Ronde 1: datum en inhoud
Moderator: defeatless
-
Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Re: Ronde 1: datum en inhoud
Dat gaat MOS glansrijk winnen zo te zien.
Je nieuwe suggestie scoort behoorlijk lager dan de OB die hij vervangt en bijvoorbeeld ook lager dan deze CA https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ey-2006-ca
Notes geven bovendien aan dat het een wel erg jonge, ruige whisky nog is.
Is er een specifiek reden voor deze ruil?
Je nieuwe suggestie scoort behoorlijk lager dan de OB die hij vervangt en bijvoorbeeld ook lager dan deze CA https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ey-2006-ca
Notes geven bovendien aan dat het een wel erg jonge, ruige whisky nog is.
Is er een specifiek reden voor deze ruil?
0 x
-
defeatless
- Moderator

- Berichten: 3572
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ronde 1: datum en inhoud
De reden is dat de door Paul voorgestelde whisky niet naar NL verzonden wordt door Whisky Fox.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een andere OP 2006 en kon zo snel alleen deze vinden.
Inderdaad is deze minder hoog aangeschreven. En lijkt het erop dat MoS het gaat winnen, puur op de WB scores gebaseerd. Maar daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Ik wilde gewoon de OP 2006 line-up in stand houden. En vond het ook mooi meegenomen dat het 2x MoS was en 2x CA.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een andere OP 2006 en kon zo snel alleen deze vinden.
Inderdaad is deze minder hoog aangeschreven. En lijkt het erop dat MoS het gaat winnen, puur op de WB scores gebaseerd. Maar daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Ik wilde gewoon de OP 2006 line-up in stand houden. En vond het ook mooi meegenomen dat het 2x MoS was en 2x CA.
4 x
-
FGG
- Forum goeroe

- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
- Locatie: Hengelo
Re: Ronde 1: datum en inhoud
Gaat het om winnen en verliezen of gaat het om het vergelijken van een viertal whisky's op smaak en geur met veel overeenkomsten in hun afkomst?
Ik denk 't laatste dus ik sta positief tegenover de actie van Alex. Kom maar op!

Ik denk 't laatste dus ik sta positief tegenover de actie van Alex. Kom maar op!

1 x
-
Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Re: Ronde 1: datum en inhoud
FGG schreef:Gaat het om winnen en verliezen of gaat het om het vergelijken van een viertal whisky's op smaak en geur met veel overeenkomsten in hun afkomst?
Ik denk 't laatste dus ik sta positief tegenover de actie van Alex. Kom maar op!
Nee joh, het is geen wedstrijdje, maar hij stelde het als "MoS vs. CA", oftewel een clash, vergelijking, of hoe je het ook wil zien.
Natuurlijk ga je ze vergelijken op smaak en geur, maar daar komt dan ook een oordeel uit toch? Dus vandaar.
Verder was het ook helemaal geen kritiek, maar die OB leek me juist wel een mooie.
Als hij niet leverbaar is, dan is het inderdaad niet anders.
0 x
-
FGG
- Forum goeroe

- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
- Locatie: Hengelo
Re: Ronde 1: datum en inhoud
Wouter1981 schreef:Verder was het ook helemaal geen kritiek, maar die OB leek me juist wel een mooie.
Als hij niet leverbaar is, dan is het inderdaad niet anders.
De OB was misschien wel een mooie benchmark geweest.
@Alex:
defeatless schreef:De reden is dat de door Paul voorgestelde whisky niet naar NL verzonden wordt door Whisky Fox.
Waar levert Whisky Fox wel?
1 x
-
defeatless
- Moderator

- Berichten: 3572
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ronde 1: datum en inhoud
Nee het wordt geen wedstrijdje natuurlijk. Maar het is wel leuk om twee MoS en twee CA te hebben. Zelf zal ik ze ook individueel benaderen.
Whisky-Fox levert nür innerhalb Deutschlands, zoals zoveel meer. Vaak helpt even mailen of bellen uitstekend, dan maak je het geld over naar een privé rekening en dan pinnen ze het zelf. Ik kan evt. ook aan een Duits aflever adres komen, maar dan zit ik met dubbele verzending en extra tijd.
En gezien de, relatief korte, tijd en het feit dat ik bij de andere webshop met Paypall kon betalen, leek dit me zo snel de beste oplossing.
De Duitse flessen zijn al verzonden. Van vanZuylen en Whiskyshop moet ik nog een verzendbevestiging krijgen.
Whisky-Fox levert nür innerhalb Deutschlands, zoals zoveel meer. Vaak helpt even mailen of bellen uitstekend, dan maak je het geld over naar een privé rekening en dan pinnen ze het zelf. Ik kan evt. ook aan een Duits aflever adres komen, maar dan zit ik met dubbele verzending en extra tijd.
En gezien de, relatief korte, tijd en het feit dat ik bij de andere webshop met Paypall kon betalen, leek dit me zo snel de beste oplossing.
De Duitse flessen zijn al verzonden. Van vanZuylen en Whiskyshop moet ik nog een verzendbevestiging krijgen.
3 x
-
defeatless
- Moderator

- Berichten: 3572
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ronde 1: datum en inhoud
En we gaan LOSSSSS!!!!!!!!
U heeft tot en met vrijdag 18 mei 23:59 uur de tijd om aan te melden. Daarna wil ik de betalingen ontvangen en kan ik begin volgende week de pakketen de deur uit doen.
Even voor het begin ben ik uitgegaan van 11 deelnemers à 6cl. De kosten per deelnemer komen neer op: €40,- incl. verzending in NL (voor BE komt er nog €5,- bij)
De prijsopbouw is als volgt:
- 4 flessen whisky: €347,35 / 11 = €31,58
- 4 6cl flesjes: = €2,51
- verzending via DHL = €5,75 voor NL
Totaal: = €39,84
Dan nog een kleine €0,15 voor het labeltje, plakband en wat die meer zij om het op €40,- af te ronden!
Je kan je hieronder aanmelden, maar ook via PB is mogelijk.
Bij meer dan 11 gegadigden gaan we loten. Word je nu uitgeloot en wil je de volgende ronde meedoen? Dan is je plek de volgende keer gegarandeerd!
U heeft tot en met vrijdag 18 mei 23:59 uur de tijd om aan te melden. Daarna wil ik de betalingen ontvangen en kan ik begin volgende week de pakketen de deur uit doen.
Even voor het begin ben ik uitgegaan van 11 deelnemers à 6cl. De kosten per deelnemer komen neer op: €40,- incl. verzending in NL (voor BE komt er nog €5,- bij)
De prijsopbouw is als volgt:
- 4 flessen whisky: €347,35 / 11 = €31,58
- 4 6cl flesjes: = €2,51
- verzending via DHL = €5,75 voor NL
Totaal: = €39,84
Dan nog een kleine €0,15 voor het labeltje, plakband en wat die meer zij om het op €40,- af te ronden!
Je kan je hieronder aanmelden, maar ook via PB is mogelijk.
Bij meer dan 11 gegadigden gaan we loten. Word je nu uitgeloot en wil je de volgende ronde meedoen? Dan is je plek de volgende keer gegarandeerd!
0 x
-
MacErik
- Top bijdrager

- Berichten: 694
- Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
- Locatie: Amersfoort
-
fjharms
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
- Locatie: regio Eindhoven
Re: Ronde 1: datum en inhoud
Wil je dat we ons opnieuw aanmelden?
Dan bij deze!
Ik meld me aan voor dit leuke initiatief
Dan bij deze!
Ik meld me aan voor dit leuke initiatief

0 x
-
Harrie
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1706
- Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32
-
Nickolaas
- Forum goeroe

- Berichten: 2193
- Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
- Locatie: Midden-Limburg
-
Rien68
- Forum goeroe

- Berichten: 3101
- Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
- Locatie: Fryslân
-
Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
-
defeatless
- Moderator

- Berichten: 3572
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ronde 1: datum en inhoud
fjharms schreef:Wil je dat we ons opnieuw aanmelden?
Ja mensen hebben zich voor het initiatief aangemeld, maar niet specifiek voor deze ronde. Je moet er ook vanuit kunnen gaan dat men bij het zien van de line-up gillend weggerend is!
2 x
-
Willum
- Senior

- Berichten: 295
- Lid geworden op: 29 Dec 2016, 09:22
- Locatie: Strijen
Terug naar “HWF Tasting Panel: interne paneldiscussie”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


