Ronde 3: CA 2004 13yo

Een aparte ruimte waarin het (toekomstige) HWF tasting panel zich voorstelt, waarin proefnotities van flessen staan, en waar deze flessen van commentaar en discussie worden voorzien.

Moderator: defeatless

Forumregels
HWF Tasting Panel is in principe een vaste groep mensen die proeven en discussiëren. De discussie is open voor iedereen, graag zelfs. Het enige dat we aan "gasten" vragen is om niet te hard in te breken (zoals bijv. eigen notities te plaatsen). Vragen stellen en/of een opinie of bespiegeling plaatsen is natuurlijk toegestaan en wordt zelfs aangemoedigd!
defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ronde 3: CA 2004 13yo

Ongelezen berichtdoor defeatless » 09 Jan 2019, 23:11

De laatste voor mij.

Neus:
Wat een schitterende neus! Zoet, zuur een vlaagje hakhoning, wat grassig en daar bovenop een dikke laag fruitigheid. Veel perziken en abrikozen. Echt een goede neus! Water vlakt de neus wat af, maar het blijft echt heel goed!

Smaak:
Hier zit de alcohol de beleving een beetje in de weg. Er zit redelijk wat vanille, perziken en een grassige noot in. Met water komt er een heerlijk romige tropische noot naar boven.

Finish:
Behoorlijk lange lengte. Wat droog en kalk-achtig. Wederom veel fruit en wat tropische fruitdrank. Een tikje bitter. Het bittere verdwijnt met het toevoegen van water.

Ik kom op 88 punten uit. Ben blij dat ik hier een flesje van heb gekocht samen met de whiskyvrienden! Prima whisky om je jubileum mee te vieren. Goede keuze van Cadenhead.

Dit was mijn laatste Dailuaine. Voor mij een behoorlijk onbekende distillery, maar ik ga me er zeker verder in verdiepen. De kwaliteit is me niet tegen gevallen en het profiel (grassig, perzikken en tropisch fruit) bevalt me wel. Plus de prijs is vaak gunstig.
0 x

Terug naar “HWF Tasting Panel”