Ronde 2: Datum en inhoud
Moderator: defeatless
-
gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1729
- Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Ik vind het ook vooral leuk om van een "onbekende" distillery verschillende uitvoeringen te proeven. Ben zelf op de helft van de Old Pulteney en vind het een prima kennismaking.
0 x
-
FGG
- Forum goeroe

- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
- Locatie: Hengelo
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
fjharms schreef:Rien heeft al een paar leuke kandidaten genoemd. Bv Fettercairn, daar heb ik persoonlijk nog niets van gedronken.
Maar ook bv Knockdhu/An Cnoc, daar heb ik alleen een keer een standaard bottling van geproefd.
Voor mij zijn deze alle drie nieuw, maar de Fettercairn spreekt me wel aan.
0 x
-
HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Nog eentje die wat mij betreft wel in dit rijtje past: Braeval/Braes of Glenlivet
0 x
-
defeatless
- Moderator

- Berichten: 3572
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Zojuist heb ik de openingspost aangepast met een voorstel voor ronde 2.
Graag hieronder jullie mening hierover. Ik wil toch wel proberen zo tegen het einde van de week de flessen te gaan bestellen!
Graag hieronder jullie mening hierover. Ik wil toch wel proberen zo tegen het einde van de week de flessen te gaan bestellen!
0 x
-
fjharms
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
- Locatie: regio Eindhoven
-
gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1729
- Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32
-
Wouterk
- Top bijdrager

- Berichten: 897
- Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
- Locatie: Eindhoven
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Vandaag de samples binnengekregen, van Ronde 1. Dank daarvoor, Françoise.
Leuk idee Alex, goed bezig weer!
Fettercairn. Toevallig afgelopen woensdag deze geproefd: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... rn-1988-sv . Dat was snoepgoed. Romig, honing, vanille, grassig fris, fudge(deeg), wax. Een hele fijne dram, opende met de geur van popcorn. In het verleden ook wat van deze distilleerderij geproefd, goede en minder goede expressies. Ik heb wel het idee dat Fettercairn wat tijd op het vat nodig heeft. Mijn voorkeur zou uitgaan naar minimaal 20 - 25 jaar op een (2nd fill) bourbon vat, dan krijg je m.i. echt een goed beeld van deze distilleerderij. Deze bijvoorbeeld: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... rn-1988-sv .
Leuk idee Alex, goed bezig weer!
Fettercairn. Toevallig afgelopen woensdag deze geproefd: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... rn-1988-sv . Dat was snoepgoed. Romig, honing, vanille, grassig fris, fudge(deeg), wax. Een hele fijne dram, opende met de geur van popcorn. In het verleden ook wat van deze distilleerderij geproefd, goede en minder goede expressies. Ik heb wel het idee dat Fettercairn wat tijd op het vat nodig heeft. Mijn voorkeur zou uitgaan naar minimaal 20 - 25 jaar op een (2nd fill) bourbon vat, dan krijg je m.i. echt een goed beeld van deze distilleerderij. Deze bijvoorbeeld: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... rn-1988-sv .
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
-
HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Prima keuze, ook geen ervaring met Fettercairn. Heb hier nog wel een fles met het 1824 label staan, maar gezien het fantastische gemiddelde niet zo'n behoefte om die op korte termijn open te trekken.
0 x
-
MacErik
- Top bijdrager

- Berichten: 694
- Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
- Locatie: Amersfoort
-
Rien68
- Forum goeroe

- Berichten: 3101
- Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
- Locatie: Fryslân
-
defeatless
- Moderator

- Berichten: 3572
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Ik heb van 8 van de 11 deelnemers een positief geluid gehoord! Dank daarvoor. De drie overige leden hebben, helaas, niks van zich laten horen.
Daarom ben ik maar begonnen met het bestellen en informeren naar de mogelijkheden om vanuit DE toch naar NL te leveren.
Jullie krijgen nog van mij te horen hoe en wat qua betaling!
Daarom ben ik maar begonnen met het bestellen en informeren naar de mogelijkheden om vanuit DE toch naar NL te leveren.
Jullie krijgen nog van mij te horen hoe en wat qua betaling!
3 x
-
Nickolaas
- Forum goeroe

- Berichten: 2193
- Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
- Locatie: Midden-Limburg
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Excuus voor het niet reageren, Alex. Ik doe graag weer mee. Tof om een totaal onbekende distillery te proeven. Ik deel mijn notities van de OP's snel.
Groet!
Groet!
1 x
-
FGG
- Forum goeroe

- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
- Locatie: Hengelo
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Ook hier net terug van vakantie en amper achter de PC gezeten. For what it's worth: ik ben akkoord! 

1 x
-
defeatless
- Moderator

- Berichten: 3572
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
Heren en dame!
Alle flessen zijn binnenboord! Drie van de vier zijn al overgeschonken. De laatste moet nog even van het Duitse afleveradres deze kant op. We moeten nog even kijken wanneer hij in de buurt is.
Qua financiën is het ook zo goed als rond een enkeling moet nog betalen, maar daar heb ik vertrouwen in!
Alle flessen zijn binnenboord! Drie van de vier zijn al overgeschonken. De laatste moet nog even van het Duitse afleveradres deze kant op. We moeten nog even kijken wanneer hij in de buurt is.
Qua financiën is het ook zo goed als rond een enkeling moet nog betalen, maar daar heb ik vertrouwen in!
5 x
-
FGG
- Forum goeroe

- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
- Locatie: Hengelo
Re: Ronde 2: Datum en inhoud
defeatless schreef:Alle flessen zijn binnenboord! Drie van de vier zijn al overgeschonken. De laatste moet nog even van het Duitse afleveradres deze kant op. We moeten nog even kijken wanneer hij in de buurt is.
Ik haal vanavond de fles op. Hopelijk kan ik 'm dan volgende week vrijdag aan je overdragen.
2 x
Terug naar “HWF Tasting Panel: interne paneldiscussie”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


