Info

Ongelezen berichtdoor Joris » 10 Feb 2020, 19:15

Mocht je de brief die was bijgevoegd bij je samplepakket gemist hebben, of deze misschien al hebben weggegooid; onderstaand de volledige inhoud:

HWF-VBT-11 - 2020
Beste deelnemer,

Het is bijna zo ver: de start van VBT-11! Of het nu de eerste keer is dat je meedoet met een (blind)proeverij, of dat je inmiddels een doorgewinterde fijnproever bent, jij gaat mee op deze ontdekkingstocht met (hopelijk) leuke verrassingen.

In deze doos vind je de samples die je de komende zeven weken kunt gaan proeven. Maar het zou geen Virtual Blind Tasting zijn als er online niet ook een heleboel te vinden was. Zo kun je in het VBT Café en andere topics discussies voeren over de sample, hints en proefnotities terugvinden van de verschillende flessen waar de samples uit komen, en vind je natuurlijk het demasqué!

Op de samples staat de uiterste datum waarop jij je proefnotities in kunt sturen via Het Whisky Forum naar edwinedje. De vorm hiervan bepaal je zelf; jij bent immers de expert van je eigen smaak.

Dan rest ons nu niets anders dan je te bedanken voor je deelname aan deze proeverij en wensen je veel plezier en succes toe.

Slàinte Mhath!
Roelof [Freezeroz]
Rien [Rien68]
Edwin [edwinedje]
Joris [Joris]
4 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-11”