Ronde 3 Intro: Dailuaine
Moderator: defeatless
Forumregels
HWF Tasting Panel is in principe een vaste groep mensen die proeven en discussiëren. De discussie is open voor iedereen, graag zelfs. Het enige dat we aan "gasten" vragen is om niet te hard in te breken (zoals bijv. eigen notities te plaatsen). Vragen stellen en/of een opinie of bespiegeling plaatsen is natuurlijk toegestaan en wordt zelfs aangemoedigd!
HWF Tasting Panel is in principe een vaste groep mensen die proeven en discussiëren. De discussie is open voor iedereen, graag zelfs. Het enige dat we aan "gasten" vragen is om niet te hard in te breken (zoals bijv. eigen notities te plaatsen). Vragen stellen en/of een opinie of bespiegeling plaatsen is natuurlijk toegestaan en wordt zelfs aangemoedigd!
-
- Forum goeroe
Ronde 3 Intro: Dailuaine
Nadat ik een heel erg goede Dailuaine op had, dacht ik: 'Hé waarom doen we die niet eens in het tastingpanel?'.
Zodoende kwamen we op deze distilleerderij uit. Gelukkig had nog niemand echt heel veel ervaring met Dailuaine, dus dat kwam mooi uit.
De line-up is als volgt:
Dewar Rattray 1992 21yo
Duncan Tailor 1998 15yo
Wemyss Malts 2001 15yo
Cadenhead 2004 13yo
Een volle bak aan Bourbon vaten dus. Het bleek vrij lastig om Dailuaine op sherry te krijgen, tegen een fatsoenlijke prijs en waarbij de gemiddelde flesprijs, onder de €80,- bleef. Alleen de F&F is nog goed te betalen, maar die hadden een heel aantal deelnemers al op toen ik mijn F&F serie open trok.
We gaan ervan genieten!
Zodoende kwamen we op deze distilleerderij uit. Gelukkig had nog niemand echt heel veel ervaring met Dailuaine, dus dat kwam mooi uit.
De line-up is als volgt:
Dewar Rattray 1992 21yo
Duncan Tailor 1998 15yo
Wemyss Malts 2001 15yo
Cadenhead 2004 13yo
Een volle bak aan Bourbon vaten dus. Het bleek vrij lastig om Dailuaine op sherry te krijgen, tegen een fatsoenlijke prijs en waarbij de gemiddelde flesprijs, onder de €80,- bleef. Alleen de F&F is nog goed te betalen, maar die hadden een heel aantal deelnemers al op toen ik mijn F&F serie open trok.
We gaan ervan genieten!
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Re: Ronde 3 Intro: Dailuaine
Apart om met de oudste te beginnen, maar gezien de WB scores snap ik het wel weer. 

0 x
-
- Aanbod sub-moderator
Rien68 schreef:Apart om met de oudste te beginnen, maar gezien de WB scores snap ik het wel weer.
De score van de CA doet me bijna die andere 3 overslaan, maar ik houd me in...

0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
FGG schreef:Rien68 schreef:Apart om met de oudste te beginnen, maar gezien de WB scores snap ik het wel weer.
De score van de CA doet me bijna die andere 3 overslaan, maar ik houd me in...
Met 2 votes hecht ik daar niet veel waarde aan.
2 x
-
- Aanbod sub-moderator
Rien68 schreef:Met 2 votes hecht ik daar niet veel waarde aan.
Rien68 schreef:Apart om met de oudste te beginnen, maar gezien de WB scores snap ik het wel weer.
Niet?

0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Helemaal gelijk, ze hebben allemaal weinig stemmen.
Alleen die 2 bij CA vielen me op
Alleen die 2 bij CA vielen me op

0 x
-
- Top bijdrager
Ben ik er 1 van...Ook eiegnlijk recent pas mogen proeven.....en gelijk verkocht
Maar dat gaan jullie wel merken denk ik......(hoewel.... smaken verschillen natuurlijk
)

Maar dat gaan jullie wel merken denk ik......(hoewel.... smaken verschillen natuurlijk

2 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Ook hier net de samples in goede orde binnen. Ga er lekker onvoorbereid in en zie daarna wel de WB score. Ben benieuwd, ken alleen de F&F uitvoering en die is niet heel bijzonder, eigenlijk een beetje braaf. 

0 x
-
- Senior
Ik ben met de jongste begonnen. Zonder enig idee waarom. Maar zeker geen spijt van. Dit is iets wat ik kan waarderen!
Volle geur, grassig, gaat richting frisfruit. Evolueert, Bespeur hint van banaan (denk aan snoepbanaantjes). Volle vette, romige smaak. Banaantjes komen terug. Meer fruit. Wat vanille. Finish is niet extreem lang, wel lekker. Klein beetje zoete peper. Subtiele grapefruit(schil).
Approved!
Volle geur, grassig, gaat richting frisfruit. Evolueert, Bespeur hint van banaan (denk aan snoepbanaantjes). Volle vette, romige smaak. Banaantjes komen terug. Meer fruit. Wat vanille. Finish is niet extreem lang, wel lekker. Klein beetje zoete peper. Subtiele grapefruit(schil).
Approved!
0 x
-
- Forum goeroe
Ohw!
grappig dat jullie het lijstje interpreteren als oudste eerst.
Inderdaad bij de vorige rondes zette ik de jongste eerst neer.
Maar het staat iedereen natuurlijk volkomen vrij om een eigen volgorde aan te houden hoor!

Inderdaad bij de vorige rondes zette ik de jongste eerst neer.
Maar het staat iedereen natuurlijk volkomen vrij om een eigen volgorde aan te houden hoor!
0 x
-
- Aanbod sub-moderator
MacErik schreef:Ook eiegnlijk recent pas mogen proeven.....en gelijk verkocht
Was ie zo smerig?

Nee gelijk 5 flessen gekocht. Één daarvan zit nu in jullie samples

1 x
-
- Senior
Tijdje niet op werk geweest vanwege een paar ziektedagen en afspraken buiten de deur, maar vandaag eindelijk de samples mee naar huis kunnen nemen. 

1 x
Terug naar “HWF Tasting Panel”