Ronde 2: CA 2008 9yo

Een aparte ruimte waarin het (toekomstige) HWF tasting panel zich voorstelt, waarin proefnotities van flessen staan, en waar deze flessen van commentaar en discussie worden voorzien.

Moderator: defeatless

Forumregels
HWF Tasting Panel is in principe een vaste groep mensen die proeven en discussiëren. De discussie is open voor iedereen, graag zelfs. Het enige dat we aan "gasten" vragen is om niet te hard in te breken (zoals bijv. eigen notities te plaatsen). Vragen stellen en/of een opinie of bespiegeling plaatsen is natuurlijk toegestaan en wordt zelfs aangemoedigd!
andre8x8
Senior
Senior

Re: Ronde 2: CA 2008 9yo

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 20 Sep 2018, 14:04

Wel goed lezen hè !
Buxushaag, een beukenhaag smaakt heel wat anders ;-)
1 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 20 Sep 2018, 14:52

Mijn buxushaagje leeft nog! Wil iemand komen knagen? ;)
0 x
Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 20 Sep 2018, 16:06

andre8x8 schreef:Wel goed lezen hè !
Buxushaag, een beukenhaag smaakt heel wat anders ;-)

Weet ik, maar een Buxus heb ik niet staan, een beukenhaag wel.

:domdom
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 20 Sep 2018, 17:59

fjharms schreef:Mijn buxushaagje leeft nog! Wil iemand komen knagen? ;)

:nono
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 20 Sep 2018, 18:03

OMG, ik ben veel te visueel ingesteld. Ik krijg een beelden op mijn netvlies... :HitHead
4 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 24 Sep 2018, 20:50

Eerste Fettercairn ooit voor mij...

Neus: jong, veel alcohol, vegetaal maar niet op een erg prettige manier, op de achtergrond wat vanille en een brood/gerst toon.

Smaak: yuck, erg scherp en vreselijk wrang en bitter. Kan me niet direct een dergelijk bittere whisky voor de geest halen. Oban komt wellicht enigzins in de buurt, maar die is mild vergeleken hierbij. Water helpt niet. Ik heb de grootst mogelijke moeite om überhaupt iets door de bitterheid heen te proeven. Er zit wel een zoetje ergens, maar de details gaan volledig verloren bij mij.

Finish: kort en bitter met ergens wellicht (het is namelijk binnen de kortste keren verdwenen) iets vanille. Grappig (of niet) dat de bitterheid op de tong nog te proeven is ver nadat de finish al verdwenen is.

De neus is nog best ok, maar ook hier is het al geen hoogvlieger. Voor de rest staat deze whisky mij simpelweg enorm tegen. Blijkbaar hadden de gebruikte vaatjes alleen een wrange bitterheid te bieden. Ik vind de scores hier eigenlijk nog verbazingwekkend hoog, hier ga ik namelijk niet eens aan de 70 punten komen.

N: 78 T: 60 F: 65 -> totaal: 68
0 x

politrix
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor politrix » 28 Sep 2018, 23:00

Eerste ervaring met Fettercairn ook voor mij en afgaande op deze sample zou het dan ook gelijk einde oefening zijn.

Neus: zoetig, vers cakebeslag en verder alcohol. Als voormalig laborant geen vervelende geur maar het is wel behoorlijk overheersend.
Smaak: nondeju die alcohol is heftig, zonder water wat mij betreft bijna ondrinkbaar. Met water iets beter te verteren. Peperig ergens ver daarachter iets zoetigs in de richting van peer en een vleugje vanille
Finish: droog, wat wordt versterkt door de alcohol. In dit geval gelukkig heel kort. Zurig en branderig.

78 punten voor mij. Gelukkig heb ik nog 3 andere samples dit was wat mij betreft niet heel best.

Nog ongeveer de helft van de sample over dus maar eens verzinnen wat ik daar mee kan buiten opdrinken :Cry
1 x

Terug naar “HWF Tasting Panel”